Σάββατο 1 Οκτωβρίου 2022

BMW 507 Mercedes 300 SL Roadster

Οι συλλέκτες μπορεί να πληρώσουν εκατομμύρια για μια BMW 507, η οποία ήταν ξεχασμένη σε γκαράζ. Γιατί είναι τόσο ακριβή; Τι έκανε και κάνει την 507 πολύτιμη; Ποια είναι η ακριβότερη και ποια σχέση είχε με την Ελλάδα Ο οίκος Bonhams δημοπράτησε μια BMW 507, στην πόλη Newport, που βρίσκεται μεταξύ Βοστώνης και Νέας Υόρκης. Σύμφωνα με τον οίκο δημοπρασιών, το αυτοκίνητο είναι δεύτερης γενιάς, το είχε μία οικογένεια και δεν έχει εμφανιστεί δημόσια εδώ και 43 χρόνια.
Τέτοια «κομμάτια» είναι δημοφιλή για τους συλλέκτες, και έχουν υψηλές τιμές. Το ιστορικό του αυτοκινήτου και η κατάστασή του μπορεί να πολλαπλασιάσουν την τιμή του. Δεν υπάρχουν βαθουλώματα ή σημαντικές ζημιές από σκουριά, μόνο το εσωτερικό φαίνεται λίγο παραμελημένο.



Δεν είναι σαφές εάν ο οκτακύλινδρος κινητήρας λειτουργεί, ενώ υπάρχουν παλιότερες φωτογραφίες, οι οποίες προορίζονται για να τεκμηριώσουν το ιστορικό του αυτοκινήτου. Μάλιστα ήταν ταξινομημένο με την… πινακίδα «BMW 507» και έχει μια σημαία των ΗΠΑ και της Βενεζουέλας στο πίσω μέρος.

Η 507 πήρε πινακίδες κυκλοφορίας για πρώτη φορά στο Καράκας και είχε και σκληρή οροφή. Αργότερα έφτασε στη Φιλαδέλφεια μέσω… Καναδά (Μόντρεαλ), όπου το αγόρασε ο πατέρας του πωλητή το 1979. Εκεί έμεινε για 43 χρόνια στο γκαράζ μιας οικογένειας που είχε πολλές 507. Το αρχικό εσωτερικό, διατηρήθηκε ανέπαφο, ενώ το αμάξωμα βάφτηκε ξανά στο χρώμα «Pontiac Bright Blue Metallic» τη δεκαετία του ΄70. Η εκτιμώμενη τιμή το είναι στα 1,8 έως 2,2 εκατομμύρια ευρώ.
Αυτή δεν είναι η μοναδική BMW 507 η οποία ξεπέρασε τα 2.000.000 ευρώ. Η Gooding & Company πούλησε μια 507 στις αρχές Μαΐου του 2021 στην τιμή των 2,27 εκατ. ευρώ ενώ ο οίκος RM Sotheby’s δημοπράτησε μία BMW 507 του 1958, στην έκθεση Retromobile στο Παρίσι, στα 1.996.250 ευρώ. Ποιοι είναι οι λόγοι;

Υψηλή ποιότητα, χαμηλή… ποσότητα
Η 507 που σχεδίασε ο Albrecht Graf Goertz είχε πολύ μικρή παραγωγή, μόλις 252 αυτοκινήτων, που κατασκευάστηκαν από το Νοέμβριο του 1956 έως τον Μάρτιο του 1959. Το κομψό αμάξωμα από αλουμίνιο είναι χειροποίητο και υπολογίζεται πως ένα αυτοκίνητο χρειαζόταν από 10 έως 20 ημέρες για να ολοκληρωθεί.



Η αποτυχία στις ΗΠΑ

Παρά το γεγονός ότι ήταν προσαρμοσμένη στα δεδομένα της Αμερικής, η ανοιχτή BMW αποτυγχάνει στη εκεί αγορά, καθώς πουλήθηκαν μόλις 34. Αυτό σημαίνει πως τώρα οι τιμές εκτοξεύονται. Η τιμή πώλησης καθόρισε τη μοίρα της σειράς 507 από την αρχή, από τα μέσα της δεκαετίας του 1950. Ο Αμερικανός εισαγωγέας Maxi Hoffman είχε ζητήσει από εργοστάσιο στο Μόναχο, την κατασκευή ενός ανοιχτού σπορ αυτοκινήτου.

Στην παρουσίαση του αντιπροσώπου στο ξενοδοχείο Waldorf Astoria στη Νέα Υόρκη, λέγεται ότι ήταν τόσο ενθουσιασμένος, που ήθελε να παραγγείλει 5.000 αντίτυπα. Αλλά η τιμή αγοράς που προσέφερε (12.000 μάρκα) ήταν πολύ χαμηλή για τη BMW: «Η τιμή που ήθελε ο Hoffman δεν κάλυπτε την τιμή του κόστους», έγραψε ο Hans-Peter Rosellen, στο βιβλίο του «The white-blue wonder».



Ο αντιπρόσωπος της BMW στις ΗΠΑ απέσυρε την προσφορά του και η αναμενόμενη ποσότητα παραγωγής μειώθηκε δραστικά. Τελικά, η BMW ζήτησε τιμή πώλησης 8.988 δολαρίων, η οποία ήταν απαγορευτική, όταν το Ford Thunderbird κόστιζε 3.500 δολάρια και η Chevrolet Corvette (περίπου 4.000 δολάρια ΗΠΑ).

Στη Γερμανία ήταν τόσο ακριβή όσο ένα… σπίτι

Μετά την πρώτη παρουσίαση για την Αμερική τον Ιούλιο του 1955 στη Νέα Υόρκη, η 507 παρουσιάστηκε στο κοινό δύο μήνες αργότερα στην έκθεση αυτοκινήτου (IAA) στη Φρανκφούρτη, όπου όλοι τη θαύμασαν. Ωστόσο, η 507 βρήκε και στην Γηραιά Ήπειρο πολύ λίγους αγοραστές. Αν και η τιμή της στη Γερμανία ήταν 29.500 μάρκα κάτω από αυτή της 300 SL. Μία 507 ήταν τόσο ακριβή όσο μία μονοκατοικία.



Από την άλλη πλευρά η 507 ήταν πίσω και σε απόδοση σε σχέση με την Mercedes 300 SL: Ο αλουμινένιος V8 με καρμπυρατέρ απέδιδε 150 ίππους σύμφωνα με τις εργοστασιακές προδιαγραφές. Η Mercedes από την άλλη έλαμψε με έναν καινοτόμο κινητήρα ψεκασμού 215 ίππων και καλύτερη ροπή.

Ποια είναι η ακριβότερη;



Η ακριβότερη 507 δημοπρατήθηκε για 4,5 εκατομμύρια ευρώ. Το αυτοκίνητο ήταν ιδιοκτησία του Παγκόσμιου Πρωταθλητή Μοτοσικλέτας και Formula 1 John Surtees (1934-2017). Ο Surtees είχε αυτό το αυτοκίνητο από το 1957 με αριθμό πλαισίου 70067 (αριθμός κυκλοφορίας 22 GKN) μέχρι το τέλος της ζωής του. Ήταν δώρο από τον κόμη Domenico Agusta. Το αφεντικό της MV Agusta είπε ευχαριστώ με αυτόν τον τρόπο στον Βρετανό. Ο οίκος δημοπρασιών Bonhams πούλησε την 507 του Surtees στο Goodwood Festival of Speed ​​το 2018.

Η διάσημη

Μία 507 για τον βασιλιά. Ακόμη και ο Elvis δεν αντιστάθηκε στην ομορφιά της 507. Με αριθμό πλαισίου 70079, το αυτοκίνητο αποκτήθηκε από τον «Βασιλιά της Rock’n’Roll» στις 20 Δεκεμβρίου του 1958. Εκείνη την περίοδο ο Elvis Presley υπηρετούσε την στρατιωτική του θητεία στη Γερμανία. Δεν ήταν «πρώτο χέρι», καθώς για σύντομο διάστημα βρισκόταν στην κατοχή του Γερμανού οδηγού αγώνων Hans Stuck.



Η διθέσια BMW παραδόθηκε στον αστέρα της ροκ σε λευκό χρώμα, όμως γρήγορα οι θαυμάστριές του τη γέμισαν με προσωπικά μηνύματα, αριθμούς τηλεφώνου, μέχρι και κόκκινα ίχνη από κραγιόν! Έτσι ο Elvis έβαψε την 507 κόκκινη και αναβάθμισε τον 3.2 V8 κινητήρα.



Για σχεδόν μισό αιώνα είχαν χαθεί τα ίχνη του αυτοκινήτου, με τους ανθρώπους της BMW να εκτιμούν ότι έχει χαθεί για πάντα. Όταν ανακαλύφθηκε, η 507 ήταν σε… άθλια κατάσταση. Δεν είχε κινητήρα και κιβώτιο, πίνακα οργάνων, ενώ τα καθίσματα ήταν κατεστραμμένα. Ο πίσω άξονας είχε αντικατασταθεί με έναν αγνώστου προελεύσεως και το πάτωμα είχε γεμίσει σκουριά. Μετά από εντατική δουλειά δύο ετών, οι μηχανικοί του τμήματος κλασσικών μοντέλων του BMW Group κατάφεραν να την κάνουν πάλι καινούργια.

Και η Ελληνική



Ο οίκος Bonhams δημοπράτησε στο Μονακό στις 11 Οκτωβρίου του 2020 την BMW 507 του τέως βασιλιά Κωνσταντίνου, στην τιμή των 2.070.000 ευρώ.

Σύμφωνα με το ιστορικό του, το αυτοκίνητο παραδόθηκε καινούργιο στον Κωνσταντίνο το 1959 και ήταν μοντέλο της δεύτερης σειράς, από την οποία παράχθηκαν και οι περισσότερες μονάδες (217).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου