Σάββατο 29 Μαΐου 2021

Subaru Impreza WRC του Burns

Η δημοπρασία για ένα δείγμα της «χρυσής εποχής» του WRC, είναι πάντα μια ενδιαφέρουσα είδηση, που γίνεται ακόμα πιο ιδιαίτερη όταν στην «εξίσωση» μπαίνει το όνομα ενός θρύλου. Η δεκαετία του ’90 ήταν μια από τις πιο έντονες σε ότι είχε να κάνει με τον ανταγωνισμό μεταξύ των –πολλών- εταιρειών που συμμετείχαν με εργοστασιακές ομάδες στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι. Η μάχη μεταξύ του Mitsubishi Lancer Evolution και του Subaru Impreza ήταν αυτή που χαρακτήριζε για αρκετά χρόνια τις μάχες σε όλα τα τερέν. Τα ονόματα των Richard Burns, Tommi Mäkinen και Colin McRae ήταν αυτά που εναλλάσσονταν στην κορυφή της βαθμολογίας του Πρωταθλήματος, καταλαμβάνοντας πρωτιές στους αγώνες και κερδίζοντας για λογαριασμό των ίδων αλλά και των εταιρειών για τις οποίες οδηγούσαν, μεγάλους αριθμούς οπαδών και δυνητικών πελατών. Πάρα πολλά από τα αυτοκίνητα εκείνης της εποχής, έχοντας «ζήσει» γεμάτες ζωές από την άποψη της δράσης που είχαν «γευτεί» στα χέρια των κορυφαίων οδηγών εκείνης της εποχής, είτε είχαν ζημιές που δεν χωρούσαν επισκευή από κάποια «ηρωική» έξοδο από το δρόμο, είτε έχουν αποκατασταθεί απόλυτα και σήμερα κοσμούν κάποια συλλογή. Σε αυτή τη δεύτερη κατηγορία, ανήκουν και όσα έχουν μεν διατηρηθεί, αλλά προϊόντος του χρόνου, απώλεσαν κάποια από τα χαρακτηριστικά τους στοιχεία. Αυτό ακριβώς είναι και το δεδομένο που κάνει ετούτη εδώ την περίπτωση που έχουμε μπροστά μας, πολύ ιδιαίτερη.





Μιλάμε λοιπόν για ένα αυτοκίνητο που διατίθεται προς πώληση από την Collecting Cars και είναι ένα γνήσιο Subaru Impreza S6 WRC με συμμετοχή σε αγώνες WRC, στα χέρια του αείμνηστου Richard Burns με συνοδηγό τον Robert Reid. Ήταν με αυτό το ίδιο αυτοκίνητο που το ντουέτο κέρδισε το Ράλι Μεγάλης Βρετανίας το 2000, μια νίκη που ήρθε ενάντια σε όλες τις πιθανότητες μια και το αυτοκίνητο ερχόταν από επισκευή μεγάλων ζημιών από τον προηγούμενο αγώνα. Ωστόσο, στη Μεγάλη Βρετανία το 2000, έμελλε να δει όλος ο κόσμος πόσο μεγάλο οδηγικό ταλέντο ήταν ο Richard Burns. Αυτό που καθιστά αυτό το αυτοκίνητο αναμφισβήτητα το πιο πρωτότυπο δείγμα στον κόσμο είναι τα γεγονότα πριν και μετά το Ράλι GB. Το Impreza (με αριθμό πλαισίου #11) είχε πουληθεί από τις αρχές του 2000. Ωστόσο, αντί να έχει «φρεσκαριστεί» το αυτοκίνητο από την Prodrive πριν παραδοθεί, ο νέος ιδιοκτήτης αποφάσισε ότι θα ήθελε να το παραλάβει κατευθείαν από το Margam Country Park, αμέσως μετά την ολοκλήρωση του τελευταίου γύρου του Πρωταθλήματος. Και από εκεί και μετά αρχίζουν τα ωραία. Αφού πήρε το αυτοκίνητο από την πίστα, ο νέος ιδιοκτήτης δεν έκανε καμία αλλαγή διατηρώντας όλα τα σημάδια από τις μάχες των ειδικών διαδρομών, συμπεριλαμβανομένου του σπασμένου καθρέφτη στην πόρτα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, το αυτοκίνητο να είναι μια πραγματική χρονοκάψουλα. Με την πάροδο των ετών, το αυτοκίνητο άλλαξε χέρια κάμποσες φορές, περνώντας από διάφορες ιδιωτικές συλλογές όπου αντιμετωπίστηκε ως κομμάτι της ιστορίας του WRC. Το 2018 άλλαξε τελευταία φορά χέρια, με τον κάτοχό του να έχει αποκαταστήσει στο έπακρο τη λειτουργικότητά του.


Ο αρχικός κινητήρας και το κιβώτιο ταχυτήτων αφαιρέθηκαν προσεκτικά και μετά από service επανατοποθετήθηκαν, ενώ επιλέχθηκαν γνήσια ανταλλακτικά για το φρεσκάρισμα των υπόλοιπων μηχανικών μερών, όπως τα φρένα και το κύκλωμά τους. Ωστόσο, χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου όπως κάποιοι διακόπτες και η οθόνη που έδειχνε 1.000 σ.α.λ. λιγότερες από όσες δούλευε κανονικά ο κινητήρας (για να περνάει κάποια σημεία των τεχνικών ελέγχων) παραμένουν άθικτα. Εκτός όλων των άλλων «παρασήμων» από τις μάχες στις ειδικές, το αυτοκίνητο συνοδεύεται από τις σημειώσεις για τον αγώνα που είχε κρατήσει ο Reid αλλά και λεπτομέρειες όπως το κινητό τηλέφωνο της Nokia με τη βάση του, όπως το χρησιμοποιούσε τότε η αγωνιστική ομάδα για τις επικοινωνίες της. Μέσα στις ειδικές θήκες των θυρών, υπάρχουν ακόμα πρόχειρες σημειώσεις του συνοδηγού αλλά ακόμα και μια ενεργειακή μπάρα που είχε μαζί του για σνακ ο Reid. Το αυτοκίνητο τώρα είναι χωρίς τους αυθεντικούς τροχούς και τα ελαστικά από τον τελευταίο αγώνα του 2000 –έχουν αφαιρεθεί και αυτά για συντήρηση- και «φοράει» ζάντες ελαφρού κράματος της OZ με σύγχρονα ελαστικά. Τελευταία δημόσια εμφάνιση του Impreza WRC σημειώθηκε το 2019 στο Goodwood, όπου ο ιδιοκτήτης και ο αδερφός του αείμνηστου Colin McRae το οδήγησαν διαδοχικά προς τέρψιν του κοινού που παρακολούθησε από κοντά το Impreza WRC του 2000 σε δράση. Λίγες μέρες πριν τη λήξη της, η δημοπρασία έχει φτάσει να επιδεικνύει ως το μεγαλύτερο «χτύπημα» στις 410.000 λίρες (473.509 ευρώ).


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου