Τις περισσότερες φορές η χρήση της τεχνολογία κάνει τη.. ζωή μας πιο εύκολη και όλα κανονικά θα έπρεπε να κινούνται με πολύ υψηλές ταχύτητες. Ωστόσο κάτι τέτοιο φαίνεται
ότι δεν έχει επιτευχθεί στον εκτελωνισμό των αυτοκινήτων και ιδίως των εισαγόμενων μεταχειρισμένων καθώς οι online αιτήσεις σε ένα και μοναδικό γραφείο έχουν ήδη ξεπεράσει τις 1.000 και αν δεν γίνει κάτι ο αριθμός τους αναμένεται να πολλαπλασιαστεί τις επόμενες ημέρες.
Ο λόγος εστιάζεται στην ηλεκτρονική κατάθεση των εγγράφων στην Υπηρεσία Αξιών του Τελωνείου απ’ όπου και καταγράφεται η Αξία Λιανικής προ Φόρων όλων των αυτοκινήτων με αποτέλεσμα ελάχιστοι άνθρωποι να καλούνται να φέρουν εις πέρας ένα τεράστιο έργο.
Επίσης η online κατάθεση των αιτήσεων πραγματοποιείται αυστηρά με την τήρηση της ημερομηνία κατάθεσης των εγγράφων με αποτέλεσμα αν κάποιος έμπορος ή εκτελωνιστής καταθέσει αιτήσεις για 30 οχήματα εκ των οποίων μόλις τα 5 ή τα 10 πρέπει να ταξινομηθούν αμέσως δυστυχώς οι υπάλληλοι της Υπηρεσίας Αξιών θα δώσουν τιμές σύμφωνα για το κάθε αυτοκίνητο τηρώντας αυστηρά τη σειρά προτεραιότητας.
Να υπενθυμίσουμε πως η Υπηρεσία Αξιών αποτελεί ένα γραφείο στο κεντρικό Τελωνείο απ’ όπου ορίζονται όλες οι Αξίες για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και εξυπηρετεί όλη την Ελλάδα. Δηλαδή αν στο τελωνείο Θεσσαλονίκης υπάρχει ένα εισαγόμενο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο που πρέπει να εκτελωνιστεί την Αξία θα την δώσει η Υπηρεσία της Αθήνας!
Βέβαια παρέχεται η δυνατότητα να δώσει την Αξία ο εκτελωνιστής αλλά σε περίπτωση που εκείνη είναι λάθος, είτε προς τα πάνω είτε προς τα κάτω, έστω και για 0,01 ευρώ τότε επιβάλλεται πρόστιμο από 100 ευρώ! Οπότε κανένας εκτελωνιστής δεν αναλαμβάνει το ρίσκο της λάθους εκτίμησης για την Αξία κάποιου οχήματος υπό την απειλή προστίμων λόγω λάθους.
Στην Υπηρεσία Αξιών από την άλλη μεριά οι υπάλληλοι είναι ελάχιστοι και πλέον χρειάζονται να δαπανήσουν πάνω από 20-25 λεπτά ανά όχημα για να προσδιορίσουν την Αξία του με αποτέλεσμα να καθυστερούν ιδιαίτερα οι απαντήσεις.
Παράλληλα ο τεχνικός εξοπλισμός είναι ελλιπής όπως επίσης και η εξειδίκευση των νέων υπαλλήλων της Υπηρεσίας Αξιών και έτσι καθυστερούν περαιτέρω οι διεκπεραιώσεις των αιτήσεων.
Μάλιστα σύμφωνα κάποιοι εκτελωνιστές έκαναν δώρο έναν εκτυπωτή στην Υπηρεσία Αξιών ώστε να μπορέσουν οι υπάλληλοι να κάνουν την δουλειά τους και να μην χρειάζεται να περιμένουν πολλές ημέρες ώστε η κεντρική Υπηρεσία να εγκρίνει τη δαπάνη αντικατάστασης του μηχανήματος.
Στελέχη των τελωνείων εκτιμούν πως η υιοθέτηση του online συστήματος έπρεπε να δοκιμαστεί πιλοτικά σε κάποιο τελωνείο πρώτα και κατόπιν αφού διορθωθούν οι αδυναμίες του να μπορέσει να λειτουργήσει σωστά το νέο σύστημα σε όλη την Επικράτεια.
Επίσης εκτελωνιστές επισημαίνουν πως με το παλαιό σύστημα εντός 2 ημερών είχαν εκτελωνιστεί τα οχήματα που εισάγονταν ενώ με το νέο σύστημα έχουν περάσει ήδη 27 ημέρες από την ημερομηνία κατάθεσης των εγγράφων και ακόμη δεν έχει προχωρήσει η διαδικασία εκτελωνισμού των αυτοκινήτων…
ότι δεν έχει επιτευχθεί στον εκτελωνισμό των αυτοκινήτων και ιδίως των εισαγόμενων μεταχειρισμένων καθώς οι online αιτήσεις σε ένα και μοναδικό γραφείο έχουν ήδη ξεπεράσει τις 1.000 και αν δεν γίνει κάτι ο αριθμός τους αναμένεται να πολλαπλασιαστεί τις επόμενες ημέρες.
Ο λόγος εστιάζεται στην ηλεκτρονική κατάθεση των εγγράφων στην Υπηρεσία Αξιών του Τελωνείου απ’ όπου και καταγράφεται η Αξία Λιανικής προ Φόρων όλων των αυτοκινήτων με αποτέλεσμα ελάχιστοι άνθρωποι να καλούνται να φέρουν εις πέρας ένα τεράστιο έργο.
Επίσης η online κατάθεση των αιτήσεων πραγματοποιείται αυστηρά με την τήρηση της ημερομηνία κατάθεσης των εγγράφων με αποτέλεσμα αν κάποιος έμπορος ή εκτελωνιστής καταθέσει αιτήσεις για 30 οχήματα εκ των οποίων μόλις τα 5 ή τα 10 πρέπει να ταξινομηθούν αμέσως δυστυχώς οι υπάλληλοι της Υπηρεσίας Αξιών θα δώσουν τιμές σύμφωνα για το κάθε αυτοκίνητο τηρώντας αυστηρά τη σειρά προτεραιότητας.
Να υπενθυμίσουμε πως η Υπηρεσία Αξιών αποτελεί ένα γραφείο στο κεντρικό Τελωνείο απ’ όπου ορίζονται όλες οι Αξίες για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και εξυπηρετεί όλη την Ελλάδα. Δηλαδή αν στο τελωνείο Θεσσαλονίκης υπάρχει ένα εισαγόμενο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο που πρέπει να εκτελωνιστεί την Αξία θα την δώσει η Υπηρεσία της Αθήνας!
Βέβαια παρέχεται η δυνατότητα να δώσει την Αξία ο εκτελωνιστής αλλά σε περίπτωση που εκείνη είναι λάθος, είτε προς τα πάνω είτε προς τα κάτω, έστω και για 0,01 ευρώ τότε επιβάλλεται πρόστιμο από 100 ευρώ! Οπότε κανένας εκτελωνιστής δεν αναλαμβάνει το ρίσκο της λάθους εκτίμησης για την Αξία κάποιου οχήματος υπό την απειλή προστίμων λόγω λάθους.
Στην Υπηρεσία Αξιών από την άλλη μεριά οι υπάλληλοι είναι ελάχιστοι και πλέον χρειάζονται να δαπανήσουν πάνω από 20-25 λεπτά ανά όχημα για να προσδιορίσουν την Αξία του με αποτέλεσμα να καθυστερούν ιδιαίτερα οι απαντήσεις.
Παράλληλα ο τεχνικός εξοπλισμός είναι ελλιπής όπως επίσης και η εξειδίκευση των νέων υπαλλήλων της Υπηρεσίας Αξιών και έτσι καθυστερούν περαιτέρω οι διεκπεραιώσεις των αιτήσεων.
Μάλιστα σύμφωνα κάποιοι εκτελωνιστές έκαναν δώρο έναν εκτυπωτή στην Υπηρεσία Αξιών ώστε να μπορέσουν οι υπάλληλοι να κάνουν την δουλειά τους και να μην χρειάζεται να περιμένουν πολλές ημέρες ώστε η κεντρική Υπηρεσία να εγκρίνει τη δαπάνη αντικατάστασης του μηχανήματος.
Στελέχη των τελωνείων εκτιμούν πως η υιοθέτηση του online συστήματος έπρεπε να δοκιμαστεί πιλοτικά σε κάποιο τελωνείο πρώτα και κατόπιν αφού διορθωθούν οι αδυναμίες του να μπορέσει να λειτουργήσει σωστά το νέο σύστημα σε όλη την Επικράτεια.
Επίσης εκτελωνιστές επισημαίνουν πως με το παλαιό σύστημα εντός 2 ημερών είχαν εκτελωνιστεί τα οχήματα που εισάγονταν ενώ με το νέο σύστημα έχουν περάσει ήδη 27 ημέρες από την ημερομηνία κατάθεσης των εγγράφων και ακόμη δεν έχει προχωρήσει η διαδικασία εκτελωνισμού των αυτοκινήτων…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου