Παρασκευή 10 Ιανουαρίου 2020

Toyota Yaris των 261 ΗΡ

Το αυτοκίνητο έχει ένα πολύ «ψαγμένο» υπόβαθρο αφού έχει εξελιχθεί από κοινού μεταξύ
της Toyota Gazoo Racing και της Tommi Makinen Racing, η οποία είναι υπεύθυνη για την εμπλοκή της Ιαπωνικής μάρκας στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι. Μάλιστα, το μοντέλο αυτό θα είναι και η βάση για την εξέλιξη του επόμενου Yaris WRC, ενώ θα μπορεί να ομολογκαριστεί και για τοπικούς αγώνες ράλι.
Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο του νέου GR Yaris είναι φυσικά η «καρδιά» του και πιο συγκεκριμένα, ο ολοκαίνουργιος 1.600άρης 3κύλινδρος turbo κινητήρας του. Πρόκειται για μοτέρ που λαμβάνει μια σειρά από επεμβάσεις και βελτιώσεις στα «σωθικά» του, έχοντας χωρητικότητα 1.618 κ.εκ. και απόδοση 261 ίππων ισχύος με 360 Nm ροπής. Συνδυάζεται δε αποκλειστικά με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων.
Η Toyota τονίζει την προσπάθεια που έχει γίνει για μείωση του βάρους του αυτοκινήτου και αντίστοιχα μείωση της σχέσης κιλών ανά ίππων, εξ ου και το αμάξωμα έχει κατασκευαστεί αποκλειστικά από ελαφριά υλικά, μεταξύ των οποίων συναντούμε μια οροφή από πολυμερές ανθρακονημάτινο υλικό, αλλά και αλουμίνιο για το καπό, τις πλαϊνές πόρτες και την πίσω πόρτα.
Ως αποτέλεσμα αυτών, το βάρος έχει περιοριστεί στα 1.280 κιλά και η σχέση κιλών ανά ίππο είναι μόνο 4.9 kg/ίππο. Οι επιδόσεις είναι πραγματικά εκρηκτικές, αφού το 0-100 km/h έρχεται σε μόνο 5.5 sec και η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 230 km/h.
 H δύναμη του νέου GR Yaris στέλνεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω του νέου συστήματος τετρακίνησης GR-FOUR, το οποίο χρησιμοποιεί πολύδισκο συμπλέκτη για να προσαρμόσει συνεχώς το μοίρασμα της ροπής σε εμπρός και πίσω άξονα. Θεωρητικά, μπορεί να στείλει έως και όλη τη ροπή εμπρός, αλλά έως και όλη τη ροπή μόνο πίσω!

Μάλιστα, για πρώτη φορά μέσω του ειδικού 4WD διακόπτη, ο οδηγός μπορεί να ορίσει πόση ροπή μοιράζεται σε κάθε άξονα. Στο Normal mode η ροπή μοιράζεται εμπρός-πίσω σε ποσοστό 60:40, στο Sport σε ποσοστό 30:70 (πισωκίνητο!), ενώ στο Track σε ποσοστό 50:50.
Ένα ακόμη μοναδικό στοιχείο του αυτοκινήτου αποτελεί η πλατφόρμα του, η οποία συνδυάζει το εμπρόσθιο μέρος του πατώματος της πλατφόρμας GA-B του νέου Yaris, με το πίσω μέρος της μεγαλύτερης πλατφόρμας GA-C.
Κατά συνέπεια, παρότι οι «απλές» εκδόσεις του νέου Yaris έχουν ημιάκαμπτο πίσω άξονα, το GR Yaris φέρει σύστημα με διπλά ψαλίδια. Εμπρός παραμένουν τα γόνατα ΜακΦέρσον. Ενισχυμένα είναι φυσικά και τα φρένα, με 4πίστονες δαγκάνες εμπρός και δίσκους 356 mm.

Η Toyota θα προσφέρει επίσης προαιρετικά το πακέτο Circuit, που θα περιλαμβάνει ένα μπλοκέ διαφορικό τύπου Torsen και στους δύο άξονες, ανάρτηση ρυθμισμένη για χρήση σε πίστα, αλλά και σφυρήλατες 18άρες ζάντες με ελαστικά Michelin Pilot Sport 4s 225/40R18.

Αλλαγές έχουμε και στην εμφάνιση του GR Yaris, με το αμάξωμα να είναι αποκλειστικά 3πορτο (το «απλό» Yaris θα είναι μόνο 5πορτο), οροφής χαμηλότερη κατά 91 mm, πλαϊνά παράθυρα χωρίς πλαίσιο και πολλά φουσκώματα, ειδικές ζάντες 18 ιντσών κ.α. Αντίστοιχες «επεμβάσεις» συναντούμε στο εσωτερικό, εκεί όπου συναντούμε πιο σπορ τιμόνι και καθίσματα, τα τελευταία με δέρμα και αλκαντάρα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου