Κυριακή 12 Ιανουαρίου 2020

Maserati Quattroporte: Όλα τα αυτοκίνητα των προέδρων


Η Maserati διατηρεί μία παράδοση ετών με την Ιταλική Προεδρία της Δημοκρατίας. Μία παράδοση , που ξεκίνησε το 1979 και δημιούργησε έχθρες, αλλά και αρκετά ειδικά αυτοκίνητα.
Η Maserati ήταν πάντα γνωστή για τα αυτοκίνητα εξαιρετικής πολυτέλειας, κομψότητας και απόδοσης. Όλα τα παραπάνω αποδεικνύονται από την επιλογή των μοντέλων Quattroporte ως επίσημα αυτοκίνητα των Ιταλών Προέδρων της Δημοκρατίας.
Εδώ και 40 χρόνια η Ιταλική Προεδρία της Δημοκρατίας επιλέγει τις Maserati Quattroporte για την μετακίνηση των αρχηγών της. Μέσα στις τέσσερις δεκαετίες η επιλογή αυτή, μας έδωσε ιδιαίτερα τετράτροχα, πολύ παρασκήνιο και εντάσεις μεταξύ βιομηχάνων. Ψάχνοντας στο αρχείο της Ιταλικής εταιρίας ανακαλύπτουμε τις μυστικές λεπτομέρειες των αυτοκινήτων και ζούμε ξανά έντονα γεγονότα και διαφωνίες.
Η προβληματική (λόγω πετρελαϊκής κρίσης) δεκαετία του ’70 κλείνει και στις 14 Δεκεμβρίου του 1979, η τρίτη γενιά Maserati Quattroporte, παρουσιάστηκε στον Ιταλό πρόεδρο Sandro Pertini. Η τελετή που πραγματοποιήθηκε στο Quirinal Palace στη Ρώμη παρακολούθησε ο Υπουργός Βιομηχανίας και Εμπορίου, ο Rt Hon Antonio Bisaglia και ο διευθύνων σύμβουλος της Maserati Alejandro de Tomaso. Το σχέδιο ήταν του Giorgetto Giugiaro και ήταν το πρώτο εντελώς νέο αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε κατά τη διάρκεια της περιόδου διαχείρισης της Maserati από τον de Tomaso (1976-1993).
Η τρίτη γενιά Quattroporte χαρακτηρίστηκε ως ένα πολυτελές και εκλεπτυσμένο αυτοκίνητο με κινητήρα V8, με 4.200 κ.εκ 255 ίππους και 4.900 κ.εκ με 280 ίππους και τελική ταχύτητα 220 χλμ. Το αυτοκίνητο παρέμεινε στην αγορά από το 1979 μέχρι το 1990, με συνολικές πωλήσεις 2.145 μονάδων.
Το 1986 κυκλοφόρησε η έκδοση «Royale»: Ήταν ανανεωμένη στο εσωτερικό αναβαθμίσεις, όπως: Μαλακό δέρμα στα καθίσματα, πολύ ξύλο (καρυδιά) στο ταμπλό και τις πόρτες, ηχοσύστημα με τα χειριστήρια ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα και μικρά πτυσσόμενα ξύλινα μικρά τραπέζια στις πίσω πόρτες. ΟΙ Quattroporte Royale ήταν εξοπλισμένες με έναν ισχυρό κινητήρα 4.9 L V8 με 300 ίππους. Μόλις 51 δημιουργήθηκαν.
Τρία χρόνια από την παρουσίαση της Quattroporte (το 1982), η Γενική Γραμματεία του υπουργείου Προεδρίας της Ιταλίας έδωσε εντολή στην Maserati για την κατασκευή ενός θωρακισμένου μοντέλου για χρήση από τον Πρόεδρο. Την επόμενη χρονιά η εταιρεία Modena παρέδωσε στον πρόεδρο Sandro Pertini μία Quattroporte, με χρώμα «Dark Aquamarine» με μπεζ βελούδο, και έγινε το αυτοκίνητό του, για τις υπηρεσιακές μετακινήσεις. Ένα από τα πρωτότυπα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου ήταν το μεγάλο τασάκι με υποδοχή για στηρίζει την πίπα του ο πρόεδρος μεταξύ των πίσω καθισμάτων. Αυτή ήταν μία επιθυμία του Pertini και οι μηχανοκοί στην Maserati τροποποίησαν το πίσω κάθισμα για να το φτιάξουν.Το αυτοκίνητο είχε επίσης πτυσσόμενο «γραφείο» μπαρ, τηλέφωνο και σύστημα (P.A Public Announcement) για επικοινωνία με ανθρώπους έξω από το αυτοκίνητο.



Η καμπίνα του αυτοκινήτου ήταν θωρακισμένη και αλεξίσφαιρη, με επένδυση από μαγγάνιο υψηλής αντοχής. Τα παράθυρα ήταν επίσης θωρακισμένα, πάχους 31 χιλιοστών με ηλεκτρουδραυλικό μηχανισμό. Μέρος της οροφής άνοιγε ηλεκτρικά και αποθηκευόταν πίσω από τα καθίσματα για να επιτρέπει στον Πρόεδρο να χαιρετά τα πλήθη εν κινήσει.

Το επεισόδιο με τον Enzo Ferrari

Ο αρχηγός του κράτους χρησιμοποίησε την τρίτη γενιά της Quattroporte σε όλες τις δημόσιες εκδηλώσεις, συμπεριλαμβανομένης της ιστορικής του επίσκεψης στο εργοστάσιο της… Ferrari στο Maranello στις 29 Μαΐου 1983. Εκεί έγινε κάτι μοναδικό. Το τελετουργικό προέβλεπε όταν το αυτοκίνητο του προέδρου μπει στο εργοστάσιο, ο οικοδεσπότης Enzo Ferrari έπρεπε να πλησιάσει το προεδρικό όχημα. Ωστόσο, ο Ferrari παρέμεινε ακίνητος περίπου δέκα μέτρα από αυτό. Ο ηλικιωμένος Πρόεδρος Pertini βγήκε από την Quattroporte και περπάτησε προς το αφεντικό της Ferrari. Φυσικά ο Enzo Ferrari δεν πλησίασε το αυτοκίνητο λόγω της μακροχρόνιας τοπικής αντιπαλότητας μεταξύ της Scuderia και της Maserati.
Στη δεκαετία του 1980, πολλές διάσημες προσωπικότητες επέλεξαν επίσης την Quattroporte 3η γενιά ως μέσο μεταφοράς τους. Ο πιο γνωστός ήταν ο τενόρος Luciano Pavarotti από την Μόντενα.
Η Quattroporte είναι ακόμη το αυτοκίνητο του Προέδρου της Δημοκρατίας της Ιταλίας. Μάλιστα στις 2 Ιουνίου του 2019 στην ημέρα της Δημοκρατίας ο Sergio Mattarella έλαβε την 6η γενιά των Quattroporte με το εξωτερικό χρώμα «Blu Istituzionale» (ειδικά κατασκευασμένη από τη Maserati) για τις μετακινήσεις του. Στο εσωτερικό η ξύλινη επένδυση με μαύρο λακαρισμένο ξύλο, συνδυάζεται με δέρμα Pieno Fiore. Η Quattroporte που κατασκευάστηκε για τον Ιταλό Πρόεδρο κινείται από το διάσημο V8 bi-turbo μοτέρ των 530 ίππων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου