Πέμπτη 27 Δεκεμβρίου 2018

Συνέταιροι εξ αποστάσεως

Ο Stefano Rizzi από την Μοντένα της Ιταλίας και ο Αλέξανδρος Χαΐδάρογλου έφτιαξαν με μοναδικά εφόδια τις γνώσεις τους αλλά και τις εμπειρίες τους στην αγορά μια πλατφόρμα
εύστοχης παρακολούθησης online τιμών προϊόντων και ανταγωνιστών που είναι υποβοηθούμενη από τεχνητή νοημοσύνη

Συναντήθηκαν σε ένα startup event, ταίριαξαν τα χνώτα τους αλλά και τα ενδιαφέροντα τους, συμφώνησαν να δουλέψουν μαζί και έτσι εξ αποστάσεως έγιναν συνεταίροι σε μια πλατφόρμα που έχτισαν από κοινού και σήμερα έχει πελάτες μεγάλα ονόματα της αγοράς στην Ελλάδα και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Το πιο σημαντικό εφόδιο τους, ήταν οι γνώσεις και οι εμπειρίες τους καθώς ξεκίνησαν με μηδενικά κεφάλαια προς επένδυση. Όλα έγιναν δια ιδίων μέσων και κυρίως μέσω της προσωπικής τους εργασίας.

Πρόκειται για την ιστορία της πλατφόρμας Altosight ή αν προτιμάτε κάτι περισσότερο προσωποκεντρικό, για την ιστορία του Αλέξανδρου Χαϊδάρογλου (Alex για τους φίλους του στην αγορά και το facebook) και του Stefano Giovanni Rizzo.

Η ιστορία έχει ενδιαφέρον καθώς είναι ιδιαίτερη: Οι δύο συνιδρυτές της startup ζουν και δουλεύουν σε διαφορετικές χώρες – ο καθένας στον τομέα ευθύνης του- έχουν πελάτες μεγάλα ονόματα της αγοράς και σήμερα διεκδικούν με αξιώσεις μια θέση στους φιναλίστ της τελικής φάσης του 9ου διαγωνισμού Καινοτομίας & Τεχνολογίας NBG Business Seeds της Εθνικής Τράπεζας.

Πρόκειται όπως διαβάζω στην επίσημη λίστα των υποψηφίων για μια «πλατφόρμα εύστοχης παρακολούθησης online τιμών προϊόντων και ανταγωνιστών. Ιδανικό για εταιρείες κατασκευαστές προϊόντων και eshops.Είναι υποβοηθούμενη από τεχνητή νοημοσύνη».

Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά. Ο λόγος στον Αλέξανδρο: «Περίπου 3 χρόνια πριν σε ένα startup event γνωρίστηκα με τον τωρινό Ιταλό συνέταιρό μου, Stefano, ο οποίος δούλευε μια πλατφόρμα παρακολούθησης τιμών.

Ο Stefano έχει μεγάλη εμπειρία στις τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης, crawling και ανάκτησης πληροφοριών, ενώ εγώ εκείνη τη περίοδο έκλεινα 4 χρόνια που δούλευα στο digital marketing εταιρείας λογισμικού, την οποία καταφέραμε να φτάσουμε σε πολύ μεγάλους τζίρους. Οπότε ήταν εύκολο να δούμε τι έφερνε ο καθένας στο τραπέζι και να συνεργαστούμε.

Το πιο σημαντικό όμως πιστεύω είναι ότι έχουμε πολλές κοινές αξίες, όπως το να έχουμε ένα πολύ ποιοτικό προϊόν και το να μη θυσιάζουμε το μακροπρόθεσμο όφελος για το άμεσο.

Όντας σε διαφορετικές χώρες δουλεύουμε αναγκαστικά εξ αποστάσεως και τα παραπάνω έχουν βοηθήσει στο να έχουμε μια ομαλή εργασιακή σχέση.

Η ιδέα αρχικά ανήκε στο Stefano όταν πληροφορήθηκε το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες να μη γνωρίζουν καθημερινά σε τι τιμές πωλούνται τα προϊόντα τους και τα αντίστοιχα προϊόντα των ανταγωνιστών τους.

Έτσι αποφασίσαμε να κάνουμε μια έρευνα και να δούμε αν είναι ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζουν κι άλλες εταιρείες. Φάνηκε ότι ήταν ένα πρόβλημα που αντιμετώπιζαν κι άλλες εταιρείες, οπότε ξεκινήσαμε με τις πρώτες ενδιαφερόμενες εταιρείες να τρέχουμε τη beta έκδοσή μας και τους δίναμε τις τιμές δωρεάν.

Οπότε έτσι ξεκινήσαμε, αλλά μετά αντιμετωπίσαμε διάφορες προκλήσεις όπως η ταυτοποίηση των προϊόντων σε διάφορα eshops όταν δε χρησιμοποιούν όλοι την ίδια ονομασία, όγκο δεδομένων και άλλα.

Εν τέλει τα αντιμετωπίσαμε και επεκταθήκαμε και στα eshops ως πελάτες όταν είδαμε ότι είχαν κι αυτοί την ανάγκη να παρακολουθούν τους ανταγωνιστές τους.

Συνεχώς όμως βελτιώνουμε κι άλλο τις διαδικασίες μας και προσθέτουμε τουλάχιστον 2 νέες λειτουργίες κάθε χρόνο».

Ο Stefano Rizzo ζει στην Μοντένα της Ιταλίας και έχει σπουδάσει Ιταλία στο Πανεπιστήμιο της Μπολόνια όπου και έκανε το διδακτορικό του πάνω σε ανάκτηση πληροφοριών, crawling ιστοσελίδων, μίξη δεδομένων και τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης όπως η μηχανική μάθηση. Δούλεψε σε διάφορα projects πάνω σε αυτούς τους τομείς εντός του πανεπιστημίου και με συνεργαζόμενους οργανισμούς από διάφορες χώρες.

Ο λόγος και πάλι στον Αλέξανδρο: «Εγώ τέλειωσα το τμήμα Στατιστικής και Ασφαλιστικής Επιστήμης στο πανεπιστήμιο Πειραιά, και κατόπιν ακολούθησα το επάγγελμα του digital marketing στο τομέα των λογισμικών ως υπηρεσία ή αλλιώς Software-as-a-Service (SaaS). Πλέον έχω συμπληρώσει 6 χρόνια εμπειρίας στο συγκεκριμένο τομέα.

Οι σπουδές μου προσέφεραν εργαλεία και γνώσεις καθοριστικές για την τωρινή μου επαγγελματική ενασχόληση, καθώς αφού ανακτήσουμε τα δεδομένα που χρειαζόμαστε κάνουμε αρκετή επεξεργασία και χρησιμοποιούμε στατιστικά εργαλεία για να βγάλουμε τα τελικά αποτελέσματα που είναι χρηστικά στο πελάτη».

Ως για την συνέχεια: «Στις αρχές του 2019 θα βγάλουμε και μία νέα λειτουργία που θα ενημερώνει τις εταιρείες-brands που πωλούν τα προϊόντα τους μέσω eshops, ποια προϊόντα τους δεν υπάρχουν σε ποια eshops και ποια δεν είναι σε στοκ.

Με αυτή τη πληροφορία θα μπορούν οι εταιρείες να επικοινωνούν με τα eshops είτε για να προσθέσουν τα προϊόντα που μπορεί ήδη να έχουν τα eshops στις αποθήκες τους αλλά να έχουν ξεχάσει να τα προσθέσουν στο eshop τους ή για να τους προωθήσουν άλλα προϊόντα.

Η πιο σημαντική καινοτομία μας είναι ότι ξεπεράσαμε τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι ανταγωνιστές μας στην ταυτοποίηση προϊόντων, στη διασφάλιση ποιότητας των δεδομένων και στην ανανέωση αυτών, χωρίς τις ενέργειες του πελάτη.

Αυτό το καταφέραμε, διατηρώντας μία ευέλικτη αρχιτεκτονική στο λογισμικό μας, ώστε να μπορούμε να προχωρούμε σε διάφορες τροποποιήσεις, για να καλύπτουμε όλες τις σημαντικές ανάγκες του εκάστοτε πελάτη μας».

Η πλατφόρμα του Αλέξανδρου και του Stefano αυτή τη στιγμή έχει πελάτες όπως η Sony Ευρώπης, η Apivita, η Pharmex και άλλες, καθώς και διάφορα eshops. «Παρακολουθούμε πάνω από 1.000 eshops σε 12 χώρες και πάνω από 100.000 προϊόντα σε καθημερινή βάση. Έχουμε καταφέρει να παρακολουθούμε τα πιο μεγάλα και δύσκολα eshops της Ευρώπης».

Κώστας Τσαούσης 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου