Οι πρώτοι μήνες στο σχολείο αγχώνουν τόσο τους γονείς όσο και τους εκπαιδευτικούς. Δεν είναι λίγα εκείνα τα στοιχεία που πρέπει να παρατηρήσουν οι εκπαιδευτικοί στον προφορικό λόγο του παιδιού πριν περάσουν στην διδασκαλία του του γραπτού λόγου.
Οι γονείς, αγχωμένοι με τα ΄΄πρωτάκια΄΄, πολλές φορές επικεντρώνονται στο αν θα προσαρμοστούν τα παιδιά τους στο νέο περιβάλλον της τάξης και τους ξεφεύγουν κάποιες ελλείψεις στην ομιλία τους.
Το γυμνασμένο μάτι και αυτί όμως του εκπαιδευτικού εύκολα παρατηρεί αν το ‘’πρωτάκι’’:
Η πρώτη χρονιά στο δημοτικό αντιμετωπίζεται από πολλούς σαν μια χρονιά προσαρμογής στο σχολικό περιβάλλον και κάποιες ελλείψεις στο λόγο των μαθητών ξεφεύγουν της προσοχής μας. Ωστόσο , η δεύτερη χρονιά στο δημοτικό είναι πιο απαιτητική και ο μαθητής θα πρέπει να:
Αν ο εκπαιδευτικός παρατηρήσει κάποιες δυσκολίες στα παραπάνω, καλό είναι να ζητήσει κάποιες συμβουλές από έναν ειδικό για να μπορέσει να βοηθήσει το μαθητή στη διδασκαλία μάθησης. Αν οι δυσκολίες εμμένουν, καλό είναι να προτείνει στους γονείς να απευθυνθούν σε κάποιον ειδικό για μια ολοκληρωμένη αξιολόγηση λόγου. Η συνεργασία του εκπαιδευτικού με τον ειδικό θα προσφέρει τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα προς όφελος πάντα του παιδιού.
Ας μην ξεχνάμε ότι η πρώτη σχολική ηλικία είναι μια ευαίσθητη ηλικία για το παιδί. Σ’ αυτή την ηλικία διαμορφώνει ακόμα τον χαρακτήρα και την προσωπικότητα του και είναι πολύ σημαντικό να ενισχύεται η αυτοεκτίμηση του. Αφήνοντας τις δυσκολίες να εμμένουν στο λόγο του παιδιού συχνά έχει ως συνέπεια τη χαμηλή επίδοση του μαθητή και κατά συνέπεια την άρνηση του πολλές φορές να παραστεί με τη θέληση του στο σχολικό χώρο.
Είναι σημαντικό να ακούμε και να δίνουμε σημασία στις δυσκολίες του παιδιού για να αποφύγουμε τη δημιουργία της χαμηλής αυτοπεποίθησης αργότερα.
Γράφει η Μεϊμάρη Χρυσάνθη - Λογοθεραπευτής
Πηγή: aegeandoctors.gr
Οι γονείς, αγχωμένοι με τα ΄΄πρωτάκια΄΄, πολλές φορές επικεντρώνονται στο αν θα προσαρμοστούν τα παιδιά τους στο νέο περιβάλλον της τάξης και τους ξεφεύγουν κάποιες ελλείψεις στην ομιλία τους.
Το γυμνασμένο μάτι και αυτί όμως του εκπαιδευτικού εύκολα παρατηρεί αν το ‘’πρωτάκι’’:
- Ακολουθεί εντολές που αποτελούνται από τρία μέρη.
- Κάνει ερωτήσεις με το ‘’πώς’’.
- Χρησιμοποιεί παρελθοντικό και μελλοντικό χρόνο κατάλληλα.
- Χρησιμοποιεί συνδέσμους.
- Έχει αντιληπτικό λεξιλόγιο περίπου 13000 λέξεων.
- Ονομάζει τα αντίθετα.
- Ονομάζει διαδοχικά τις μέρες της εβδομάδας.
- Μετράει ως το 30 μηχανικά.
- Ανταλλάσει πληροφορίες και κάνει ερωτήσεις.
- Χρησιμοποιεί προτάσεις με λεπτομέρειες.
- Ανταποδίδει με ακρίβεια μια ιστορία.
- Τραγουδά ολόκληρα τραγούδια και απαγγέλει παιδικά ποιήματα.
- Επικοινωνεί εύκολα με άλλα παιδιά και ενήλικες.
- Έχει καθαρή ομιλία και άρθρωση.
Η πρώτη χρονιά στο δημοτικό αντιμετωπίζεται από πολλούς σαν μια χρονιά προσαρμογής στο σχολικό περιβάλλον και κάποιες ελλείψεις στο λόγο των μαθητών ξεφεύγουν της προσοχής μας. Ωστόσο , η δεύτερη χρονιά στο δημοτικό είναι πιο απαιτητική και ο μαθητής θα πρέπει να:
- Τοποθετεί κατά σειρά τους αριθμούς.
- Χρησιμοποιεί αυξανόμενα πιο σύνθετες περιγραφές.
- Απασχολείται με συζητήσεις.
- Έχει αντιληπτικό λεξιλόγιο περίπου 20000 λέξεων
- Χρησιμοποιεί προτάσεις μήκους περίπου 6 λέξεων.
- Κατανοεί τις περισσότερες έννοιες του χρόνου.
- Μετρά ως το 100 μηχανικά.
- Χρησιμοποιεί κατάλληλα την παθητική φωνή.
Αν ο εκπαιδευτικός παρατηρήσει κάποιες δυσκολίες στα παραπάνω, καλό είναι να ζητήσει κάποιες συμβουλές από έναν ειδικό για να μπορέσει να βοηθήσει το μαθητή στη διδασκαλία μάθησης. Αν οι δυσκολίες εμμένουν, καλό είναι να προτείνει στους γονείς να απευθυνθούν σε κάποιον ειδικό για μια ολοκληρωμένη αξιολόγηση λόγου. Η συνεργασία του εκπαιδευτικού με τον ειδικό θα προσφέρει τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα προς όφελος πάντα του παιδιού.
Ας μην ξεχνάμε ότι η πρώτη σχολική ηλικία είναι μια ευαίσθητη ηλικία για το παιδί. Σ’ αυτή την ηλικία διαμορφώνει ακόμα τον χαρακτήρα και την προσωπικότητα του και είναι πολύ σημαντικό να ενισχύεται η αυτοεκτίμηση του. Αφήνοντας τις δυσκολίες να εμμένουν στο λόγο του παιδιού συχνά έχει ως συνέπεια τη χαμηλή επίδοση του μαθητή και κατά συνέπεια την άρνηση του πολλές φορές να παραστεί με τη θέληση του στο σχολικό χώρο.
Είναι σημαντικό να ακούμε και να δίνουμε σημασία στις δυσκολίες του παιδιού για να αποφύγουμε τη δημιουργία της χαμηλής αυτοπεποίθησης αργότερα.
Γράφει η Μεϊμάρη Χρυσάνθη - Λογοθεραπευτής
Πηγή: aegeandoctors.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου