Τρίτη 12 Ιουνίου 2012

Εγκαταλείπουν τα αυτοκίνητα στα συνεργεία

Εγκαταλείπουν τα αυτοκίνητά τους στα συνεργεία γιατί δεν έχουν να πληρώσουν. Η οικονομική κρίση οδηγεί όλο και περισσότερους Ελληνες να αποχωρίζονται με τον πιο σκληρό τρόπο τη μεγάλη τους
αγάπη, το αυτοκίνητό τους, παρατώντας το στο συνεργείο, καθώς αδυνατούν να πληρώσουν το κόστος των ανταλλακτικών και εργασιών.

Ξεχασμένα για μήνες παραμένουν δεκάδες οχήματα έξω από πολλά συνεργεία της Αττικής καθώς οι ιδιοκτήτες τους αδυνατούν να πληρώσουν το σέρβις ή την επισκευή τους. Η οικονομική κρίση που ταλανίζει τη χώρα έχει αναγκάσει, εκτός όλων των άλλων, εκατοντάδες πολίτες να μην μπορούν πλέον να αντεπεξέλθουν στη συντήρηση των αυτοκινήτων τους.

Κι ενώ μέχρι πρότινος η εξοικονόμηση χρημάτων γινόταν με πιο ήπιους τρόπους, όπως η αναβολή του σέρβις ή η παράταση ζωής των αμορτισέρ ή των ελαστικών, τώρα περιλαμβάνει και πιο «δραστικά» μέτρα, αφού αυτοκίνητα παραμένουν στα συνεργεία περιμένοντας το «πράσινο φως» των ιδιοκτητών για την επισκευή τους.

Και αυτό γιατί συνήθως, μια βλάβη ή η ζημιά ύστερα από ένα τροχαίο ατύχημα απαιτεί έκτακτα κονδύλια από τον προϋπολογισμό ενός νοικοκυριού και όταν αυτά δεν υπάρχουν, τότε η επισκευή ή η αλλαγή ανταλλακτικών αναβάλλεται. Συχνά με το αυτοκίνητο στη… ράμπα ενός συνεργείου.

Το φαινόμενο παίρνει μεγάλες διαστάσεις και σχεδόν καθημερινά δεκάδες αυτοκίνητα, ανεξαρτήτως κυβισμού, που έχουν «μπει» σε συνεργείο και που οι μηχανικοί θα τα παρέδιδαν στους ιδιόκτητες ύστερα από μερικά 24ωρα, κάνουν να βγουν στους δρόμους ακόμα και πέντε μήνες.

Οι κάτοχοί τους δεν μπορούν να πληρώσουν ζημιές και επιδιορθώσεις που κοστολογούνται ακόμα και με 250 ευρώ. Το σκληρό παζάρι για οποιαδήποτε εργασία, ακόμη και μικρού κόστους, είναι πλέον αναμενόμενο, δηλώνουν οι ιδιοκτήτες συνεργείων.

Δεν υππάρχει πελάτης που να μη ζητήσει καλύτερη τιμή και στην περίπτωση που δεν ικανοποιηθεί, δεν αφήνει το αυτοκίνητο για την επισκευή. Οι ιδιοκτήτες των συνεργείων αναγκάζονται να ρίξουν τις τιμές προκειμένου να πάρουν τη δουλειά. Ακόμη και έτσι όμως δεν ξέρουν εάν και πότε ο πελάτης θα έρθει να πάρει πίσω το αυτοκίνητό του.

«Εχω παρατημένο έξω από το μαγαζί μου ένα μικρό αυτοκίνητο 1.100 κυβικών τους τελευταίους πέντε μήνες» λέει στην «Espresso» ο κ. Αγγελος Κούκας, ιδιοκτήτης συνεργείου στη λεωφόρο Θηβών και προσθέτει: «Το συγκεκριμένο όχημα δεν είχε μεγάλη ζημιά. Συνολικά με 500 ευρώ ήταν έτοιμο να κυκλοφορήσει ξανά στους δρόμους. Είχα συνεννοηθεί με τον ιδιοκτήτη όταν το έφερε για το κόστος. Και μάλιστα επειδή κατάλαβα ότι δυσκολευόταν να το καλύψει, του πρότεινα να μου δώσει τα μισά και να πάρει το αυτοκίνητο και μετά από μερικές ημέρες να μου έδινε και τα υπόλοιπα. Δεν έγινε ούτε αυτό και έτσι το αυτοκίνητο παραμένει μέχρι σήμερα έξω από το συνεργείο. Φοβάμαι μην έρθει και το πάρει η Τροχαία, θεωρώντας το εγκαταλειμμένο».

Οι ιδιοκτήτες των συνεργείων έχουν ρίξει πολύ τις τιμές στις επισκευές, ωστόσο λίγα αυτοκίνητα περνούν τις ράμπες των μαγαζιών τους. «Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να έχουμε και εμείς έσοδα. Αλλά ακόμα και οι πεσμένες τιμές δεν έχουν δώσει ώθηση στη δουλειά» μας λέει ο μηχανικός Δημήτρης Κούκας.

«Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις που κάνουμε επισκευές, πληρώνουμε εμείς τα ανταλλακτικά και οι ιδιοκτήτες τους "ξεχνάνε" να τα πάρουνε. Εχουμε σηκώσει τα χέρια ψηλά, δεν ξέρουμε τι να κάνουμε» καταλήγει.

«Κάνουν παζάρια ακόμα και για τα 37 ευρώ της ευθυγράμμισης»
Κάποτε η Παρασκευή ήταν η καλύτερη ημέρα της εβδομάδας για τα συνεργεία, σήμερα όμως η κατάσταση έχει αλλάξει. «Πριν από μερικά χρόνια η Παρασκευή ήταν η καλύτερη μέρα, αφού έμπαιναν στο μαγαζί είκοσι αυτοκίνητα, ενώ σήμερα δεν ξεπερνούν τα πέντε» μας λέει ο κ. Βασίλης Μπασίδης, ιδιοκτήτης συνεργείου με ειδίκευση στις αναρτήσεις και προσθέτει:

«Αλλαξαν τα πράγματα. Εχω κι εγώ παρατημένο ένα όχημα γιατί ο ιδιοκτήτης του δεν έχει να πληρώσει την επισκευή του. Υπάρχουν πια συνεργεία που είναι γεμάτα από ξεχασμένα αυτοκίνητα. Οι πελάτες πλέον κάνουν παζάρι ακόμα και για τα 37 ευρώ που κοστίζει μια ευθυγράμμιση».

Το ίδιο πρόβλημα αντιμετωπίζει και ο κ. Γιώργος Οικονόμου. «Τόσα χρόνια στη δουλειά δεν έχω αντιμετωπίσει τόση μεγάλη κρίση. Εχω αυτοκίνητο στο συνεργείο μου τουλάχιστον τρεις μήνες. Ηρθε θυμάμαι μια Παρασκευή, είχε χαλάσει το καρμπυρατέρ και τα τακάκια στα φρένα είχαν φαγωθεί. Το κόστος δεν ήταν εξωφρενικό, άγγιζε τα 400 ευρώ. Ο ιδιοκτήτης όμως δεν ήρθε να το πάρει. Επικοινώνησα μαζί του μία φορά, του είπα ότι το αυτοκίνητο ήταν έτοιμο, αλλά δεν ήρθε. Από τότε αν και προσπάθησα πολλές φορές, δεν κατάφερα να επικοινωνήσω ξανά μαζί του. Δεν ξέρω τι να κάνω, πρέπει να προσέχω την περιουσία κάποιου άλλου, ενώ εγώ δεν έχω πληρωθεί για την εργασία που έκανα» καταλήγει ο κ. Οικονόμου.


ΜΑΝΟΣ ΠΙΤΣΙΔΙΑΝΑΚΗΣ
Φωτ.: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΚΟΛΦΟΜΗΤΣΟΣ

Εγκαταλείπουν τα αυτοκίνητα στα συνεργεία

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου