Τετάρτη 27 Μαρτίου 2024

Pininfarina GT

Pininfarina προχώρησε σε μία αρκετά τολμηρή αποκάλυψη στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης. Συγκεκριμένα, έδειξε το όραμά της για το μέλλον, ένα grand tourer που ίσως κάποια στιγμή στο μέλλον να γίνει μοντέλο παραγωγής, το Enigma GT. Ο ιταλικός σχεδιαστικός οίκος με την πλούσια ιστορία κλείνει 95 χρόνια «ζωής» το 2025. Σε αυτό το πλαίσιο, παρουσίασε το Enigma GT, ένα φουτουριστικό κόνσεπτ με σύστημα πρόωσης πολύ διαφορετικό από ό,τι ξέραμε μέχρι τώρα.
Ο λόγος είναι πως το κεντρομήχανο Enigma GT διαθέτει κινητήρα υδρογόνου, αλλά και ηλεκτροκινητήρα! Θεωρητικά, έχει ένα υβριδικό σύνολο με την μεγάλη ιδιαιτερότητα ότι ο κινητήρας εσωτερικής καύσης καίει υδρογόνο.


Η ιταλική εταιρεία αναφέρει και νούμερα, τονίζοντας ότι πρόκειται για ένα τετρακίνητο grand tourer με 436 ίππους οι οποίοι προέρχονται από έναν V6 των 2,5 λίτρων που κινεί τον πίσω άξονα. Στον εμπρός άξονα βρίσκουμε τον ηλεκτροκινητήρα που προσθέτει 268 ίππους.








Τα 9 κιλά καυσίμου (υδρογόνο) που χωράει το ρεζερβουάρ σε συνδυασμό με την μπαταρία των 10 kWh εξασφαλίζουν μία θεωρητική αυτονομία, βάσει πάντα της Pininfarina, στα 700 χιλιόμετρα. Το σασί είναι ένα μονοκόκ από ανθρακονήματα, ενώ από το ίδιο υλικό θα είναι και αρκετά τμήματα του αμαξώματος. Η Pininfarina δίνει ένα βάρος της τάξης των σχεδόν 1,7 τόνων για το Enigma GT. Με όλα τα παραπάνω στοιχεία, ο ιταλικός οίκος σχεδιασμών υπολογίζει πως το grand tourer θα μπορεί να κάνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 4 δευτερόλεπτα με τελική ταχύτητα που θα αγγίζει τα 250 χλμ./ώρα.


Όσον αφορά στις διαστάσεις, έχουμε ένα GT 2+2 με μήκος 4,580 μέτρα και μεταξόνιο στα 2.880 χιλιοστά, με σκοπό τη μεγιστοποίηση του χώρου εσωτερικά.


Στην καμπίνα, παρατηρούμε νέες σχεδιαστικές καινοτομίες με ένα ταμπλό πλήρως ψηφιακό που εκτείνεται σε όλο το φάσμα.
Τα ποιοτικά και ανακυκλωμένα υλικά στο υπόλοιπο εσωτερικό συνδυάζονται ιδανικά, για να γλιτώνουν βάρος, αλλά και να επιδεικνύουν τις τεχνολογικές καινοτομίες. Το τιμόνι ξεχωρίζει επίσης λόγω του τετραγωνισμένου σχήματός του που ομολογουμένως δεν είναι πολύ πρακτικό.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου