Κυριακή 18 Φεβρουαρίου 2024

F1: Πρώτα συμπεράσματα από τα μονοθέσια του 2024

Οι παρουσιάσεις των μονοθέσιων του 2024 έχουν ολοκληρωθεί. Ενώ μας χωρίζουν 4 ημέρες από τις δοκιμές του Μπαχρέιν ας προσπαθήσουμε να εξάγουμε ορισμένα αρχικά συμπεράσματα. Φυσικά μερικές φωτογραφίες ενός μονοθέσιου δεν αρκούν ώστε να προβλέψουμε και το πραγματικό του δυναμικό.
Ιδίως από τη στιγμή που και τα δέκα αγωνιστικά του 2024 θα παρουσιαστούν -λίγο ή πολύ- αλλαγμένα στο Σακχίρ για τις χειμερινές δοκιμές. Ωστόσο μπορούμε να εντοπίσουμε τις τάσεις που ακολουθεί η κάθε ομάδα στον σχεδιασμό του μονοθέσιου της. Και με βάση αυτές να αντιληφθούμε και το πώς η κάθε μία προσπαθεί να ανέβει επίπεδο για φέτος


Ευτυχώς οι περισσότερες ομάδες δεν αρκέστηκαν στο να μας δείξουν απλώς τον νέο χρωματισμό των μονοθέσιων τους. Έτσι, χωρίς άλλη καθυστέρηση ας εξετάσουμε την κάθε περίπτωση ξεχωριστά.
Red Bull RB20

Η Red Bull ήταν, ίσως, η ομάδα που μας εξέπληξε περισσότερο μέχρι στιγμής με τις σχεδιαστικές της επιλογές. Η νέα RB20 δείχνει να ακολουθεί την σχεδιαστική φιλοσοφία της… Mercedes των δύο προηγούμενων ετών!




Το πίσω μέρος του μονοθέσιου αλλά και τα πλαϊνά θυμίζουν επικίνδυνα την W14. Οι αεροεισαγωγές είναι πολύ μικρές και αναμένονται ακόμη μικρότερες στους πιο κρύους αγώνες της σεζόν. Ουσιαστικά πρόκειται για την zeropods εκδοχή της Red Bull!

Ο Νιούι δήλωσε ότι το shakedown πήγε όπως αναμενόταν. Ο Χόρνερ διαβεβαιώνει ότι τα νούμερα στον προσομοιωτή είναι πολύ θετικά. Μένει να φανεί και το εάν η Red Bull θα επιτύχει εκεί όπου η Mercedes απέτυχε τα δύο τελευταία χρόνια.
Mercedes W15

Από την άλλη η νέα Mercedes δείχνει να αποχαιρετά την συγκεκριμένη σχεδιαστική φιλοσοφία. Ο Τζέιμς Άλισον έχει ετοιμάσει ένα μονοθέσιο με πολύ καθαρές γραμμές το οποίο έχει δανειστεί στοιχεία από τις δύο τελευταίες Red Bull.



Τα βλέμματα, όμως, τράβηξε η επιλογή της ομάδας του Άλισον στην εμπρός πτέρυγα της νέας Mercedes. Συγκεκριμένα το ανώτερο στοιχείο της καταλήγει σε μία πολύ λεπτή λωρίδα που το ενώνει με το ρύγχος. Η επιλογή αυτή μοιάζει ως μία οριακή ερμηνεία των κανονισμών και θα πρέπει να περιμένουμε να δούμε το εάν θα υπάρξουν ενστάσεις από τον ανταγωνισμό.
Ferrari SF-24

Η νέα Ferrari έχει πολλές αλλαγές σε σχέση με την προκάτοχό της. Ωστόσο δεν είναι ένα εξ ολοκλήρου καινούργιο μονοθέσιο όπως περίμεναν αρκετοί. Αρκετά στοιχεία σε αυτό έχουν τις ρίζες τους στην εξελικτική δουλειά που έγινε πέρυσι επάνω στην SF-23. Επιπλέον η ομάδα παραμένει πιστή στην pullrod επιλογή της για την πίσω ανάρτηση.



Όμως και οι μεγαλύτερες αλλαγές εντοπίζονται στο πίσω μέρος. Συγκεκριμένα στο σύστημα πίσω πτέρυγας-beam wing- διαχύτη. Η Ferrari δείχνει να ποντάρει πολλά σε αυτό για την βελτίωση των επιδόσεών της αλλά και για την καλύτερη διαχείριση των Pirelli στους αγώνες.
McLaren MCL38

Πρόγραμμα ενοικίασης Rent για κάθε περίσταση.Jaguar

Για την βρετανική ομάδα, η MCL38 αποτελεί ένα μεγάλο στοίχημα. Το νέο μονοθέσιο καλείται να συνεχίσει την ανοδική πορεία της MCL60 και να καθιερωθεί στις πρώτες θέσεις της κατάταξης.



Από όσα έχουμε δει μέχρι στιγμής, η νέα McLaren μοιάζει ως η εξελικτική συνέχεια της περσινής. Η ομάδα έχει πειραματιστεί αρκετά με τις αεροεισαγωγές των πλαϊνών. Ωστόσο υπάρχουν και πολλές αλλαγές, σύμφωνα με τους ανθρώπους της McLaren, οι οποίες δεν συμπεριλήφθηκαν στο μοντέλο που παρουσιάστηκε την προηγούμενη εβδομάδα. Εν αναμονή του Μπαχρέιν, λοιπόν.
Aston Martin AMR24


Αντιθέτως η νέα Aston Martin έφερε στα αποκαλυπτήριά της σχεδόν όλες τις αλλαγές σε σχέση με την προκάτοχό της. Νέο ρύγχος, νέα εμπρός πτέρυγα και ανασχεδιασμένα πλαϊνά.



Αλλαγμένο είναι και το πίσω μέρος λόγω του ότι η Mercedes άλλαξε το κιβώτιο ταχυτήτων και την διάταξη της πίσω ανάρτησης. Παρόμοιες λύσεις θα φέρουν και οι McLaren-Williams.
Alpine A524

Η Alpine ήταν ίσως η ομάδα η οποία παρουσίασε το πιο αλλαγμένο μονοθέσιο σε σχέση με πέρσι. Τα πάντα -πλην του… τιμονιού- είναι καινούργια φέτος στην A524 καθώς η ομάδα προσπαθεί απεγνωσμένα να ξεκολλήσει από την μετριότητα.



Σύμφωνα με τους ανθρώπους της Alpine, έχουν γίνει και πολλές αλλαγές εσωτερικές, στην διάταξη των στοιχείων αλλά και στις επιλογές ψύξης της PU και των εξατμίσεων. Στόχος αυτών των αλλαγών ήταν να αντισταθμιστεί το έλλειμα ισχύος της γαλλικής PU έναντι των ανταγωνιστριών της.
Williams FW46

Σύμφωνα με τον Τζέιμς Βόουλς η νέα Williams έχει πολλές τολμηρές επιλογές με στόχο το βήμα παραπάνω. Η περσινή FW45 δεν ήταν άσχημη. Ωστόσο το ταβάνι της ήταν χαμηλό. Σύμφωνα με τον Βόουλς η ομάδα ξεκίνησε ήδη από τον Μάρτιο να δουλεύει επάνω στην FW46.



Έτσι οι Άλμπον-Σάρτζεντ δηλώνουν ήδη ότι η αίσθηση της νέας Williams στον προσομοιωτή είναι πολύ διαφορετική. Ελπίδα της Williams είναι η FW46 να παρουσιαστεί ανταγωνιστική σε όλους τους τύπους διρκουί.
VCARB 01

Το αυτοκίνητο που παρουσίασε η ομάδα στο Las Vegas ήταν απλώς ένα showcar.
Kick Sauber C44-Haas VF-24

Οι δύο πελατειακές ομάδες της Ferrari ακολούθησαν διαφορετικά μονοπάτια για φέτος. Η Haas συνέχισε την συνήθη πρακτική της υιοθέτησης των σχεδιαστικών επιλογών της Ferrari ενώ η Stake F1 όχι.



Το μονοθέσιο της Stake F1 έχει δανειστεί πολλά στοιχεία από την Red Bull RB19. Παρά το ότι παίρνει την PU της Ferrari, η Stake δεν έχει υιοθετήσει και όλες τις αλλαγές που είδαμε στην SF-24. Η πίσω ανάρτηση άλλαξε σε pushrod, ενώ και τα πλαϊνά θυμίζουν τα.. τέκνα του Μίλτον Κινς.



Αντιθέτως η Haas VF-24 είναι πολύ πιο κοντά στη σχεδιαστική φιλοσοφία της Ferrari. Το πίσω μέρος της νέας Haas έχει καθοριστεί από τις επιλογές της Scuderia. Το εμπρός αποτελεί συνέχεια του αναβαθμισμένου πακέτου που είχε παρουσιαστεί στο Ώστιν πέρυσι.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου