Σάββατο 1 Απριλίου 2023

Renault 5e

 Το πρόγραμμα Renaulution το οποίο ανακοινώθηκε πριν από δύο χρόνια από τη Renault έχει αρχίσει να εφαρμόζεται ήδη. Ωστόσο, το βασικότερο στοιχείο αυτού είναι η δημιουργία μιας καινούργιας πλατφόρμας στην οποία θα βασίζονται τα νέα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της.
Στη γαλλική εταιρεία έχουν αρχίσει ήδη την εξέλιξή της νέας ηλεκτρικής πλατφόρμας CMF-B EV, (Common Module Family for B-segment, and EV) όπως ονομάζεται, και παρουσίασαν κάποια τεχνικά χαρακτηριστικά της. Το πρώτο μοντέλο στο οποίο αυτή θα χρησιμοποιηθεί θα είναι το αμιγώς ηλεκτρικό Renault 5 το οποίο θα παρουσιαστεί εντός του 2024 και θα αναβιώσει στη σύγχρονη η εποχή ένα από τα πιο εμβληματικά μοντέλα της των τελευταίων πενήντα ετών.


Όπως ανακοίνωσε η Renault, η καινούργια πλατφόρμα CMF-B EV έχει σχεδιαστεί και θα κατασκευάζεται με τρόπο που θα είναι κατά 30% οικονομικότερος από αυτή στην οποία βασίζεται το επίσης αμιγώς ηλεκτρικό Zoe. Για τη δημιουργία της χρησιμοποιήθηκαν μέρη από την υπάρχουσα CMF-B σε ποσοστό 70%. Όμως, η εξέλιξή τής CMF-B EV έχει γίνει με τρόπο που να μην υπάρχει μεγάλη σχέση με την πρώτη.





Βασικό στοιχείο για τους τεχνικούς τής Renault ήταν να την κάνουν όσο το δυνατόν πιο άκαμπτη και ανθεκτική ώστε να προσφέρει πολύ καλά δυναμικά χαρακτηριστικά στον δρόμο και άνεση για τους επιβάτες. Επίσης, το κέντρο βάρος είναι χαμηλό ώστε να συμβάλλει θετικά στην οδική συμπεριφορά του οχήματος.
Οι μπαταρίες είναι ενσωματωμένες στο πάτωμα, αποτελούν δομικό μέρους του σασί και συμβάλλουν στην καλύτερη οδική συμπεριφορά τού αυτοκινήτου. Η συστοιχία τους αποτελείται από τέσσερα επιμέρους τμήματα και το βάρος τους είναι κατά 15 κιλά ελαφρύτερο από αυτές του Zoe. Η νέα πλατφόρμα διαθέτει διάταξη πολλαπλών συνδέσμων στο πίσω μέρος κάτι που δεν είναι συνηθισμένο για οχήματα των σχετικά μικρών κατηγοριών. Όμως, η CMF-B EV θα είναι η βάση για τη δημιουργία μιας ολόκληρης οικογένειας νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων όπως ειπώθηκε χαρακτηριστικά και εμφατικά από τα στελέχη της Renault.


Έτσι, η πλατφόρμα έχει εξελιχθεί με τρόπο που να μπορεί να αποτελέσει τη βάση για μεγαλύτερα και μικρότερα νέα μοντέλα της σε σχέση με το νέο ηλεκτρικό Renault 5. Ακόμα ένα ιδιαίτερο στοιχείο είναι το γεγονός ότι ο ηλεκτροκινητήρας, ο μετατροπέας τάσης (DC/DC 400 V σε 12 V), ο διανομέας και ο φορτιστής συνιστούν μια ενιαία μονάδα κάτι που μειώνει τον όγκο που καταλαμβάνουν όπως και το βάρος το οποίο είναι κατά 20 κιλά ελαφρύτερο συγκριτικά με ό,τι ισχύει στο Zoe.
Όπως ανακοινώθηκε, η Renault έχει εξελίξει έναν νέο ηλεκτροκινητήρα ο οποίος δεν θα χρειάζεται μεγάλη ποσότητα σπάνιων γαιών για την κατασκευή του και θα είναι πιο αποδοτικός. Τέλος, οι άνθρωποι της εταιρείας κάνουν δοκιμές εξέλιξης της νέας πλατφόρμας στη Σουηδία, στην περιοχή Arvidsjaur η οποία είναι κοντά στον Ακριτικό Κύκλο. Σκοπός τους είναι να διαπιστώσουν την αντοχή των μπαταριών σε συνθήκες ισχυρού ψύχους και να ρυθμίσουν κατάλληλα τα δυναμικά χαρακτηριστικά και την απόδοση του κινητήρα.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου