Παρασκευή 24 Μαρτίου 2023

Skoda Enyaq Coupe RS iV

Skoda διευρύνει την «πράσινη» γκάμα της με την κουπέ έκδοση του Enyaq, αλλά και την πρώτη ηλεκτρική έκδοση RS, φιλοδοξώντας να κερδίσει ένα ακόμη μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά των μηδενικής εκπομπής ρύπων αυτοκινήτων. Το πρώτο κουπέ της Skoda μετά από 40 χρόνια απουσίας από τη συγκεκριμένη κατηγορία αποτελεί σίγουρα είδηση, πόσο μάλλον όταν συνοδεύεται από το λογότυπο RS για πρώτη φορά σε ηλεκτροκίνητο μοντέλο. Εντάξει, ας μην αρχίσουμε τώρα να διαφωνούμε για το τι είναι κουπέ και τι όχι – τα τελευταία χρόνια ο όρος έχει διευρυνθεί αρκετά με τα πεντάθυρα crossover, που καταφέρνουν να συνδυάσουν την παραδοσιακή σπορ αισθητική με την πρακτικότητα.
Στην περίπτωση της Škoda -που άλλωστε φημίζεται για την εκμετάλλευση χώρων- βρίσκουμε ένα ιδανικό πάντρεμα αυτών των αξιών: Παρά την έντονη κλίση της οροφής από την κεντρική κολόνα και πίσω, οι πίσω επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους χώρους ανάλογους της SUV έκδοσης, χωρίς περιορισμούς ύψους, χάρη στην λεπτή, πανοραμική οροφή, ενώ η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ φτάνει τα 570 lt (μόλις 15 lt λιγότερα σε σχέση με το Enyaq).



Βασισμένη στο ηλεκτρικό δάπεδο ΜΕΒ η κουπέ έκδοση είναι πανομοιότυπη του γνωστού μας Enyaq μέχρι την κεντρική κολόνα, με παραπλήσιες βασικές διαστάσεις και ίδιο μεταξόνιο. Ξεχωρίζει το bodykit στο χρώμα του αμαξώματος και η σκούρα γυάλινη οροφή που προαναφέραμε, ενώ βελτιωμένος, λόγω της κλίσης του πίσω τμήματος, είναι ο αεροδυναμικός συντελεστής Cd:0,234. Σε αυτό συνεισφέρουν ακόμα και οι ζάντες 20-21 ιντσών, οι οποίες εξοπλίζονται με αεροδυναμικά βελτιστοποιημένα καλύμματα.




Το Enyaq coupé διατίθεται σε τέσσερις εκδόσεις, εκ των οποίων κορυφαία είναι η τετρακίνητη RS, με έναν ηλεκτροκινητήρα ανά άξονα και συνολική απόδοση 299 PS και 480 Nm. Χρησιμοποιεί μπαταρία καθαρής χωρητικότητας 77 KWh και φορτίζει με 11 kW σε εναλλασσόμενο ρεύμα και 135 kW σε συνεχές, γεγονός που συνεπάγεται χρόνους φόρτισης περίπου 8 ωρών στην πρώτη περίπτωση και μόλις 29 λεπτών στη δεύτερη (για φόρτιση από το 10% έως το 80% της χωρητικότητάς της) και θεωρητική αυτονομία 504 km – στην πράξη αυτό μεταφράζεται σε κάτι γύρω στα 400 km.



To εσωτερικό εντυπωσιάζει με την επιλογή των υλικών, οι επενδύσεις από ανθρακονήματα και το ύφασμα Suedia microfibre με πράσινες ραφές σε ταμπλό και καθίσματα -το οποίο δίνει την αίσθηση δέρματος αλκαντάρα- προσδίδουν έναν εξαιρετικά ποιοτικό όσο και σπορ χαρακτήρα.





Τα μπουτόν στο ταμπλό είναι ελάχιστα και οι περισσότερες λειτουργίες γίνονται μέσω της μεγάλης κεντρικής οθόνης αφής 13’’ (συμπεριλαμβανομένου και του έλεγχου του κλιματισμού), ενώ στο δερμάτινο τιμόνι θα βρει κανείς επιπλέον πολυλειτουργικούς διακόπτες. Ο πίνακας οργάνων 5,3’’ δείχνει δυσανάλογα μικρός σε σχέση με την κεντρική οθόνη, κάνει ωστόσο τη δουλειά προσφέροντας ευανάγνωστες ενδείξεις ταχύτητας, υπολειπόμενης αυτονομίας και ποσοστού φόρτισης μπαταρίας.



Από τα πρώτα κιόλας μέτρα στον δρόμο ο οδηγός θα διαπιστώσει την πολύ καλή πλευρική στήριξη που προσφέρουν τα τύπου μπάκετ καθίσματα με ενσωματωμένο προσκέφαλο, αλλά και την ποιότητα κύλισης του αυτοκινήτου. Καλή είναι και η απορρόφηση των ανωμαλιών του οδοστρώματος, ωστόσο κάποιοι θόρυβοι από τη λειτουργία της ανάρτησης στις λακκούβες θα φτάσουν στην καμπίνα των επιβατών. Αντίθετα, οι αεροδυναμικοί θόρυβοι είναι ελάχιστοι, ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες κίνησης.




Οι κινήσεις του αμαξώματος ελέγχονται ικανοποιητικά, μια και η μικρότερη απόσταση από το έδαφος σε σχέση με τις απλές εκδόσεις (η ανάρτηση έχει χαμηλώσει κατά 15 mm εμπρός και 10 mm πίσω) χαμηλώνει και το κέντρο βάρος του αυτοκινήτου. Η τετρακίνηση προσφέρει μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης και ουδέτερη οδηγική συμπεριφορά, η οποία ωστόσο δεν μπορεί να χαρακτηριστεί σπορ. Λείπει γενικά αυτή η αμεσότητα των χειριστηρίων που θα σε κάνουν να συνδεθείς με το αυτοκίνητο και τον δρόμο.



Το τιμόνι είναι σχετικά αργό και μεταφέρει μικρό όγκο πληροφορίας, το πεντάλ φρένων έχει αρκετά μεγάλη διαδρομή και σπογγώδη αίσθηση (παρά το γεγονός ότι το μεγαλύτερο μέρος της επιβράδυνσης αναλαμβάνει ο ηλεκτροκινητήρας, ίσως είναι λάθος η υιοθέτηση ταμπούρων πίσω), ενώ οι επιδόσεις (0-100 σε 6,5”, τελική 180 km/h) είναι ικανοποιητικές, αλλά όχι κορυφαίες για την κατηγορία – ιδιαίτερα οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις δεν θα σε «κολλήσουν» στο κάθισμα.

Ναι, πρόκειται αναμφίβολα για την ταχύτερη έκδοση της γκάμας Enyaq, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα βάλει φωτιά στον δρόμο. Η Škoda είχε άλλωστε ανέκαθεν μια ιδιαίτερη σχέση με το λογότυπο RS, μη διστάζοντας να το τοποθετήσει ακόμα και σε γρήγορες ντίζελ εκδόσεις.



Το Enyaq Coupé RS iV μπορεί να το κρίνει κανείς τελικά ανάλογα με το αν βλέπει το ποτήρι μισοάδειο ή μισογεμάτο. Στην πρώτη περίπτωση θα περίμενε κανείς επιδόσεις ανάλογες των κορυφαίων εκδόσεων του -παραπλήσιας τιμής- ανταγωνισμού. Από την άλλη είναι αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι πρόκειται για μια έκδοση που συνδυάζει ιδανικά την πρακτικότητα, τον σπορ σχεδιασμό και την ποιοτική κατασκευή με διόλου ευκαταφρόνητες επιδόσεις.
RS όπως Rally Sport



Ναι, σωστά. Το λογότυπο RS χρησιμοποιείται για πρώτη φορά το 1974 για δύο αγωνιστικά της κατηγορίας των πρωτότυπων ράλι, τα οποία συμμετέχουν όμως σε ελάχιστους αγώνες εξαιτίας της αλλαγής κανονισμών. Ο διάδοχός τους, 130 RS, βασίζεται στο 110 R παραγωγής και πραγματοποιεί το ντεμπούτο του στην πίστα του Most τον Απρίλιο του ’75.

Ένα μήνα αργότερα καταλαμβάνει την 3η και 4η θέση στην κατηγορία έως 2 lt στον πρώτο του αγώνα, στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού (ETCC). Με μικρό αγωνιστικό βάρος (μόλις 720 kg), κινητήρα 1.299,6 cc τοποθετημένο στον πίσω άξονα, φτάνει στην εξελικτική του πορεία να αποδίδει έως και 142 PS και ακολουθεί μια αξιοσημείωτη καριέρα σε πίστες και ράλι.

Το 1977 η «Porsche του ανατολικού μπλοκ» κάνει το 1-2 στην κατηγορία της στο Ράλλυ Mόντε Κάρλο, ενώ τις δύο επόμενες χρονιές ανεβαίνει στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου της κατηγορίας στο Ράλλυ Ακρόπολις, εξασφαλίζοντας παράλληλα την 9η και 8η θέση γενικής κατάταξης αντίστοιχα. Η μεγαλύτερη στιγμή έρχεται, όμως, το 1981 με τον τίτλο των Κατασκευαστών στο ETCC. Η είσοδος της Škoda στο WRC το 2000 σηματοδοτεί και την πρώτη χρήση του λογότυπου RS σε αυτοκίνητο παραγωγής – στο Škoda Octavia RS του ’01.



TECH – ŠKODA ENYAQ COUPÉ RS iV

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Δύο ηλεκτροκινητήρες, 299 PS, 480 Nm
ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 77 kWh (net)
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΜΟΝΗΣ ΣΧΕΣΗΣ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (Ε) / ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π)
0-100 KM/H: 6,5’’
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 180 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 20,6 kWh/100 km (17,2-18,1 kWh/100 km-WLTP)
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: 410 km (504 km WLTP)
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.853/1.879/1.607 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.768 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 570 lt
ΒΑΡΟΣ: 2.367 kg
ΤΙΜΗ: Από 58.500 ευρώ (με επιδότηση)



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου