Παρά το γεγονός πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν συνδεθεί άρρηκτα με το μέλλον της αυτοκίνησης η BMW προβλέπει πως οι θερμικοί κινητήρες θα βρίσκονται κοντά μας τα επόμενα 30 χρόνια.
Είναι πλέον δεδομένο πως η ηλεκτροκίνηση έχει περάσει από το στάδιο της προετοιμασίας στα πρώτα βήματα της ανάπτυξης με όλες σχεδόν τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες να έχουν εντάξει στην γκάμα τους ένα ή και περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα.
Ωστόσο βρισκόμαστε μόλις στην αρχή του ηλεκτρικού κεφαλαίου καθώς η σχετική τεχνολογία έχει ακόμα να δώσει απαντήσεις σε αρκετά ζητήματα. Μεταξύ των βασικότερων είναι ο χρόνος φόρτισης και φυσικά η αυτονομία που προσφέρουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Πολλοί είναι λοιπόν οι κατασκευαστές που αν και έχουν μπει δυναμικά στο παιχνίδι της αυτοκίνησης προβλέπουν πως μέχρι τη στιγμή που μια πεντάλεπτη φόρτιση θα προσφέρει αυτονομία περίπου 300 χιλιομέτρων οι θερμικοί κινητήρες θα έχουν το πάνω χέρι στην προτίμηση του περισσότερου κοινού.
Η BMW συγκεκριμένα υποστηρίζει πως οι θερμικοί κινητήρες θα βρίσκονται κοντά μας τις επόμενες τρεις δεκαετίες. Σύμφωνα με τον υπεύθυνο έρευνας και εξέλιξης της εταιρίας, Klaus Froehlich, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα κατακτήσουν ένα μερίδιο της τάξης του 20-30 % μέχρι το 2030 αν και ο καταμερισμός στις διάφορες αγορές θα παρουσιάζει σημαντικές διακυμάνσεις. Ωστόσο ο Froehlich τονίζει ότι οι πετρελαιοκινητήρες θα συνεχίσουν να υπάρχουν τα επόμενα 20 χρόνια και οι βενζινοκινητήρες τα επόμενα 30 χρόνια.
Άλλωστε αν και τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν εξελιχθεί στους μεγάλους και πολλά υποσχόμενους σταρ της αυτοκίνησης ο κύριος όγκος του αγοραστικού κοινού σε αυτή τη μεταβατική περίοδο θα στραφεί προς τα υβριδικά αυτοκίνητα που αξιοποιούν στο έπακρο τη δυναμική των θερμικών κινητήρων. Η βασική αλλαγή που θα δούμε πάντως είναι η σταδιακή εξαφάνιση των μεγάλων V12 και V8 κινητήρων την θέση των οποίων θα πάρουν τα εξηλεκτρισμένα υβριδικά τετρακύλινδρα και εξακύλινδρα σύνολα.
Είναι πλέον δεδομένο πως η ηλεκτροκίνηση έχει περάσει από το στάδιο της προετοιμασίας στα πρώτα βήματα της ανάπτυξης με όλες σχεδόν τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες να έχουν εντάξει στην γκάμα τους ένα ή και περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα.
Ωστόσο βρισκόμαστε μόλις στην αρχή του ηλεκτρικού κεφαλαίου καθώς η σχετική τεχνολογία έχει ακόμα να δώσει απαντήσεις σε αρκετά ζητήματα. Μεταξύ των βασικότερων είναι ο χρόνος φόρτισης και φυσικά η αυτονομία που προσφέρουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Πολλοί είναι λοιπόν οι κατασκευαστές που αν και έχουν μπει δυναμικά στο παιχνίδι της αυτοκίνησης προβλέπουν πως μέχρι τη στιγμή που μια πεντάλεπτη φόρτιση θα προσφέρει αυτονομία περίπου 300 χιλιομέτρων οι θερμικοί κινητήρες θα έχουν το πάνω χέρι στην προτίμηση του περισσότερου κοινού.
Η BMW συγκεκριμένα υποστηρίζει πως οι θερμικοί κινητήρες θα βρίσκονται κοντά μας τις επόμενες τρεις δεκαετίες. Σύμφωνα με τον υπεύθυνο έρευνας και εξέλιξης της εταιρίας, Klaus Froehlich, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα κατακτήσουν ένα μερίδιο της τάξης του 20-30 % μέχρι το 2030 αν και ο καταμερισμός στις διάφορες αγορές θα παρουσιάζει σημαντικές διακυμάνσεις. Ωστόσο ο Froehlich τονίζει ότι οι πετρελαιοκινητήρες θα συνεχίσουν να υπάρχουν τα επόμενα 20 χρόνια και οι βενζινοκινητήρες τα επόμενα 30 χρόνια.
Άλλωστε αν και τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν εξελιχθεί στους μεγάλους και πολλά υποσχόμενους σταρ της αυτοκίνησης ο κύριος όγκος του αγοραστικού κοινού σε αυτή τη μεταβατική περίοδο θα στραφεί προς τα υβριδικά αυτοκίνητα που αξιοποιούν στο έπακρο τη δυναμική των θερμικών κινητήρων. Η βασική αλλαγή που θα δούμε πάντως είναι η σταδιακή εξαφάνιση των μεγάλων V12 και V8 κινητήρων την θέση των οποίων θα πάρουν τα εξηλεκτρισμένα υβριδικά τετρακύλινδρα και εξακύλινδρα σύνολα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου