Σάββατο 21 Νοεμβρίου 2015

Μία πεζογέφυρα που θα κατασκευαστεί εξαιτίας… γραφειοκρατίας

Ένα κατασκευαστικό σχέδιο σε μία από τις πύλες του λιμανιού της Κοπεγχάγης προβλέπει τη δημιουργία μίας παράξενης γέφυρας
Το ότι οι υποδομές των Δανών είναι πολύ μπροστά είναι ήδη γνωστό. Αρκεί να δει κανείς τη γέφυρα Όρεσουντ, τη γέφυρα μήκους οκτώ χιλιομέτρων που μετατρέπεται σε τούνελ για να συνδέσει τη χώρα με τη Σουηδία, για να διαπιστώσει του λόγου το αληθές. Και επειδή οι Δανοί λατρεύουν τη fit ζωή δίνουν ιδιαίτερη έμφαση και στις υποδομές για τους πεζούς και τους ποδηλάτες.




Επόμενος σταθμός στις εντυπωσιακές κατασκευές είναι η Copenhagen Gate. Πρόκειται για μία πεζογέφυρα που θα ενώνει δύο ουρανοξύστες οι οποίοι θα κατασκευαστούν στις δύο άκρες της εισόδου σε μία από τις πύλες του λιμανιού της Κοπεγχάγης. Θα βρίσκεται, μάλιστα, σε ύψος 65 μέτρων από τη θάλασσα. Η γέφυρα σχεδιάστηκε αρχικά από τον αρχιτέκτονα Στίβεν Χολ το 2008, όμως λόγω οικονομικών προβλημάτων το πρότζεκτ μπήκε στο ψυγείο. Τώρα, το κατασκευαστικό σχέδιο -δηλαδή οι δύο ουρανοξύστες στο στόμιο της πύλης συν τη γέφυρα που θα τους ενώνει- αναβιώνει και αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στο 2016.


Σύμφωνα με το σχέδιο, το κτίριο που θα βρίσκεται στη μεριά της θάλασσας θα στεγάσει κατοικίες, καφέ και εστιατόρια, ενώ θα διαθέτει και ένα άνετο, ανοιχτό μπαλκόνι που θα θυμίζει πλώρη πλοίου. Η γέφυρα «σπάει» σε δύο μισά, καθένα θα υποστηρίζεται από έναν ουρανοξύστη με καλώδια. Έτσι, κάθε κτίριο θα φαίνεται σαν να έχει από έναν βραχίονα που ενώνεται με αυτόν του άλλου. Η γέφυρα θα εξυπηρετεί πεζούς και ποδηλάτες.

Το σχέδιο μπορεί να μη φαντάζει ιδιαίτερα πρακτικό και αντιθέτως να φαίνεται άσκοπο (για να περάσεις απέναντι θα πρέπει να πάρεις το ασανσέρ, να φτάσεις πάνω και μετά να ξαναπάρεις το ασανσέρ για να κατέβεις κάτω – πόσοι θέλουν να το κάνουν αυτό;), όμως τελικά κρύβει από πίσω του ένα πιο πεζό κίνητρο, καθώς είναι αποτέλεσμα της εθνικής νομοθεσίας. Σύμφωνα με τον Μίκαελ Κόλβιλ-Άντερσεν του blog Copenhagenize, καμία κατοικία στην Κοπεγχάγη δεν επιτρέπεται να απέχει περισσότερο από 500 από κάποιο μέσο μεταφοράς. Έτσι, χωρίς τη γέφυρα το πιο απομακρυσμένο από τα δύο κτίρια θα απέχει κανονικά 2,2 χιλιόμετρα από κάποιο σταθμό/στάση, επομένως υπό κανονικές συνθήκες δεν θα επιτρεπόταν να φιλοξενήσει κατοικίες. Με αυτή τη γέφυρα, το πρόβλημα εξαφανίζεται! Το ύψος στο οποίο θα κατασκευαστεί η γέφυρα λαμβάνει υπόψη ότι κάτω από αυτή θα περνούν πλοία, μια και η πύλη είναι ενεργή. Και κάπως έτσι, λοιπόν, όλοι μένουν ικανοποιημένοι.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου