Φανταστείτε η οικογένειά σας να έχει στην ιδιοκτησία της ένα αυτοκίνητο που έχει σχεδόν την ίδια ηλικία με μία από τις κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου.
Αποδείχθηκε πως αυτή ήταν η καλύτερη απόφαση που μπορούσε να πάρει ποτέ η Daimler, η αυτοκινητοβιομηχανία που υπήρχε πριν δημιουργηθεί η Mercedes-Benz όπως τη γνωρίζουμε σήμερα. Τα αυτοκίνητα που άρχισαν να κατασκευάζονται από τότε και μετά συνδύαζαν στυλ, χαρακτήρα, δύναμη και αξιοπιστία.
Από το 1902 και μετά, η DMG μονιμοποίησε το «Mercedes» σε όλα της τα μοντέλα, πριν δημιουργηθεί μία και καλή η αυτοκινητοβιομηχανία Mercedes-Benz το 1926.
Την ίδια χρονιά, η Daimler παρουσίασε τη Simplex, ένα ίδιο μοντέλο με το πρώτο, απλά με 40 ίππους. Οι μηχανικοί της δούλεψαν πυρετωδώς πάνω στην εξέλιξή του και μέχρι το τέλος του 1902, η Mercedes Simplex 60 HP ήταν το πιο ισχυρό μοντέλο που είχε κατασκευάσει μέχρι τότε η εταιρεία.
Ο τετρακύλινδρος που την κινούσε είχε τεράστια χωρητικότητα στα 9,25 λίτρα και καινοτόμα αρχιτεκτονική για την εποχή. Η τελική της ταχύτητα έφτανε σχεδόν τα 130 χλμ./ώρα, γεγονός που την καθιστούσε ένα από τα ταχύτερα αυτοκίνητα της εποχής. Το ίδιο ταχέως κινήθηκαν και οι πωλήσεις της.
Συνολικά, 102 μονάδες κατασκευάστηκαν μεταξύ 1902 και 1905 και μόλις πέντε από αυτές έχουν επιβιώσει μέχρι και σήμερα. Η πρώτη που βγήκε από το εργοστάσιο βρίσκεται -και μάλλον θα βρίσκεται για πάντα- στο Μουσείο Mercedes-Benz. Μάλιστα, είχε αγοραστεί και είχε χρησιμοποιηθεί από τον ίδιο τον Emil Jellinek.
Μία άλλη Mercedes Simplex 60 HP είναι αυτή που έχουμε τώρα σε φωτογραφίες μπροστά μας. Ένας εκδότης μεγιστάνας, ο Alfred C.W. Harmsworth την αγόρασε το μακρινό 1902 και την κράτησε μέχρι και την ημέρα του θανάτου του, δύο δεκαετίες αργότερα.
Ο 12χρονος γιος του κληρονόμησε το αυτοκίνητο και αυτός με τη σειρά του, το πέρασε στους απογόνους του περίπου 65 χρόνια μετά. Μεταξύ του 1987 και του 2024, η Mercedes Simplex είχε μόλις δύο ιδιοκτήτες.
Εν ολίγοις, αυτή η Mercedes Simplex 60 HP, ένα από τα μοντέλα που διαμόρφωσαν την ιστορία της Mercedes-Benz, έμεινε στην κατοχή της ίδιας οικογένειας για περίπου 122 χρόνια. Πέρασε τη μισή της ζωή βέβαια σε μουσείο στην Αγγλία, αλλά δεν παραχωρήθηκε ποτέ σε κανέναν άλλον.
Την 1η Μαρτίου του 2024, πουλήθηκε για 11 εκατομμύρια δολάρια και έτσι, έγινε η πιο ακριβή αντίκα (δηλαδή αυτοκίνητο από πριν το 1930) που έχει πουληθεί ποτέ σε δημοπρασία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου