Σάββατο 30 Ιουλίου 2022

Διαφορές ελληνικών (Rafnar) και τουρκικών (Kaan19) σκαφών του Λιμενικού

Πώς και σε ποια σημεία υπερτερούν τα ελληνικά σκάφη του Λιμενικού έναντι των τουρκικών;
Στα θαλάσσια χωρικά ύδατα μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας είναι σχεδόν καθημερινό το φαινόμενο των παραβιάσεων από το τουρκικό Λιμενικό Σώμα. Την ίδια ώρα οι άντρες της Ελληνικής Ακτοφυλακής επεμβαίνουν άμεσα και απομακρύνουν όσους παραβιάζουν τα θαλάσσια σύνορα.

Το video με το ελληνικό σκάφος να απομακρύνει το τουρκικό, έχει κάνει το γύρο του διαδικτύου και έχει γεννήσει πολλές απορίες τις οποίες θα λύσουμε. Καταρχάς να ξεκαθαρίσουμε πως ο ελληνικός στόλος του Λιμενικού Σώματος αποτελείται από πέντε διαφορετικού τύπου σκαφών ενώ αντίστοιχα οι Τούρκοι διαθέτουν περισσότερα από δέκα.


Κατασκευή σε Ελλάδα και Τουρκία

Οι περισσότερες παρενοχλήσεις από την πλευρά των Τούρκων γίνονται με σκάφη Kaan 19. Η Ελλάδα χρησιμοποιεί στη συντριπτική πλειοψηφία Rafnar 1200 Pilot και Lambro PB57 (πολυεστερικά), σε ορισμένες περιπτώσεις γίνονται καταδιώξεις και με μεγαλύτερα σκάφη.

Ποιες είναι οι διαφορές των δύο σκαφών που έχουμε δει; Να σημειώσουμε πως τα σκάφη Rafnar του Λιμενικού Σώματος έχουν σχεδιαστεί στην Ισλανδία και κατασκευάζονται στην Ελλάδα ενώ αντίστοιχα των γειτόνων μας, κατασκευάζονται στην Τουρκία και θυμίζουν έντονα στην σχεδίαση της γάστρας, τα αμερικάνικα Magnum.


Rafnar vs Kaan 19

Πάμε όμως να δούμε και να συγκρίνουμε τα δύο σκάφη και να δούμε πού υπερτερεί και πού υστερεί το καθένα.

1. Το Rafnar έχει έστορα (βάση για πολυβόλο όπλο) στην πλώρη που μπορεί να προσαρμόσει τρία διαφορετικά ήδη όπλων σε αντίθεση με το Kaan 19 που εξοπλίζεται μόνο με φορητό οπλισμό.

2. Η καμπίνα του Kaan 19 δεν είναι αλεξίσφαιρη σε αντίθεση με αυτήν του Rafnar.

3. Η μέγιστη ταχύτητα του Kaan 19 είναι 58 κόμβοι (107,4 χλμ./ώρα) ενώ του Rafnar 53 (98,2 χλμ./ώρα).

4. Τα ελληνικά έχουν πολύ μικρό κύκλο στροφής σε αντίθεση με τα τουρκικά που δεν φημίζονται για την ευελιξία τους.

5. Η επιτάχυνση στα Rafnar είναι καλύτερη λόγω βάρος και καυσίμου. Επίσης, όταν κάνει ελιγμό η ταχύτητα πέφτει στους 25 κόμβους (46,3 χλμ./ώρα) και τους διατηρεί, ενώ στο τουρκικό σκάφος μειώνεται στους 18 κόμβους (33.3 χλμ./ώρα) και όσο παρατείνεται η στροφή η ταχύτητα πέφτει μέχρι τους 10 (18,5 χλμ./ώρα).

6. Η ταχύτητα πλαναρίσματος του Rafnar είναι 9,5 κόμβοι (18,6 χλμ./ώρα)ενώ του Kaan 19 είναι κοντά στους 20 (37,0 χλμ./ώρα).

7. Τα τουρκικά είναι σκάφη δεκαετίας ενώ τα ελληνικά το πολύ δύο ετών.

8. Τα Rafnar είναι παντός καιρού ενώ τα Kaan 19 μπορούν να κινηθούν έως 6, το πολύ 7 μποφόρ.

9. Τα Rafnar είναι αυτανατρεπόμενα (και να τουμπάρουν επανέρχονται μόνα τους) ενώ τα Kaan 19 όχι.

10. Τα Rafnar διαθέτουν θερμική κάμερα υψηλής ανάλυσης που μπορείς και δεις έως και 2,5 ναυτικά μίλια (4,6 χιλιόμετρα) ενώ στα Kaan 19 το προσωπικό διαθέτει θερμικές κάμερες χειρός.



Όνομα Rafnar 1200 Pilot (φουσκωτό)
Ιπποδύναμη 3 x 300 ή 2 x 450 εξωλέμβιες βενζίνη
Mέγιστη ταχύτητα: 53 κόμβοι (98,2 χλμ./ώρα)
Βάρος: 7,0 τόνοι
Μήκος: 12,0 μέτρα
Πλήρωμα: 4



Όνομα: Kaan19 (πολυεστερικό)
Ιπποδύναμη: 1.620 x 2 diesel
Σύστημα πρόωσης (με υδροτζέτ ή προπέλες επιφανείας)
Mέγιστη ταχύτητα: 58 κόμβοι (107,4 χλμ./ώρα)
Βάρος: 38,8 τόνοι
Μήκος: 22,5 μέτρα
Πλήρωμα: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου