Πέμπτη 2 Δεκεμβρίου 2021

Μ. Βρετανία σημειώνει αρνητικό ρεκόρ στην παραγωγή αυτοκινήτων

 Η παραγωγή καινούργιων αυτοκινήτων στην Μ. Βρετανία σημείωσε νέα ιστορικά χαμηλά νούμερα, μιλώντας για την τελευταία 65ετία.  Η Ένωση Κατασκευαστών και Εμπόρων Κινητήρων κάνει λόγο για εξαιρετικά ανησυχητικούς αριθμούς και ζητά τη συνδρομή της βρετανικής κυβέρνησης.
Πιο συγκεκριμένα, βουτιά 41,4% σημειώθηκε τον περασμένο Οκτώβριο στην παραγωγή καινούριων αυτοκινήτων της Μ. Βρετανίας, ως απότοκο της κρίσης με την έλλειψη ημιαγωγών, όπως ανακοίνωσε η Ένωση Κατασκευαστών και Εμπόρων Κινητήρων (SMMT).
Η συνολική παραγωγή περιορίστηκε στα 64.729 αυτοκίνητα, αριθμός που καθιστά τον 10
ο μήνα του 2021, στον χειρότερο Οκτώβριο στα χρονικά από το 1956 και τον τέταρτο διαδοχικό μήνα μειωμένης παραγωγής.



Σημειώνεται ότι από τις αρχές του έτους μέχρι και τον Οκτώβριο, έχουν κατασκευαστεί στη Βρετανία 721.505 αυτοκίνητα, 2,9% λιγότερα από το αντίστοιχο διάστημα του περασμένου έτους.

Τα αίτια πρέπει να αναζητηθούν στην έλλειψη ημιαγωγών, η οποία έχει παγώσει τις παραγωγικές δραστηριότητες. Σε ορισμένες περιπτώσεις, μάλιστα, το λουκέτο είναι οριστικό, όπως έγινε με το εργοστάσιο της Honda στο Swindon.

Κάποια σημεία αισιοδοξίας αποτελούν οι παραγωγικές επιδόσεις των πλήρως υβριδικών, plug-in υβριδικών και αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τα οποία κατέλαβαν το 30% του συνόλου της παραγωγής.

Ειδικότερα, το διάστημα Ιανουάριος-Οκτώβριος 2021 έχουν παραχθεί 50.000 εξηλεκτρισμένα οχήματα (εξαιρούνται τα ήπια υβριδικά), με τα αμιγώς ηλεκτρικά να ανέρχονται σε 8.454 μονάδες (+17,5%).

«Αυτά τα στοιχεία είναι εξαιρετικά ανησυχητικά και δείχνουν πόσο άσχημα πλήττει η παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών τους Βρετανούς κατασκευαστές αυτοκινήτων και τους προμηθευτές τους», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της SMMT, Mike Hawes.

Η SMMT ζητά από την κυβέρνηση της χώρας να υποστηρίξει την εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία με μέτρα που θα ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητά του κλάδου. Ειδικότερα, ζητά να δοθεί λύση με το υψηλό ενεργειακό κόστος, να υποστηριχθεί η απασχόληση και η κατάρτιση των εργαζομένων και να βοηθηθούν οι επιχειρήσεις, οι ταμειακές ροές των οποίων βρίσκονται υπό πίεση και καταγράφουν ιστορικά φτωχούς αριθμούς παραγωγής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου