Παρασκευή 1 Ιανουαρίου 2021

Top 10 των δημοπρασιών αυτοκινήτων του 2020


Aρκετοί κροίσοι δεν φαίνεται να επηρεάστηκαν και τόσο από την πανδημία αφού ξόδεψαν αμύθητα ποσά για την αγορά μοναδικών αντικειμένων. Μεταξύ αυτών, προφανώς, βρίσκονται και σπάνια και υπέρκομψα αυτοκίνητα, συλλεκτικά κομμάτια του πόθου και του πάθους για την αυτοκίνηση.

Το 2020 ήταν για τους περισσότερους από εμάς μία από τις χειρότερες χρονιές της ζωής μας. Παρόλα αυτά αρκετοί κροίσοι δεν φαίνεται να επηρεάστηκαν και τόσο αφού ξόδεψαν αμύθητα ποσά για την αγορά μοναδικών αντικειμένων. Μεταξύ αυτών, προφανώς, βρίσκονται και σπάνια και υπέρκομψα αυτοκίνητα, συλλεκτικά κομμάτια του πόθου και του πάθους για την αυτοκίνηση.

Ιδού η λίστα με τις δέκα ακριβότερες δημοπρασίες αυτοκινήτων-έργων τέχνης, εκ των οποίων τα 9/10 ήταν ιταλικά, και τα 6/10 ήταν Ferrari.
10 FIAT 8V Supersonic – design by Ghia (1953): $2.040.000



Τα “Fiatάκια” δεν ήταν πάντα αυτό που νομίζουμε σήμερα. Κάποτε αποτελούσαν κοσμήματα του δρόμου. Το αμάξωμα του Τζιοβάνι Σαβονούτσι του οίκου Ghia περιβάλλει κομψά το σασί του V8 Fiat. Μόλις 15 κομμάτια του αυτοκινήτου παρασκευάστηκαν, κατατάσσοντάς το στα πιο σπάνια αυτοκίνητα του κόσμου.
9 Ferrari 288 GTO (1985): $2.310.000



Με τη μηχανή στο κέντρο του αυτοκινήτου όπως μερικές Porsche, η 288 GTO αποτελεί μια «άγρια και αδάμαστη» Ferrari που ιστορικά έχει συναρπάσσει τους Ferraristi. Συνολικά παράχθηκαν 272 μονάδες.
8 Porsche 904 GTS (1964): $2.347.000



To μοναδικό και χαρακτηριστικό αμάξωμα από υαλοβάμβακα του Φέρντιναντ Μπούτζι Πόρσε προφανώς και τραβάει τα βλέμματα, ενώ αποπνέει και το αγωνιστικό pedigree του αυτοκινήτου. Η 904 GTS ήταν η μετεξέλιξη της 718, με ιστορικές νίκες σε αγώνες αυτοκίνησης, σε πίστες-ορόσημα όπως το Tour de France, Nurburgring, Monza, Spa, Daytona, LeMans 24H, Monte Carlo Rally και Αlpine Rally.
7 Pagani Hyayra Roadster (2018): $2.370.000



Το κόσμημα του Οράτιου Παγκάνι παρήχθη μόλις 100 φορές. Με τιτάνιο και ανθρακονήματα, το πραγματικά διαστημικό όχημα με V12 κινητήρα 764 αλόγων «πιάνει» πολλά στο δρόμο και στις δημοπρασίες.
6 BMW 507 Roadster Series II (1958): $2.443.000



Το ανεξίτηλο στίγμα της δεκαετίας του ‘50 φέρνει την γερμανική BMW στην έκτη θέση. Με υπογραφή του Κόμη Αλμπρεχτ Γκέρτζ, η BMW ήταν εξαιρετικά σπάνια στις ΗΠΑ όπου και πουλήθηκε, αφού μόλις 252 κομμάτια είχαν παρασκευαστεί με ελάχιστα να διανύουν τον Ατλαντικό.
5 Ferrari Enzo (2003): $2.640.000



Ο «κυβερνήτης» (Il Commendatore) της ιταλικής μάρκας είναι σίγουρα μια πολύ καλή επένδυση αφού η τιμή του μοντέλου ολοένα και αυξάνεται. Ονοματισμένη με το όνομα του θρυλικού Ενζο Φεράρι, είναι μία εκ των 400 που παρήχθησαν στο Μαρανέλο, ενώ «φοράει» V12 με απόδοση 660 ίππων.
4 Ferrari Enzo (2003): $2.782.000



Σπάνια βρίσκονται δύο μοντέλα στην ίδια κατηγορία, αλλά η προαναφερθείσα Enzo τα κατάφερε. Η μόνη διαφορά, εκτός από την τιμή, έγκειται στην εξάτμιση Tubi που «φοράει» αν και η original εξάτμιση συμπεριλαμβάνεται στην αγορά για όσους θέλουν μία γνήσια εμπειρία.
3 Ferrari 225 S Berlinetta design by Vignale (1952): $2.810.000



Αλλο ένα μοναδικό παράδειγμα της ομορφιάς των αυτοκινήτων των ‘50s. Η συγκεκριμένη Ferrari του οίκου Vignale είχε έρθει δεύτερη στον αγώνα Mille Miglia (Χίλια μίλια) του 1952, με καλές κατατάξεις και στους αγώνες του Μονακό και της Καζαμπλάνκα. Πρόκειτο για μία από τις 6 Berlinetta με κλειστό αμάξωμα (εκ συνόλου παραγωγής 21 μονάδων). Κάτω από το καπό κρύβονται 2,7 λίτρα V12 με καρμπυρατέρ Weber.
2 Ferrari 550 GT1 Prodrive (2001): $4.290.000



Τεράστια αύξηση στην τιμή για την αγωνιστική Ferrari η οποία κέρδισε το πρωτάθλημε 2004 FIA GT Championship, με οδηγούς τους Λούκα Καπελάρι και Φαμπρίτσιο Γκολίν. Η «χρυσή» της ι στορία συμπεριλαμβάνει 50 νίκες σε διεθνείς αγώνες μέσα σε μόλις 5 χρόνια.
1 Alfa Romeo Berlina Aerodinamica Tecnica (1953-1955): $14.840.000



Στην πρώτη θέση της κατάταξης βρίσκονται τρία οχήματα. Τρία πρωτότυπα για την ακρίβεια, με μέση τιμή $4.950.000 το καθένα. Τα Berlina Aerodinamica Tecnica 5,7 και 9 παρουσιάστηκαν στο Τορίνο το 1953,1954 και 1955 αντίστοιχα. Με υπογραφή Φράνκο Σκαλιόνε, τα τρία οχήματα βασίζονται στην Alfa Romeo 1900, με τετρακύλινδρο κινητήρα 1,9 λίτρων και 102 αλόγων. Το μυστικό τους, πάντως, εκτός από τις πολύ χαμηλές εκπομπές καυσαερίων που ήταν πρωτοπόρες για την εποχή τους, κρύβεται στον διαστημικό, πολλοί θα έλεγαν “Φλας Γκόρντον” σχεδιασμό τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου