Το όνειρο εκατοντάδων χιλιάδων μοτοσυκλετιστών γίνεται πραγματικότητα, το νέο Hayabusa είναι προ των πυλών και μας έρχεται full ηλεκτρονικά εξοπλισμένο.Οι φήμες έδιναν και έπαιρναν από το 2018, όταν η δεύτερη γενιά του Hayabusa αποσύρθηκε από την αγορά λόγω της αδυναμίας του κινητήρα του να προσαρμοστεί στις αυστηρές διεθνείς προδιαγραφές περί εκπομπών ρύπων. Και τώρα, η Suzuki τις επιβεβαιώνει επίσημα μέσω ενός teaser video που ανέβασε στο διαδίκτυο και το οποίο μπορείτε να δείτε στο τέλος του άρθρου. Είναι οριστικό λοιπόν, στις 5 Φεβρουαρίου θα έχουμε τα αποκαλυπτήρια της τρίτης γενιάς αυτού του εμβληματικού μοντέλου.
Η διαφορά ανάμεσα στις φήμες και την πραγματικότητα είναι τελικά χαώδης, καθώς το νέο γεράκι δεν θα είναι τουρμπισμένο, δεν θα αποδίδει 300 άλογα και εν γένει δεν θα διαφέρει πολύ από το μοντέλο του 2018. Θα έχει δηλαδή τον ίδιο κινητήρα των τεσσάρων εν σειρά κυλίνδρων και 1.340cc, o οποίος προσαρμοσμένος στο Euro5 θα αποδίδει λιγότερα άλογα μεν (από τα 197), περισότερη ροπή δε. Ηλεκτρονικά μιλώντας, το νέο γεράκι θα είναι εξοπλισμένο με γκάζι ride-by-wire, οδηγικά προγράμματα, αδρανειακή μονάδα μέτρησης, traction control, συστήματα anti-wheelie και cornering ABS, cruise control και παραδοσιακά αναλογικά όργανα με συνδεσιμότητα bluetooth.
Εννοείται πως και η σχεδίαση της μοτοσυκλέτας θα είναι διαφορετική, προκειμένου να αποκτήσει σύγχρονα αεροδυναμικά στοιχεία, ενώ διαστάσεις και βάρος σίγουρα θα δεχθούν γερή δίαιτα. Πιθανολογούμε και την ύπαρξη συστήματος Launch control, όπως επίσης και -βασισμένοι σε μια πατέντα των Ιαπώνων που κυκλοφόρησε στο διαδίκτυο- ενός ημιαυτόματου σειριακού κιβωτίου ταχυτήτων, που θα είναι τοποθετημένο εξωτερικά για την αποφυγή αλλαγών στα σωθικά του κινητήρα. Υποθέτουμε ότι θα υπάρχουν δύο εκδόσεις Hayabusa και πως εκείνοι που θα επιλέξουν αυτή με το παραδοσιακό κιβώτιο θα μπορούν στο μέλλον να τοποθετήσουν το ημιαυτόματο σαν εξτρά.
Μέχρι σήμερα υπήρχαν αόριστες εικασίες για ένα τελείως νέο μοντέλο, πλην όμως δεν θελήσαμε να τις ενστερνιστούμε γιατί απλά δεν είχαν κάποια σταθερή βάση. Όπως είπαμε παραπάνω πολλά γράφτηκαν και πολλά περισσότερα ειπώθηκαν, με το νέο Hayabusa, τελικά, να απέχει παρασάγγας από όλα εκείνα τα ευφάνταστα σενάρια που μιλούσαν για υπετροφοδότηση και άπειρα άλογα.
Μέχρι να δούμε αυτό που είναι να δούμε, ας ταξιδέψουμε λίγο στην ιστορία του σημαντικού αυτού μοντέλου:
1999 – H χρονιά του γερακιού
Δεν ξέρουμε τι ακριβώς ξέρετε γύρω από τις επιδόσεις των λεγόμενων supersport μοτοσυκλετών, αλλά πως θα σας φαινόταν μια δίτροχη κατασκευή που επιταχύνει 0-100 σε λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα και που το ταχύμετρό της φλερτάρει συχνά με ενδείξεις λίγο πάνω από τα 300Km/h; Πολλοί λένε ότι κάτι γρήγορο είναι επικίνδυνο, άλλοι ότι κάτι επικίνδυνο είναι και ηδονικό, στο τέλος όμως της ημέρας όλοι θα συμφωνήσουν ότι η ταχύτητα είναι ένας παράγοντας αναζωογόνησης. Το Ιαπωνικό γεράκι είναι μια μοτοσυκλέτα που κατασκευάστηκε το 1999 με ένα και μόνο στόχο: να γίνει ο κυρίαρχος των επιδόσεων. Ο τετρακύλινδρος σε σειρά κινητήρας των 1.300cc παρήγαγε 175 ίππους ικανούς να εκτοξεύσουν αναβάτη και συνεπιβάτη στη νιρβάνα των αισθήσεων.
Οι επιδόσεις του Hayabusa έγιναν σημείο αναφοράς στον κόσμο των υπερμοτοσυκλετών της κατηγορίας Hypersport, καθιστώντας το πραγματικό αρπακτικό, έτοιμο να κατακρεουργήσει οτιδήποτε αντίπαλο στοιχείο σε δύο ή και τέσσερις τροχούς τολμούσε να το αμφισβητήσει. Ίσως εκεί να οφείλεται και η προερχόμενη από ταινία του Σταρ Τρεκ σχεδίαση. Ίσως όμως να οφείλεται και στο χαμηλό συντελεστή αεροδυναμικής που απαιτείται σε μια μοτοσυκλέτα που κινείται σε παρόμοιες ταχύτητες. Όπως και να είναι, το δέος είναι δεδομένο. Είτε το βλέπεις σε φωτογραφίες είτε “ζωντανό”, το ρίγος κάνει τη διαπεραστική του εμφάνιση στην πλάτη σου. Η δαιμονισμένη επιτάχυνση δεν τελειώνει ποτέ μέχρι τα 240, γίνεται καταιγιστική μέχρι τα 280, για να αρχίσει να δείχνει σημάδια κόπωσης μετά τα 300! Φόβος και τρόμος στη σκέψη, συναίσθημα ανείπωτο στην πράξη..
2008 – Ο τρόμος συνεχίζεται
Το γεράκι επιστρέφει. Όχι κυριολεκτικά αγνώριστο, αλλά εφοδιασμένο με όλα τα απαραίτητα καλούδια για να βγει νικητής στον πόλεμο των υπερηχητικών hypersport με τους νέους (τότε) αντίπαλους Kawasaki ZZR 1400 και BMW K 1200S. Αυτή τη φορά ήρθε εξοπλισμένο με ένα ηλεκτρονικό σύστημα που επέτρεπε στον αναβάτη να ρυθμίσει, μέσω επέμβασης στην ECU, τη λειτουργία του κινητήρα σε τρία διαφορετικά στάδια, ακριβώς όπως και στό απόλυτο Supersport GSX-R 1000 (του τότε). Ξεκινώντας από τον κινητήρα, νέο μπλοκ κυλίνδρων και αύξηση της διαδρομής των εμβόλων απέφεραν 42 παραπάνω κυβικά εκατοστά (1.340 από 1298), επιφέροντας αξιοσήμαντη αύξηση σε ιπποδύναμη (σχεδόν 200 ονομαστικοί) και –πολύ περισσότερο- σε ροπή.
Η συγκεκριμένη επιλογή δεν ήταν η οικονομικότερη για το εργοστάσιο, καθόσον επέβαλε ριζικές και δαπανηρές επεμβάσεις σε όλον τον κινητήρα, αλλά μαρτυρούσε την προσπάθεια των μηχανικών να πετύχουν το στόχο τους και να αυξήσουν δραματικά την τιμή της ροπής σε όλο το φάσμα των στροφών. Αν ήθελαν απλά να προσθέσουν κάποια περισσότερα άλογα στις υψηλές στροφές και να μη βάλουν το χέρι βαθιά στην τσέπη, θα αρκούσε να μεγαλώσουν τη διάμετρο των εμβόλων και θα το πετύχαιναν. Τα νέα σφυρήλατα πιστόνια έχουν πλέον τρία ελατήρια, είναι πιο σκληρά, ελαφρύτερα και με πείρους μικρότερης διαμέτρου. Έχουν δεχθεί επεξεργασία χρωμιονιτριδίων για να χαμηλώσουν το συντελεστή τριβής και να αυξήσουν την αντοχή τους, ενώ οι κύλινδροι διαθέτουν «κόψιμο» σε σχήμα U στο σημείο επαφής με τα κάρτερ, κάτι που είναι υπεύθυνο για τη μειωμένη επιφάνεια τριβής και των σχετικών απωλειών με τα έμβολα. Και λιγότερες απώλειες και εξοικονόμηση βάρους λοιπόν!
Οι μπιέλες διαθέτουν μεγαλύτερο μήκος και είναι κατασκευασμένες από κράμα χρωμιομολυβδαίνιου, αυξάνοντας τη συμπίεση από 11,5 σε 12,5 : 1. Οι δύο εκκεντροφόροι άλλαξαν προφίλ, με μεγαλύτερη «διάρκεια» στη λειτουργία τους, οι βαλβίδες έγιναν από κράμα τιτανίου και αρκετά ελαφρύτερες, με διαφοροποιήσεις τόσο στην περιεχόμενη γωνία όσο και στο μέγεθός τους. Τα μπουζί αντικαταστάθηκαν από αντίστοιχα ιριδίου, η θερμοαπαγωγική ικανότητα του ψυγείου μεγάλωσε, με δύο ηλεκτρικά βεντιλατέρ να φροντίζουν για την καλύτερη ψύξη σε συνθήκες μποτιλιαρίσματος. Το κιβώτιο ταχυτήτων, τέλος, ενισχύθηκε δεόντως, ενώ διαφορές στις σχέσεις εντοπίζονται στην 1η και 2η (που κόντυναν) και στην 5η και 6η (που μάκρυναν). Το νέο ανάποδο πιρούνι της Kayaba έχει δεχθεί αντιτριβική επικάλυψη και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο αμορτισέρ τιμονιού της GSX-R 1000 βρήκε και εδώ την εφαρμογή του.
Τώρα αν ρωτήσετε γιατί οι εξαπίστονες του προηγούμενου μοντέλου έγιναν τετραπίστονες σε αυτό του 2008, μάλλον θα πάρετε την κλασσική απάντηση των Ιαπώνων όταν τους υποβάλλεις παρόμοια ερωτήματα: «Because it’s better»! Στον καίριο τομέα της εμφάνισης, «παλιά», νέα και νεότερη Hayabusa διαθέτουν το ίδιο αεροδυναμικό σχήμα που τους επιτρέπει να ξεπερνούν τα 300 πραγματικά χιλιόμετρα τελικής ταχύτητας, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν έχουν γίνει επεμβάσεις και βελτιώσεις σε πολλά επιφανειακά και μη σημεία. Η «μούρη» και το σχήμα του προβολέα έχουν πολλά κοινά με τη σειρά GSX-R, η μάσκα έχει μεγαλώσει σε πλάτος, η ζελατίνα του φέριγκ έχει ψηλώσει, η επιφάνεια των πλαϊνών πλαστικών έχει μειωθεί (άρα κεφάλι και πόδια αναβάτη καλύπτονται ακόμα περισσότερο) ενώ το ρεζερβουάρ είναι νέο, με μειωμένη κατά ένα λίτρο χωρητικότητα και με πλατύτερη την πάνω επιφάνεια, προκειμένου να μπορεί να το «αγκαλιάζει» ο οδηγός με μεγαλύτερη ευκολία.
2013 – Φρένα και τέλος..
Οι τελευταίες αλλαγές που έγιναν από το εργοστάσιο (2013) εντοπίζονται αποκλειστικά στον τομέα των φρένων, όπου τοποθετήθηκαν ABS τελευταίας γενιάς και νέες τετραπίστονες ακτινικές δαγκάνες μονομπλόκ της Brembo. Εκεί στο Hamamatsu έκριναν ότι η ναυαρχίδα τους δεν έχρηζε ανάγκης περισσότερων αλλαγών, με τη μοτοσυκλέτα να παραμένει ουσιαστικά ίδια από το 2008 έως την απόσυρσή της το 2018.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Αρχειοθήκη ιστολογίου
-
►
2024
(8950)
- ► Σεπτεμβρίου (704)
- ► Φεβρουαρίου (837)
- ► Ιανουαρίου (1041)
-
►
2023
(11198)
- ► Δεκεμβρίου (779)
- ► Σεπτεμβρίου (772)
- ► Φεβρουαρίου (1122)
- ► Ιανουαρίου (1018)
-
►
2022
(11200)
- ► Δεκεμβρίου (731)
- ► Σεπτεμβρίου (896)
- ► Φεβρουαρίου (960)
- ► Ιανουαρίου (1185)
-
▼
2021
(17393)
- ► Δεκεμβρίου (1574)
- ► Σεπτεμβρίου (1499)
- ► Φεβρουαρίου (1454)
-
▼
Ιανουαρίου
(1497)
- Αρχαίος ελληνο-κινεζικός πόλεμος των «Ουρανών αλόγ...
- Ελβετία: Ζευγάρι καταπλακώθηκε από χιονοστιβάδα κα...
- Αυστρία: Χιλιάδες διαδηλωτές στη Βιέννη κατά των π...
- Ολλανδία: Η αστυνομία διέλυσε πλήθος διαδηλωτών κα...
- Αντίδραση Άγκυρας σε λύση διζωνικής δικοινοτικής ο...
- Ελλάδα: Τέλος στους… κάγκουρες
- Γιώργος Κιμούλης: Τα δύο διαφορετικά του πρόσωπα
- Υπό την πίεση του ΟΗΕ το Ισραήλ θα προμηθεύσει την...
- Σομαλός ταξίδεψε από την Τουρκία στη Χίο με ξύλινη...
- Ερέτρια: «Φόρτωσαν» Ι.Χ. σε φορτηγό κι έφυγαν!
- Λεχαινά: Βρέθηκε απαγχονισμένος άνδρας
- Άνδρας βρέθηκε νεκρός και αβοήθητος στην άκρη του ...
- Ιωάννινα: Άφαντο το εκπαιδευτικό αεροσκάφος, σταμά...
- Εργοθεραπευτής του «Παίδων» καταδικάστηκε για αποπ...
- Στο «κόκκινο» οι Περιφερειακές Ενότητες Χαλκιδικής...
- Ένα εγκαταλελειμμένο εργοστάσιο στη Νέα Μάκρη μετα...
- Βρετανία: Θα υποβάλει επίσημο αίτημα ένταξης στη σ...
- Κρήτη: Βυθίστηκε σκάφος - Ένας νεκρός
- Τουρκία: Ανάρτησαν πίνακα στο Πανεπιστήμιο του Βοσ...
- Ευρώπη-Βρετανία: «Θα μιλήσεις με τον δικηγόρο μου»...
- Νοσοκομείο Χανίων: Χειρουργήθηκε και γύρισε με... ...
- Λαμία: Ποιος είναι ο 45χρονος συνεπιβάτης του Αλκέ...
- Ετοιμοι να διπλασιάσουν τα πρόστιμα για ταχύτητα σ...
- Γόρτυνα: Οπλοστάσιο με Καλάσνικοφ σε μαντρί
- Χαλκίδα:Nτοκουμέντο με την 4χρονη που την άφησε η ...
- Θεσσαλονίκη: Δύο συλλήψεις για την απόπειρα ανθρωπ...
- Lockdown: 17 συλλήψεις και 1.612 παραβάσεις χθες γ...
- Βύρωνας: Μαχαίρωσαν ανήλικο
- Ν. Ποτίδαια: Έσωσαν φλαμίνγκο από τα πλοκάμια χταπ...
- Τι φοβούνται οι ειδικοί για την Αττική -
- Κινητοποιήσεις κατά του νόμου για την ασφάλεια
- Μάνη: Από πού πήρε το όνομά της;
- Γαλλία για AstraZeneca: Μια προτίμηση στους Βρεταν...
- Χαλκίδα: Κορωνοπάρτι έστησαν οι Ρομά στην περιοχή ...
- Ίμια 1996: 25 χρόνια από την μέρα που άνοιξε η «πλ...
- Peugeot
- Δήλωση ακινησίας: Πρόστιμο 30.000€ και αφαίρεση δι...
- Χανιά: Έκλεβε αβοκάντο και τα πουλούσε μέσα από σε...
- Κυριακή: Καταιγίδες, χαλάζι και θυελλώδεις άνεμοι
- Dua Lipa, Coldplay, Martin Garrix & Kygo, The Chai...
- BMW R 18 Custom Bike
- Το πασίγνωστο κόλπο που αποτοξινώνει το ήπαρ
- «Κατακεραυνώνει» την ΕΕ ο γερμανικός Τύπος για τα ...
- Μεγάλη Πρέσπα: Αλβανοί ψάρευαν παράνομα
- Θεσσαλονίκη: Κατασχέθηκαν πάνω από 300 κιλά καθαρή...
- Κούβα: Πέντε νεκροί μετά από συντριβή στρατιωτικού...
- 1.119 θάνατοι καταγράφηκαν στη Βραζιλία μέσα σε 24...
- «Η Ευρώπη δεν θα δεχτεί αμαχητί να είναι δεύτερη» ...
- ΦΠΑ 24% στις καλλιτεχνικές παραστάσεις μεσώ streaming
- Πολωνία: Τρίτη νύχτα διαδηλώσεων - Σε ισχύ η απαγό...
- Lockdown: «Φράγματα» για την αποφυγή του τρίτου κύ...
- Mega Hits 2021 🌱
- 2021 LAMBORGHINI AVENTADOR SVJ
- Πανεπιστημιακή Αστυνομία: Ποιοι και γιατί φοβούντα...
- Νέο πυραυλικό σύστημα επισπεύδει 10 φορές το ταξίδ...
- Το κλείσιμο των γαλλικών συνόρων δεν αφορά τους οδ...
- Λήστεψε στο Παρίσι την Κιμ Καρντάσιαν και έγραψε.....
- Βόρεια Ιρλανδία: «Απίστευτα εχθρική πράξη» της ΕΕ ...
- Ντουμπάι: Influencers το εγκαταλείπουν άρον-άρον π...
- Μακρόν: «Ακύρωνε» το εμβόλιο της AstraZeneca λίγες...
- Κορωνοϊός - Ποιο lockdown: Στα ίδια επίπεδα με την...
- WallStreetBets: Οι «επαναστάτες» που πάνε κόντρα σ...
- smart EQ fortwo bluedawn
- Μεγάλη φωτιά σε στρατώνα που φιλοξενεί αιτούντες ά...
- Λαμία: Πέθανε ο 15χρονος που είχε υποστεί ανακοπή ...
- Τον πέταξαν στο έδαφος και του έβαλαν χειροπέδες ε...
- Πορτογαλία: Το Κοινοβούλιο νομιμοποίησε την ευθανασία
- Ιράν: «Όχι» στην τήρηση της πυρηνικής συμφωνίας το...
- Σε ποια χώρα είναι τα ψηλότερα παιδιά – Πού βρίσκε...
- Πίνακας του Botticelli δημοπρατήθηκε από τη Sotheb...
- Βιασμός 11χρονης: «Με διεκδικούσε έντονα, κάναμε σ...
- Κινεζικό εμβόλιο: Πήρε έγκριση στην Ουγγαρία - Η π...
- Ιστορική ύφεση για τα «βαριά ονόματα» της ευρωπαϊκ...
- «Πόλεμος» εμβολίων - ΕΕ: Στόχος μας η προστασία τω...
- Σούνιο: Ομολόγησε ο δολοφόνος του οδηγού σχολικού ...
- Παιδικά τραύματα: Πόσες γενιές μπορούν να σημαδέψουν
- Ινδία: Έκρηξη μπροστά από την πρεσβεία του Ισραήλ ...
- Κίνα: Εκτελέστηκε για διαφθορά ο επικεφαλής του επ...
- Βιασμός 11χρονης: Υπερβολική η προφυλάκιση του προ...
- Κρήτη: «Κοκκινίζει» ο Άγιος Νικόλαος - Τουλάχιστον...
- ΕΛΤΑ: Πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου για 2.000 εργαζό...
- Lucra LC470 Roadster
- Ο κορωνοϊός φέρνει αλλαγές στο χώρο εργασίας: Λιγό...
- Σταθερά πάνω από χίλιοι οι θάνατοι στη Βρετανία τι...
- Καλαμάτα: Βίαζε τη γυναίκα του και παρενοχλούσε τη...
- Αττική: Δεν «πέρασε» η απαγόρευση κυκλοφορίας από ...
- Προκλητικοί ισχυρισμοί του τουρκικού ΥΠΕΞ για τη μ...
- Ιταλία: Πάνω από 13.500 τα κρούσματα κορωνοϊού σε ...
- Συμμορία πλαστογράφων χρησιμοποιούσε ψεύτικο διαβα...
- «Χάος» στα νοσοκομεία της Πορτογαλίας: Ασθενείς με...
- Συμβούλιο Ασφαλείας: Να ανακληθούν οι παράνομες εν...
- 4K Santorini Summer Mix 2020 🍓 Best
- Lamborghini Aventador Carbonado EVO - The Black Di...
- Click in shop: Τι είναι και τι πρέπει να ξέρει ο π...
- Συγκλονίζει η τηλεπερσόνα σύντροφος του Βαλβέρδε: ...
- Εικόνες συνωστισμού και στην «κόκκινη» Πάτρα
- Νέο επεισόδιο με οπαδικά κίνητρα στη Θεσσαλονίκη: ...
- Γαλλία: «Κλείνουμε τα σύνορα σε χώρες εκτός ΕΕ»
- 45χρονος σκότωσε τρεις ανθρώπους επειδή μισούσε το...
- Εξάρθρωση κυκλώματος διακίνησης λαθραίου τσίπουρου
-
►
2020
(23158)
- ► Δεκεμβρίου (1599)
- ► Σεπτεμβρίου (1967)
- ► Φεβρουαρίου (2081)
- ► Ιανουαρίου (2427)
-
►
2019
(23814)
- ► Δεκεμβρίου (2676)
- ► Σεπτεμβρίου (2114)
- ► Φεβρουαρίου (1615)
- ► Ιανουαρίου (1648)
-
►
2018
(16714)
- ► Δεκεμβρίου (1126)
- ► Σεπτεμβρίου (1200)
- ► Φεβρουαρίου (1946)
- ► Ιανουαρίου (1812)
-
►
2017
(7347)
- ► Δεκεμβρίου (1712)
- ► Σεπτεμβρίου (714)
- ► Φεβρουαρίου (134)
- ► Ιανουαρίου (174)
-
►
2016
(2893)
- ► Δεκεμβρίου (277)
- ► Σεπτεμβρίου (107)
- ► Φεβρουαρίου (375)
- ► Ιανουαρίου (524)
-
►
2015
(10911)
- ► Δεκεμβρίου (256)
- ► Σεπτεμβρίου (273)
- ► Φεβρουαρίου (1965)
- ► Ιανουαρίου (2523)
-
►
2014
(21554)
- ► Δεκεμβρίου (2811)
- ► Σεπτεμβρίου (1799)
- ► Φεβρουαρίου (1354)
- ► Ιανουαρίου (1501)
-
►
2013
(16071)
- ► Δεκεμβρίου (1318)
- ► Σεπτεμβρίου (1328)
- ► Φεβρουαρίου (1328)
- ► Ιανουαρίου (1141)
-
►
2012
(9024)
- ► Δεκεμβρίου (1035)
- ► Σεπτεμβρίου (520)
- ► Φεβρουαρίου (2)
- ► Ιανουαρίου (1)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου