Οι κάτοικοι των Ελληνικών μεγαλουπόλεων είναι πολύ πιο πιθανό να αντιμετωπίσουν πνευμονολογικά προβλήματα από τονκορωνοϊο λόγω…… της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.
Είναι η αιτία οφείλεται για τους πρόωρους θανάτους χιλιάδων πολιτών σε ολόκληρη την Ευρώπη! Ωστόσο η έλευση του κορωνοϊού (Ενός ιού που «χτυπάει» τους πνεύμονες) φαίνεται πως βρήκε τους πολίτες της Γηραιάς Ηπείρου ανοχύρωτους έναντι και του επικίνδυνου ιού καθώς η ατμοσφαιρική ρύπανση είχε ήδη επιβαρύνει το αναπνευστικό τους σύστημα.
Επίσης μόνο τυχαίο δεν μπορεί να χαρακτηριστεί το γεγονός πως η συντριπτική πλειοψηφία των επιβεβαιωμένων κρουσμάτων -και αναλογικά με τον πληθυσμό – αφορούν στην Αττική και την Θεσσαλονίκη όπου σε αυτές τις δύο πόλεις καταγράφεται και η υψηλότερη ατμοσφαιρική ρύπανση. Σε αντίθεση με άλλες πόλεις της Επικράτειας όπου η ατμοσφαιρική ρύπανση κυμαίνεται σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα και οι πολίτες τους να διαθέτουν ένα πιο δυνατό αναπνευστικό σύστημα.
Από την άλλη μεριά επίσης δεν είναι τυχαίο το συμπέρασμα από τη μελέτη των στοιχείων, ότι τα αυξημένα κρούσματα που καταγράφονται από τον κορωνοϊό σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις αφορούν περιοχές όπου είχε διαπιστωθεί υψηλή ατμοσφαιρική ρύπανση και βέβαια πολλές από αυτές είχαν ήδη λάβει μέτρα προστασίας των πολιτών τους με την απαγόρευση ή εκ περιτροπής κυκλοφορία των παλαιών και ρυπογόνων πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων.
Στην Ελλάδα και ειδικότερα σε Αττική και Θεσσαλονίκη οι Αρχές έχουν υιοθετήσει το μέτρο του Δακτύλιου ώστε να κρατούν μακριά από κέντρο των μεγαλουπόλεων τα παλαιά και ρυπογόνα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα αλλά όπως αποδειχθεί η απαγόρευση μένει στα χαρτιά καθώς εντός του Δακτυλίου κυκλοφορούν κανονικά πολύ γηρασμένα λεωοφορεία και Ταξί όπως επίσης και πάρα πολλά αυτοκίνητα που δεν πληρούν καμία προδιαγραφή που ορίζει η νομοθεσία.
Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι οι πολίτες κυρίως της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης να έχουν επιβαρυμένο αναπνευστικό σύστημα και «ταλαιπωρημένους» πνεύμονες αυξάνοντας κατά πολύ την ομάδα τον αριθμό των πολίτων που είναι περισσότερο ευάλωτοι έναντι του κορωνοϊού!
Άλλωστε ο ανθρώπινος οργανισμός επηρεάζεται άμεσα από τις μεγάλες συγκεντρώσεις των οξειδίων του αζώτου με επιπτώσεις όπως αναπνευστικά προβλήματα, πονοκεφάλους και ενοχλήσεις στην όραση.
Σύμφωνα με έρευνες το 2019 ο αριθμός των πρόωρων θανάτων εξαιτίας της ατμοσφαιρικής ρύπανσης αυξήθηκε δραματικά αγγίζοντας τα 7 εκατομμύρια με αποτέλεσμα 9 στους 10 Έλληνες να αναπνέουν μολυσμένο αέρα!
Επίσης ένας στους τέσσερις θανάτους παιδιών κάτω των 5 χρονών είναι άμεσα ή και έμμεσα συνδεδεμένος με την ατμοσφαιρική ρύπανση…
Όλα αυτά τα χρόνια αν είχε ανανεωθεί ο στόλος των κυκλοφορούντων οχημάτων και η Πολιτεία είχε καταφέρει να ελέγξει την κυκλοφορία των παλαιών και ρυπογόνων αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων ώστε να μην εισέρχονται στον Δακτύλιο σίγουρα ο αριθμός των ευάλωτων ομάδων θα ήταν περιορισμένος και βέβαια τα κρούσματα θα ήταν λιγότερα.
Να υπενθυμίσουμε πως η Αθήνα διατηρεί την απαγόρευση κυκλοφορίας των πετρελαιοκίνητων ελαφρών οχημάτων Euro 4 και πριν, δυστυχώς όμως μπορεί κανείς να παρατηρήσει πληθώρα οχημάτων που εισέρχονται στο κέντρο και δεν πληρούν τις απαραίτητες αντιρρυπαντικές τεχνολογίες ενώ επίσης οι αυξημένοι ρύποι στο κέντρο της πρωτεύουσας επιβαρύνεται από τον υπέργηρο στόλο των φορτηγών και λεωφορείων που κυκλοφορούν καθημερινά στο κέντρο.
Με μέσο όρο που αγγίζει τα 20,0 έτη (βαρέα φορτηγά), τα οχήματα αυτά δεν πληρούν σε καμία περίπτωση τις περιβαλλοντικές προϋποθέσεις, όπως επίσης και τις προϋποθέσεις ασφαλούς μετακίνησης, σύμφωνα με μελέτη του ΣΕΑΑ.
Τα αυστηρά μέτρα ως προς τις συγκεντρώσεις ρύπων (ποιότητα αέρα) οδηγούν τις χώρες σε συνεχή ανανέωση του στόλου τους και στην απομάκρυνση των πλέον παλαιών οχημάτων. Απεναντίας, η Ελλάδα έχει καταστεί το «νεκροταφείο» ή «χωματερή» όλων των ανεπιθύμητων οχημάτων από τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες.
Οι πρόωροι θάνατοι στην Ελλάδα
Πάνω από 12.900 ήταν οι πρόωροι θάνατοι που καταγράφηκαν στην Ελλάδα και προκλήθηκαν εξαιτίας της ρύπανσης με μικροσωματίδια τα οποία παρουσιάστηκαν από την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Περιβάλλοντος το 2019!
Επίσης άλλοι 2.900 πρόωροι θάνατοι οφείλονται στη ρύπανση από διοξείδιο του αζώτου και άλλοι 640 σε συγκεντρώσεις όζοντος. Συνολικά δηλαδή πάνω από 16.500 συνάνθρωποί μας έχασαν τη ζωή τους πέρυσι από την ατμοσφαιρική ρύπανση.
Η ραγδαία αύξηση των πρόωρων θανάτων στην Ελλάδα σύμφωνα με τους ερευνητές προήλθαν από την κίνηση του παλαιού στόλου των οχημάτων, από την καύση μη κατάλληλων υλικών στα τζάκια και από το λαθρεμπόριο καυσίμων.
Παράλληλα η έλλειψη αυστηρών ελέγχων από τα ΚΤΕΟ έχει οδηγήσει επίσης σε ελάχιστη συντήρηση των οχημάτων και σε μη αντικατάσταση των καταλυτών με αποτέλεσμα να έχουν δημιουργηθεί οι ιδανικές συνθήκες επιβάρυνσης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και βέβαια και του αναπνευστικού συστήματος των πολιτών…
Βόμβα για την δημόσια υγεία τα «σαπάκια»
Τραγικά για την υγεία των πολιτών της χώρας μας αλλά και των μικρών παιδιών μας είναι τα στοιχεία των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που αποκλειστικά είχε δημοσιεύσει το Newsauto.gr σύμφωνα με τα οποία ο όρος «σαπάκι» είναι άκρως επιεικής και μάλλον θα πρέπει να κάνουν κάτι άμεσα τα κυβερνητικά στελέχη ώστε η κατάσταση να μην είναι πλέον αντιστρέψιμη.
Μάλιστα ο στόλος των κυκλοφορούντων αυτοκινήτων που ανέρχεται σε 5,164.183 οχήματα διαχωρίζεται σε 4.546.043 ΙΧ που πληρούν τις οδηγίες Euro 0 έως Euro4 και αποτελούν το 88% του συνόλου, λίγο πάνω από τις 350.000 είναι τα αυτοκίνητα Euro5 ή το 6,8% του στόλου και τέλος μόλις 267.291 οχήματα πληρούν την οδηγόια ρύπων Euro6 το οποίο αποτελεί το 5,2% του στόλου κυκλοφορούντων οχημάτων.
Μάλιστα στην τελευταία 8ετία που ζήσαμε έντονα την οικονομική κρίση πουλήθηκαν 648.695 καινούρια αυτοκίνητα που πληρούσαν την οδηγία ρύπων Euro6 ενώ τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα που πληρούσαν την ίδια οδηγία ρύπων ήταν μόλις 13.238 αυτοκίνητα!
Αντίθετα οι πωλήσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που πληρούσαν την οδηγία ρύπων Euro 0 έως και Euro 4 ανήλθαν σε πάνω από 163.850 οχήματα και των οχημάτων που πληρούσαν την οδηγία ρύπων Euro5 ανέρχονταν σε περίπου 67.400 μονάδες.
Συνολικά στην 8ετία πουλήθηκαν περίπου 245.000 εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα εκ των οποίων το 67% αφορούσε σε οχήματα που πληρούσαν την οδηγία ρύπων Euro 0 έως Euro 4, το 27% αφορούσε σε αυτοκίνητα Euro5 ενώ το ελάχιστο ποσοστό του 6% αφορούσε σε αυτοκίνητα καινούρια που εκπέμπουν χαμηλούς ρύπους!
Όλα τα παραπάνω στοιχεία επιβεβαιώνουν τα σχετικά ρεπορτάζ του Newsauto.gr για τα «σαπάκια» που εισάγονται εδώ και πολλά χρόνια ανεβάζοντας τον μέσο όρο ηλικίας του στόλου των οχημάτων της χώρας μας αλλά και την επικινδυνότητα που διατρέχουν οι πολίτες των μεγαλουπόλεων εξαιτίας της ρύπανσης που προκαλούν όλα αυτά τα αμφιβόλου ποιότητας αυτοκίνητα.
Πέραν όμως της διαπίστωσης που απορρέει από τα αποκλειστικά στοιχεία που δημοσιεύει το Newsauto.gr οι προβλέψεις αναλυτών της αγοράς για το 2020 είναι εξίσου ανησυχητικές καθώς ο ρυθμός ανάπτυξης των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 0 έως και Euro 4 φαίνεται ότι είναι ανοδικός και μάλιστα σε ποσοστό πάνω από 11%!
Με λίγα λόγια οι εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που είναι ρυπογόνα και επικίνδυνα για τις ζωές κυρίως των παιδιών θα συνεχιστούν με αμείωτη ένταση και σε λίγο καιρό η ατμόσφαιρα στις μεγαλουπόλεις θα γίνει τόσο αποπνικτική που οι Αρχές θα αναγκαστούν να θέσουν σε εφαρμογή τους περιορισμούς στην κυκλοφορία των παλαιών και ρυπογόνων αυτοκινήτων καθώς η κατάσταση θα έχει φτάσει στο απροχώρητο.
Ένα επίσης ανησυχητικό στοιχείο της ανάλυσης των δεδομένων για τις πωλήσεις αυτοκινήτων του τρέχοντος έτους αφορά στα οχήματα που πληρούν την τελευταία οδηγία ρύπων Euro 6 τα οποία υπολογίζεται ότι θα καταλάβουν μόλις το 53% του συνόλου της αγοράς ενώ τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 0 έως και Euro 6 αφορούν το 33%! Το υπόλοιπο 14% θα αφορά σε εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα Euro 5. Δηλαδή πάνω από τρία στα δέκα αυτοκίνητα που θα πωληθούν το 2020 θα είναι ρυπογόνα και επικίνδυνα για την υγεία των πολιτών!
Αν τα πράγματα χαρακτηρίζονται «σκούρα» στα αυτοκίνητα τότε εύκολα μπορεί κανείς να χαρακτηρίσει εντελώς «μαύρα» τα αποτελέσματα που απορρέουν από τα αποκλειστικά στοιχεία που έχει το Newsauto.gr στην διάθεσή του και αφορούν στα ελαφρά φορτηγά.
Ειδικότερα στην 8ετία που μας πέρασε πουλήθηκαν 37.901 καινούρια ελαφρά φορτηγά που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 6 ενώ αντίθετα διατέθηκαν πάνω από 88.400 εισαγόμενα ελαφρά φορτηγά στα οποία όμως δεν υπήρχε ούτε ένα που να πληρεί την οδηγία ρύπων Euro 6! Ναι σωστά διαβάσατε στην τελευταία 8ετία δεν εισήχθη κανένα απολύτως μεταχειρισμένο ελαφρό φορτηγό που να πληροί την τελευταία οδηγία ρύπων αλλά αντίθετα τα «σαπάκια» είχαν την τιμητική τους.
Σε σύνολο 88.400 εισαγόμενων ελαφρών φορτηγών μόλις τα 10.175 πληρούσαν την οδηγία ρύπων Euro 5 ενώ τα υπόλοιπα 78.230 οχήματα πληρούσαν τις οδηγίες ρύπων Euro 0 έως και Euro 4. Δηλαδή 7 στα 10 ελαφρά φορτηγά που πουλήθηκαν στην 8ετία ήταν «σαπάκια» τα οποία επιβαρύνουν υπερβολικά την ποιότητα του ατμοσφαιρικού αέρα αλλά και την υγεία των μικρών παιδιών αλλά και των πολιτών στις μεγαλουπόλεις…
Είναι η αιτία οφείλεται για τους πρόωρους θανάτους χιλιάδων πολιτών σε ολόκληρη την Ευρώπη! Ωστόσο η έλευση του κορωνοϊού (Ενός ιού που «χτυπάει» τους πνεύμονες) φαίνεται πως βρήκε τους πολίτες της Γηραιάς Ηπείρου ανοχύρωτους έναντι και του επικίνδυνου ιού καθώς η ατμοσφαιρική ρύπανση είχε ήδη επιβαρύνει το αναπνευστικό τους σύστημα.
Επίσης μόνο τυχαίο δεν μπορεί να χαρακτηριστεί το γεγονός πως η συντριπτική πλειοψηφία των επιβεβαιωμένων κρουσμάτων -και αναλογικά με τον πληθυσμό – αφορούν στην Αττική και την Θεσσαλονίκη όπου σε αυτές τις δύο πόλεις καταγράφεται και η υψηλότερη ατμοσφαιρική ρύπανση. Σε αντίθεση με άλλες πόλεις της Επικράτειας όπου η ατμοσφαιρική ρύπανση κυμαίνεται σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα και οι πολίτες τους να διαθέτουν ένα πιο δυνατό αναπνευστικό σύστημα.
Από την άλλη μεριά επίσης δεν είναι τυχαίο το συμπέρασμα από τη μελέτη των στοιχείων, ότι τα αυξημένα κρούσματα που καταγράφονται από τον κορωνοϊό σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις αφορούν περιοχές όπου είχε διαπιστωθεί υψηλή ατμοσφαιρική ρύπανση και βέβαια πολλές από αυτές είχαν ήδη λάβει μέτρα προστασίας των πολιτών τους με την απαγόρευση ή εκ περιτροπής κυκλοφορία των παλαιών και ρυπογόνων πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων.
Στην Ελλάδα και ειδικότερα σε Αττική και Θεσσαλονίκη οι Αρχές έχουν υιοθετήσει το μέτρο του Δακτύλιου ώστε να κρατούν μακριά από κέντρο των μεγαλουπόλεων τα παλαιά και ρυπογόνα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα αλλά όπως αποδειχθεί η απαγόρευση μένει στα χαρτιά καθώς εντός του Δακτυλίου κυκλοφορούν κανονικά πολύ γηρασμένα λεωοφορεία και Ταξί όπως επίσης και πάρα πολλά αυτοκίνητα που δεν πληρούν καμία προδιαγραφή που ορίζει η νομοθεσία.
Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι οι πολίτες κυρίως της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης να έχουν επιβαρυμένο αναπνευστικό σύστημα και «ταλαιπωρημένους» πνεύμονες αυξάνοντας κατά πολύ την ομάδα τον αριθμό των πολίτων που είναι περισσότερο ευάλωτοι έναντι του κορωνοϊού!
Άλλωστε ο ανθρώπινος οργανισμός επηρεάζεται άμεσα από τις μεγάλες συγκεντρώσεις των οξειδίων του αζώτου με επιπτώσεις όπως αναπνευστικά προβλήματα, πονοκεφάλους και ενοχλήσεις στην όραση.
Σύμφωνα με έρευνες το 2019 ο αριθμός των πρόωρων θανάτων εξαιτίας της ατμοσφαιρικής ρύπανσης αυξήθηκε δραματικά αγγίζοντας τα 7 εκατομμύρια με αποτέλεσμα 9 στους 10 Έλληνες να αναπνέουν μολυσμένο αέρα!
Επίσης ένας στους τέσσερις θανάτους παιδιών κάτω των 5 χρονών είναι άμεσα ή και έμμεσα συνδεδεμένος με την ατμοσφαιρική ρύπανση…
Όλα αυτά τα χρόνια αν είχε ανανεωθεί ο στόλος των κυκλοφορούντων οχημάτων και η Πολιτεία είχε καταφέρει να ελέγξει την κυκλοφορία των παλαιών και ρυπογόνων αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων ώστε να μην εισέρχονται στον Δακτύλιο σίγουρα ο αριθμός των ευάλωτων ομάδων θα ήταν περιορισμένος και βέβαια τα κρούσματα θα ήταν λιγότερα.
Να υπενθυμίσουμε πως η Αθήνα διατηρεί την απαγόρευση κυκλοφορίας των πετρελαιοκίνητων ελαφρών οχημάτων Euro 4 και πριν, δυστυχώς όμως μπορεί κανείς να παρατηρήσει πληθώρα οχημάτων που εισέρχονται στο κέντρο και δεν πληρούν τις απαραίτητες αντιρρυπαντικές τεχνολογίες ενώ επίσης οι αυξημένοι ρύποι στο κέντρο της πρωτεύουσας επιβαρύνεται από τον υπέργηρο στόλο των φορτηγών και λεωφορείων που κυκλοφορούν καθημερινά στο κέντρο.
Με μέσο όρο που αγγίζει τα 20,0 έτη (βαρέα φορτηγά), τα οχήματα αυτά δεν πληρούν σε καμία περίπτωση τις περιβαλλοντικές προϋποθέσεις, όπως επίσης και τις προϋποθέσεις ασφαλούς μετακίνησης, σύμφωνα με μελέτη του ΣΕΑΑ.
Τα αυστηρά μέτρα ως προς τις συγκεντρώσεις ρύπων (ποιότητα αέρα) οδηγούν τις χώρες σε συνεχή ανανέωση του στόλου τους και στην απομάκρυνση των πλέον παλαιών οχημάτων. Απεναντίας, η Ελλάδα έχει καταστεί το «νεκροταφείο» ή «χωματερή» όλων των ανεπιθύμητων οχημάτων από τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες.
Οι πρόωροι θάνατοι στην Ελλάδα
Πάνω από 12.900 ήταν οι πρόωροι θάνατοι που καταγράφηκαν στην Ελλάδα και προκλήθηκαν εξαιτίας της ρύπανσης με μικροσωματίδια τα οποία παρουσιάστηκαν από την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Περιβάλλοντος το 2019!
Επίσης άλλοι 2.900 πρόωροι θάνατοι οφείλονται στη ρύπανση από διοξείδιο του αζώτου και άλλοι 640 σε συγκεντρώσεις όζοντος. Συνολικά δηλαδή πάνω από 16.500 συνάνθρωποί μας έχασαν τη ζωή τους πέρυσι από την ατμοσφαιρική ρύπανση.
Η ραγδαία αύξηση των πρόωρων θανάτων στην Ελλάδα σύμφωνα με τους ερευνητές προήλθαν από την κίνηση του παλαιού στόλου των οχημάτων, από την καύση μη κατάλληλων υλικών στα τζάκια και από το λαθρεμπόριο καυσίμων.
Παράλληλα η έλλειψη αυστηρών ελέγχων από τα ΚΤΕΟ έχει οδηγήσει επίσης σε ελάχιστη συντήρηση των οχημάτων και σε μη αντικατάσταση των καταλυτών με αποτέλεσμα να έχουν δημιουργηθεί οι ιδανικές συνθήκες επιβάρυνσης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και βέβαια και του αναπνευστικού συστήματος των πολιτών…
Βόμβα για την δημόσια υγεία τα «σαπάκια»
Τραγικά για την υγεία των πολιτών της χώρας μας αλλά και των μικρών παιδιών μας είναι τα στοιχεία των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που αποκλειστικά είχε δημοσιεύσει το Newsauto.gr σύμφωνα με τα οποία ο όρος «σαπάκι» είναι άκρως επιεικής και μάλλον θα πρέπει να κάνουν κάτι άμεσα τα κυβερνητικά στελέχη ώστε η κατάσταση να μην είναι πλέον αντιστρέψιμη.
Μάλιστα ο στόλος των κυκλοφορούντων αυτοκινήτων που ανέρχεται σε 5,164.183 οχήματα διαχωρίζεται σε 4.546.043 ΙΧ που πληρούν τις οδηγίες Euro 0 έως Euro4 και αποτελούν το 88% του συνόλου, λίγο πάνω από τις 350.000 είναι τα αυτοκίνητα Euro5 ή το 6,8% του στόλου και τέλος μόλις 267.291 οχήματα πληρούν την οδηγόια ρύπων Euro6 το οποίο αποτελεί το 5,2% του στόλου κυκλοφορούντων οχημάτων.
Μάλιστα στην τελευταία 8ετία που ζήσαμε έντονα την οικονομική κρίση πουλήθηκαν 648.695 καινούρια αυτοκίνητα που πληρούσαν την οδηγία ρύπων Euro6 ενώ τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα που πληρούσαν την ίδια οδηγία ρύπων ήταν μόλις 13.238 αυτοκίνητα!
Αντίθετα οι πωλήσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που πληρούσαν την οδηγία ρύπων Euro 0 έως και Euro 4 ανήλθαν σε πάνω από 163.850 οχήματα και των οχημάτων που πληρούσαν την οδηγία ρύπων Euro5 ανέρχονταν σε περίπου 67.400 μονάδες.
Συνολικά στην 8ετία πουλήθηκαν περίπου 245.000 εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα εκ των οποίων το 67% αφορούσε σε οχήματα που πληρούσαν την οδηγία ρύπων Euro 0 έως Euro 4, το 27% αφορούσε σε αυτοκίνητα Euro5 ενώ το ελάχιστο ποσοστό του 6% αφορούσε σε αυτοκίνητα καινούρια που εκπέμπουν χαμηλούς ρύπους!
Όλα τα παραπάνω στοιχεία επιβεβαιώνουν τα σχετικά ρεπορτάζ του Newsauto.gr για τα «σαπάκια» που εισάγονται εδώ και πολλά χρόνια ανεβάζοντας τον μέσο όρο ηλικίας του στόλου των οχημάτων της χώρας μας αλλά και την επικινδυνότητα που διατρέχουν οι πολίτες των μεγαλουπόλεων εξαιτίας της ρύπανσης που προκαλούν όλα αυτά τα αμφιβόλου ποιότητας αυτοκίνητα.
Πέραν όμως της διαπίστωσης που απορρέει από τα αποκλειστικά στοιχεία που δημοσιεύει το Newsauto.gr οι προβλέψεις αναλυτών της αγοράς για το 2020 είναι εξίσου ανησυχητικές καθώς ο ρυθμός ανάπτυξης των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 0 έως και Euro 4 φαίνεται ότι είναι ανοδικός και μάλιστα σε ποσοστό πάνω από 11%!
Με λίγα λόγια οι εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που είναι ρυπογόνα και επικίνδυνα για τις ζωές κυρίως των παιδιών θα συνεχιστούν με αμείωτη ένταση και σε λίγο καιρό η ατμόσφαιρα στις μεγαλουπόλεις θα γίνει τόσο αποπνικτική που οι Αρχές θα αναγκαστούν να θέσουν σε εφαρμογή τους περιορισμούς στην κυκλοφορία των παλαιών και ρυπογόνων αυτοκινήτων καθώς η κατάσταση θα έχει φτάσει στο απροχώρητο.
Ένα επίσης ανησυχητικό στοιχείο της ανάλυσης των δεδομένων για τις πωλήσεις αυτοκινήτων του τρέχοντος έτους αφορά στα οχήματα που πληρούν την τελευταία οδηγία ρύπων Euro 6 τα οποία υπολογίζεται ότι θα καταλάβουν μόλις το 53% του συνόλου της αγοράς ενώ τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 0 έως και Euro 6 αφορούν το 33%! Το υπόλοιπο 14% θα αφορά σε εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα Euro 5. Δηλαδή πάνω από τρία στα δέκα αυτοκίνητα που θα πωληθούν το 2020 θα είναι ρυπογόνα και επικίνδυνα για την υγεία των πολιτών!
Αν τα πράγματα χαρακτηρίζονται «σκούρα» στα αυτοκίνητα τότε εύκολα μπορεί κανείς να χαρακτηρίσει εντελώς «μαύρα» τα αποτελέσματα που απορρέουν από τα αποκλειστικά στοιχεία που έχει το Newsauto.gr στην διάθεσή του και αφορούν στα ελαφρά φορτηγά.
Ειδικότερα στην 8ετία που μας πέρασε πουλήθηκαν 37.901 καινούρια ελαφρά φορτηγά που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 6 ενώ αντίθετα διατέθηκαν πάνω από 88.400 εισαγόμενα ελαφρά φορτηγά στα οποία όμως δεν υπήρχε ούτε ένα που να πληρεί την οδηγία ρύπων Euro 6! Ναι σωστά διαβάσατε στην τελευταία 8ετία δεν εισήχθη κανένα απολύτως μεταχειρισμένο ελαφρό φορτηγό που να πληροί την τελευταία οδηγία ρύπων αλλά αντίθετα τα «σαπάκια» είχαν την τιμητική τους.
Σε σύνολο 88.400 εισαγόμενων ελαφρών φορτηγών μόλις τα 10.175 πληρούσαν την οδηγία ρύπων Euro 5 ενώ τα υπόλοιπα 78.230 οχήματα πληρούσαν τις οδηγίες ρύπων Euro 0 έως και Euro 4. Δηλαδή 7 στα 10 ελαφρά φορτηγά που πουλήθηκαν στην 8ετία ήταν «σαπάκια» τα οποία επιβαρύνουν υπερβολικά την ποιότητα του ατμοσφαιρικού αέρα αλλά και την υγεία των μικρών παιδιών αλλά και των πολιτών στις μεγαλουπόλεις…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου