Η Τζιλ Σάντερ αποχωρεί ξανά από τον ομώνυμο οίκο μόδας που ίδρυσε η ίδια το 1968. Είναι μάλιστα η τρίτη φορά που αποφασίζει να φύγει και υποστηρίζει πως είπε «αντίο» για
προσωπικούς λόγους. Τι ισχύει όμως πραγματικά;«Εκ μέρους της ομάδας θα ήθελα να ευχαριστήσω την Τζιλ Σάντερ για τη σημαντική προσφορά της στην εταιρεία όλη αυτή την περίοδο» δήλωσε ο γενικός διευθυντής του οίκου Αλεσάντρο Κρεμονέσι για την αποχώρηση της γερμανίδας σχεδιάστριας. «Το εξαιρετικό της σχέδιο και η δημιουργική ηγεσία της ήταν ζωτικής σημασίας για την ενίσχυση του brand έτσι ώστε να αναπτυχθεί ακόμη περισσότερο».
Η Σάντερ, η οποία γίνεται 70 φέτος, πούλησε το μεγαλύτερο μερίδιο του οίκου της στην Prada το 2000 και σχέδιο της ήταν να δουλέψει μαζί με τη νέα διεύθυνση, αλλά το 2001 αποχώρησε, τόσο από τη θέση της προέδρου όσο και από αυτή της σχεδιάστριας. Πολύ πιστεύουν ότι μετάνιωσε πικρά την πώληση του «παιδιού» της σε μία τόσο μεγάλη εταιρεία και η γνωστή διαμάχη της με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Prada Πατρίτσιο Μπερτέλι επιβεβαίωσε τις φήμες.
Τότε αντικαταστάθηκε από τον Μιλάν Βουκμιρόβιτς, ο οποίος με τη σειρά του αποχώρησε για τον οίκο Trussardi, και έτσι, καθώς η φήμη της εταιρείας ολοένα και μειωνόταν, η Σάντερ επέστρεψε τον Μάιο του 2013. Για ακόμη μια φορά όμως οι τεταμένες σχέσεις της με τον Μπερτέλι την οδήγησαν στην πόρτα της εξόδου τον Νοέμβριο του 2004. Την διαδέχθηκε ο Ραφ Σίμονς τον Μάιο του 2005, μία επιλογή που αποδείχθηκε ως η πιο πετυχημένη του brand ως τώρα, καθώς ο σχεδιατής πραγματικά απογείωσε τον οίκο από κάθε άποψη. Και η καλύτερη απόδειξη για αυτό; Ότι ο ιστορικός Dior διεκδίκησε τον Σίμονς και φυσικά τον απέκτησε.
Ετσι όμως ο Jil Sander έμεινε ξανά «ακέφαλος» και η Σάντερ εμφανίστηκε για τρίτη φορά ως ένας από μηχανή θεός τον Φεβρουάριο του 2012. Η πρώτη της κολεξιόν που παρουσιάστηκε τον Σεπτέμβριο του ίδιου χρόνου ικανοποίησε τους κριτικούς, αλλά αυτό δεν έγινε και με την τελευταία της για τη σεζόν άνοιξη/καλοκαίρι 2014. Ο οίκος που μεγαλούργησε μέσα από μίνιμαλ και άνετες γραμμές, ιδανικές για τη σημερινή γυναίκα, μοιάζει έρμαιο των καταστάσεων και απρόθυμος να κάνει το επόμενο μεγάλο βήμα. Ο Σίμονς άφησε πίσω του ένα μεγάλο κενό και είναι απορίας άξιο γιατί η έμπειρη σχεδιάστρια αδυνατεί ή δεν θέλει να το γεμίσει με το αποδεδειγμένο ταλέντο της.
Όπως ανακοινώθηκε, η νέα συλλογή Jil Sander για τη σεζόν φθινόπωρο/χειμώνας 2014 θα σχεδιαστεί συνολικά από την ομάδα του οίκου. Είναι όμως αυτό αρκετό σε έναν χώρο όπου μεγάλοι οίκοι εμπιστεύονται καινοτόμους σχεδιαστές για την αναβίωσή τους; Ο οίκος δεν έχει όραμα για το μέλλον, ούτε και ξεκάθαρη γραμμή πλεύσης και αυτό δυσαρεστεί εμφανώς πελάτες και επενδυτές. Το γερμανικό label θα πρέπει άμεσα να γυρίσει σελίδα στο σήμερα πριν να είναι πολύ αργά.
προσωπικούς λόγους. Τι ισχύει όμως πραγματικά;«Εκ μέρους της ομάδας θα ήθελα να ευχαριστήσω την Τζιλ Σάντερ για τη σημαντική προσφορά της στην εταιρεία όλη αυτή την περίοδο» δήλωσε ο γενικός διευθυντής του οίκου Αλεσάντρο Κρεμονέσι για την αποχώρηση της γερμανίδας σχεδιάστριας. «Το εξαιρετικό της σχέδιο και η δημιουργική ηγεσία της ήταν ζωτικής σημασίας για την ενίσχυση του brand έτσι ώστε να αναπτυχθεί ακόμη περισσότερο».
Η Σάντερ, η οποία γίνεται 70 φέτος, πούλησε το μεγαλύτερο μερίδιο του οίκου της στην Prada το 2000 και σχέδιο της ήταν να δουλέψει μαζί με τη νέα διεύθυνση, αλλά το 2001 αποχώρησε, τόσο από τη θέση της προέδρου όσο και από αυτή της σχεδιάστριας. Πολύ πιστεύουν ότι μετάνιωσε πικρά την πώληση του «παιδιού» της σε μία τόσο μεγάλη εταιρεία και η γνωστή διαμάχη της με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Prada Πατρίτσιο Μπερτέλι επιβεβαίωσε τις φήμες.
Τότε αντικαταστάθηκε από τον Μιλάν Βουκμιρόβιτς, ο οποίος με τη σειρά του αποχώρησε για τον οίκο Trussardi, και έτσι, καθώς η φήμη της εταιρείας ολοένα και μειωνόταν, η Σάντερ επέστρεψε τον Μάιο του 2013. Για ακόμη μια φορά όμως οι τεταμένες σχέσεις της με τον Μπερτέλι την οδήγησαν στην πόρτα της εξόδου τον Νοέμβριο του 2004. Την διαδέχθηκε ο Ραφ Σίμονς τον Μάιο του 2005, μία επιλογή που αποδείχθηκε ως η πιο πετυχημένη του brand ως τώρα, καθώς ο σχεδιατής πραγματικά απογείωσε τον οίκο από κάθε άποψη. Και η καλύτερη απόδειξη για αυτό; Ότι ο ιστορικός Dior διεκδίκησε τον Σίμονς και φυσικά τον απέκτησε.
Ετσι όμως ο Jil Sander έμεινε ξανά «ακέφαλος» και η Σάντερ εμφανίστηκε για τρίτη φορά ως ένας από μηχανή θεός τον Φεβρουάριο του 2012. Η πρώτη της κολεξιόν που παρουσιάστηκε τον Σεπτέμβριο του ίδιου χρόνου ικανοποίησε τους κριτικούς, αλλά αυτό δεν έγινε και με την τελευταία της για τη σεζόν άνοιξη/καλοκαίρι 2014. Ο οίκος που μεγαλούργησε μέσα από μίνιμαλ και άνετες γραμμές, ιδανικές για τη σημερινή γυναίκα, μοιάζει έρμαιο των καταστάσεων και απρόθυμος να κάνει το επόμενο μεγάλο βήμα. Ο Σίμονς άφησε πίσω του ένα μεγάλο κενό και είναι απορίας άξιο γιατί η έμπειρη σχεδιάστρια αδυνατεί ή δεν θέλει να το γεμίσει με το αποδεδειγμένο ταλέντο της.
Όπως ανακοινώθηκε, η νέα συλλογή Jil Sander για τη σεζόν φθινόπωρο/χειμώνας 2014 θα σχεδιαστεί συνολικά από την ομάδα του οίκου. Είναι όμως αυτό αρκετό σε έναν χώρο όπου μεγάλοι οίκοι εμπιστεύονται καινοτόμους σχεδιαστές για την αναβίωσή τους; Ο οίκος δεν έχει όραμα για το μέλλον, ούτε και ξεκάθαρη γραμμή πλεύσης και αυτό δυσαρεστεί εμφανώς πελάτες και επενδυτές. Το γερμανικό label θα πρέπει άμεσα να γυρίσει σελίδα στο σήμερα πριν να είναι πολύ αργά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου