Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου 2025

Ford Raptor T1+

Ford ετοιμάζεται για μια πομπώδη επιστροφή στον εμβληματικό αγώνα του Le Mans, έως το 2027, αλλά o Διευθύνων Σύμβουλος της αυτοκινητοβιομηχανίας, Τζιμ Φάρλεϊ, «απασφάλισε» μια νέα «βόμβα». Η επόμενη ναυαρχίδα υψηλών επιδόσεων της μάρκας δεν θα είναι ένα GT αλλά πιθανότατα ένα σούπερ SUV στα χνάρια του Raptor και ειδικότερα της αγωνιστικής έκδοσης Raptor T1+, που κατέκτησε την 3η θέση στο φετινό Ράλλυ Ντακάρ, με τον θρυλικό Κάρλος Σάινθ στο τιμόνι.
«Είμαστε στη μέση της δημιουργίας κάτι, οπότε δεν έχουμε όλες τις απαντήσεις ακόμα, αλλά το ερώτημα είναι αν η Ford θα πρέπει να φτιάξει ένα υπεραυτοκίνητο εκτός δρόμου», τόνισε ο Φάρλεϊ, ο οποίος πρόσφατα είχε αναφέρει ως προσωπικό στοίχημα, «να μετατρέψει την Ford, σε Porsche των off–road».
Το Raptor T1+ είναι μια καλή βάση. Πρόκειται για ένα εντυπωσιακό project, που εξελίχθηκε με τη συμμετοχή της Ford, της Red Bull και των ειδικών, σε ό,τι αφορά στους αγώνες ράλι, της M-Sport και σίγουρα δεν μοιράζεται πολλά με το Raptor παραγωγής.


Είναι χτισμένο γύρω από ένα εξατομικευμένο πλαίσιο από χάλυβα, διαθέτει ανάρτηση με διπλά ψαλίδια και στα δύο άκρα και διαχειρίζεται τους κραδασμούς και τα χτυπήματα σε συνθήκες αγώνα, μέσω βαρέως τύπου πολυρυθμιζόμενων αμορτισέρ Fox με απομακρυσμένα ρεζερβουάρ. Οι ζάντες αλουμινίου 8,5 x 17 ιντσών φορούν ελαστικά 37 ιντσών και απολαμβάνουν μια τεράστια διαδρομή τροχού 350 χιλιοστά, ενώ 400 χιλιοστά απόσταση από το έδαφος και γωνία προσέγγισης 70 μοιρών σημαίνει ότι δεν υπάρχουν πολλά αξεπέραστα εμπόδια στο δρόμο αυτού του τέρατος!
Ένα κοινό χαρακτηριστικό που έχει με ορισμένα Ford παραγωγής είναι ο κινητήρας Coyote V8 των 5,0 λίτρων, αν και το Raptor Τ1+ είναι εξοπλισμένο με σύστημα λίπανσης ξηρού κάρτερ και «ρυθμισμένη εξάτμιση» κατάλληλη για τον ανταγωνισμό του Ντακάρ. Η Ford δεν έχει αποκαλύψει τι ισχύ παράγει ο κινητήρας, αλλά όπως στη Mustang Dark Horse έχει απόδοση 500 ίππων και 567 Nm ροπής.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου