Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου 2024

Aγωνιστική τεχνογνωσία για τις ηλεκτρικές Porsche 718

Έπειτα από την Taycan και την αμιγώς ηλεκτρική Macan, σειρά για τους ανθρώπους της Porsche έχουν οι ηλεκτροκίνητες 718 Cayman και 718 Boxster. Τα δύο αυτά μοντέλα έχουν δημιουργήσει τη δική τους εμπορική πορεία και φήμη και κατάφεραν να βγουν από τη σκιά της 911. Οι αμιγώς ηλεκτροκίνητες εκδόσεις τους προφανώς θα έχουν πολύ καλές επιδόσεις, οπότε θα πληρούν αυτή τη συνθήκη που θέλουν οι πελάτες της Porsche. Τι γίνεται, όμως, με τα δυναμικά χαρακτηριστικά, όπως η επιβράδυνση, και ο οδηγική συμπεριφορά; Όπως έγινε γνωστό, η νέα γενιά των ηλεκτροκίνητων Porsche 718 Boxster και Cayman θα ενσωματώνει τεχνολογία φρένων και οδικής συμπεριφοράς η οποία θα προέρχεται από την τεχνογνωσία και την πείρα των ανθρώπων της από τους αγώνες αυτοκινήτου.


Αυτό ανακοίνωσε ο Μίκαελ Στάινερ, μέλος του Εκτελεστικού Συμβουλίου Έρευνας και Εξέλιξης της εταιρείας, σε συνέντευξή του στο βρετανικό Autocar. Όπως διευκρίνισε, οι καινούργιες αμιγώς ηλεκτροκίνητες 718 Cayman και 718 Boxster «θα διασφαλίζουν την αίσθηση ενός γνήσια σπορ αυτοκινήτου». Θα βασίζονται σε μια νέα πλατφόρμα η οποία παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο αγωνιστικό πρωτότυπο Mission R. Αυτή επιτρέπει την τοποθέτηση των μπαταριών πίσω από τους επιβάτες και όχι κάτω από αυτούς, στο πάτωμα, όπως συμβαίνει τώρα σε όλα τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα παραγωγής. Με αυτόν τον τρόπο το βάρος μεταφέρεται κυρίως στο κέντρο του αυτοκινήτου, παραπέμποντας στην κεντρομήχανη διάταξη που έχουν οι 718 Cayman και 718 Boxster με τον θερμικό κινητήρα.
Ο Στάινερ, αναφερόμενος στα δύο νέα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της Porsche, δήλωσε: «Είναι σημαντικό ότι η ηλεκτροκίνηση στα οχήματα που προορίζονται για τον δρόμο πρέπει να έχουν επίσης μια αποδοτική φόρμουλα, διότι όταν εξοικονομείς ενέργεια, μπορείς να κερδίσεις σε βάρος, να αυξήσεις την αυτονομία ή να μειώσεις το κόστος των υλικών. Υπάρχει μεγάλη ποικιλία πραγμάτων που μπορούμε να κάνουμε εάν βελτιώσουμε την απόδοση. Αν ρωτήσετε οποιονδήποτε οδηγό αγώνων, κανείς δεν θα διάλεγε σύστημα one pedal drive, επειδή αυτός πρέπει να έχει τον έλεγχο της ανάκτησης και του φρεναρίσματος στο ίδιο πεντάλ και με όσο το δυνατόν πιο ομαλό τρόπο. Στις στροφές, αν δεν έχεις τη σωστή αίσθηση στο πεντάλ, δεν έχεις εμπιστοσύνη στη σταθερότητα του αυτοκινήτου. Ως θεατής, δεν το βλέπεις αλλά αν ρωτήσεις τους οδηγούς αγώνων, αισθάνονται τη διαφορά στο πεντάλ του φρένου. Η έντονη επιτάχυνση σε ευθεία γραμμή μπορεί να γίνει λίγο-πολύ από τον καθένα. Όμως, στο πεντάλ του φρένου, η αίσθηση σε αυτό και η καλή οδική συμπεριφορά στις στροφές, είναι κάτι που μάθαμε στη Formula E. Βλέπουμε ότι έχουμε περιθώριο βελτίωσης ακόμα, τόσο της οδικής συμπεριφοράς όσο και των επιδόσεων», κατέληξε ο Στάινερ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου