Δευτέρα 21 Οκτωβρίου 2024

Suzuki GSX-S1000GX


Suzuki GSX-S1000GX είναι μια κατηγορία μόνη της. Δεν ανήκει ούτε στα σύγχρονα adventure μοντέλα με 19άρι εμπρός τροχό όμως οι Ducati Multistrada V4 και η BMW R 1300 GS, ούτε στις sport adventure όπως η Yamaha Tracer 9 GT, η Honda NT1100 και η Kawasaki Versys 1000, αλλά ούτε και στις sport touring όπως η Suzuki GSX-S1000GT και η BMW R 1250RT.
Είναι μια μοτοσικλέτα που μπαίνει ανάμεσα σε όλα αυτά και ουσιαστικά ξεκινάει μια νέα κατηγορία που ας την ονομάσουμε crossover (δανειζόμενη τον όρο από τον κόσμο των αυτοκινήτων). Δεν χρειάζεται να περάσεις πολύ χρόνο πάνω στη σέλα της GSX-S1000GX για να καταλάβεις ότι κάτι διαφορετικό συμβαίνει με τη μοτοσικλέτα.

Αρχικά η θέση οδήγησης είναι κάτι άλλο, κάτι ανάμεσα στα άνετα και όρθια sport adventure και στα πιο σκυφτά sport touring. Είναι απίστευτα άνετη, με πάρα πολύ χώρο για τον αναβάτη να κινηθεί, φέρνοντας το σώμα του αναβάτη κοντά στο τιμόνι και μια μικρή κλίση προς τα εμπρός. Τα πόδια είναι ψηλά τοποθετημένα όπως μια σπορ μοτοσικλέτα, ενώ πρέπει να σημειώσουμε ότι το ρεζερβουάρ παρότι έχε χαμηλό προφίλ, έχει πολύ καλές στηρίξεις στα πόδια.

Ακόμα ένα στοιχείο που διαφοροποιεί το χαρακτήρα της μοτοσικλέτας είναι ο τετρακύλινδρος κινητήρας. Καλώς ή κακώς πλέον αυτού του είδους οι κινητήρες είναι σπάνιοι, αναπόφευκτα λοιπόν ορίζουν τον χαρακτήρα της μοτοσικλέτας. Το κερασάκι στην τούρτα της μοναδικότητας του χαρακτήρα της GSX-S1000GX είναι οι αναρτήσεις οι οποίες είναι κάτι δεν έχουμε συναντήσει ξανά σε μοντέλο της Suzuki και σίγουρα είναι ανάμεσα στα top συστήματα των premium μοτοσικλετών.

Κινητήρας

Ο κινητήρας της Suzuki GSX-S1000GX είναι τετρακύλινδρος σε σειρά 999 κ.εκ. ο οποίος αποδίδει 152 ίππους στις 11.000 σ.α.λ. και 106 Nm ροπής στις 9.250 σ.α.λ. Η τροφοδοσία γίνεται με ηλεκτρονικό ψεκασμό και ηλεκτρονικό γκάζι Ride-by-Wire και ένα ισχυρό σύστημα διαχείρισης ECU ελέγχουν κάθε πτυχή του μηχανικού συνόλου.




Ο κινητήρας συνοδεύεται από πολλά ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης που συμβάλλουν στη στοχευμένη λειτουργία του. Η παλέτα SIRS (Suzuki Intelligent Ride System) έχει φτάσει πλέον στην πιο ολοκληρωμένη της μορφή παρέχοντας στον αναβάτη τρία προγράμματα οδήγησης (A,B,C), ρυθμιζόμενο σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης, σύστημα ελέγχου της σούζας, ABS Στροφής με το σύστημα Motion Track Brake System και quickshifter.

Η αλήθεια είναι ότι τα συστήματα της Suzuki λειτουργούν πολύ καλά, ιδιαίτερα τα προγράμματα οδήγησης που είναι πολύ στοχευμένα. Για παράδειγμα, όταν θέλεις να κινηθείς ήρεμα στην πόλη ή στη βόλτα με συνεπιβάτη επιλέγεις το C (Comfort) που κάνει την απόκριση στο γκάζι ομαλή.
Στο ταξίδι και τις πιο γρήγορες βόλτες μπορείς να εμπιστευτείς το B (Balance) που παρέχει καλή απόκριση και πλούσια δύναμη, ενώ όταν θέλεις να επιτεθείς και να διασκεδάσεις βάζεις το A (Active) και απολαμβάνεις superbike επιδόσεις επιπέδου GSX-R1000.



Το μηχανικό σύνολο της Suzuki είναι ένα όνειρο για κάθε αναβάτη. Έχει την ομαλή και γραμμική ροπή στις πολύ χαμηλές στροφές για να σε ξεκουράσει στην πόλη και την κίνηση με χαμηλές ταχύτητες. Έχει δυνατές μεσαίες που θα καλύψουν το 80% των αναβατών στη σβέλτη οδήγηση, ενώ για τους πιο μυημένους υπάρχουν και οι εκρηκτικές ψηλές στροφές που φέρνουν την εμπειρία των superbike στα χέρια του αναβάτη κάνοντας το ταχύμετρο να τρελαίνεται.



Όπως εσύ θέλεις χρησιμοποιείς αυτό το διαμάντι και το απολαμβάνεις σε κάθε άνοιγμα του γκαζιού. Το μοναδικό πράγμα που πρέπει να κάνει η Suzuki είναι να προσθέσει μια overdrive κλιμάκωση στην 6η σχέση για να μπορείς να ταξιδέψεις πιο άνετα σε χαμηλότερες στροφές. Όσο για την κατανάλωση, στη διάρκεια της δοκιμής έμεινε στα 7,2 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, νούμερο εντυπωσιακό για 1000άρι κινητήρα από superbike.

Αναρτήσεις

Δέκα με τόνο! Τέτοιο βαθμό θα έβαζα στο σύστημα αναρτήσεων-πλαισίου της Suzuki GSX-S1000GX αν έπρεπε να βαθμολογήσω. Για πρώτη φορά η Suzuki εξελίσσει και εμπιστεύεται ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις σε μοτοσικλέτα της και πραγματικά πετυχαίνει διάνα.



Με τη βοήθεια της Showa με το σύστημα EERA και το τεχνολογικά προηγμένο Suzuki Advanced Electronic Suspension η GSX-S1000GX μπορεί να χαρακτηριστεί εύκολα η κορυφαία Suzuki των τελευταίων δέκα ετών.

Το σύστημα αποτελείται από ένα ανεστραμμένο πιρούνι 43 χιλ. εμπρός και ένα μονό αμορτισέρ πίσω με αυξημένες διαδρομές για περισσότερη άνεση. Η ρύθμιση των δύο άκρων γίνεται ηλεκτρονικά μέσω της οθόνης, ενώ υπάρχει και σύστημα ημι-ενεργητικής λειτουργίας της απόσβεσης που ρυθμίζει αυτόματα και σε πραγματικό χρόνο την προφόρτιση και τον τρόπο λειτουργίας των αναρτήσεων ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης.



Δεν έχει νόημα να μπούμε σε λεπτομέρειες για τον τρόπο που λειτουργούν οι αναρτήσεις. Αυτό που έχει νόημα είναι η αίσθηση στην οδήγηση και αυτή είναι εκπληκτική. Πάλι εδώ κάθε ρύθμιση έχει τη δική της λογική. Αν επιλέξεις τη μαλακή ρύθμιση (Soft) και την κατάλληλη προφόρτιση η μοτοσικλέτα γίνεται απίστευτα άνετη καταπίνοντας εύκολα κάθε ανωμαλία του οδοστρώματος – ιδανική για χαλαρή οδήγηση με συνεπιβάτη. Στη μεσαία ρύθμιση υπάρχει περισσότερη ισορροπία και με βόλεψε καλύτερα στην κίνηση εντός πόλης δίνοντας καλύτερη πληροφόρηση κυρίως στο εμπρός μέρος.



Η αγαπημένη μου ρύθμιση ήταν η Hard που νομίζω ότι ταιριάζει ιδανικά στη μοτοσικλέτα. Σε αυτή τη ρύθμιση το πλαίσιο ανταποκρίνεται άψογα βγάζοντας στο προσκήνιο τις αρετές του. Ιδιαίτερα όταν ανεβάσεις ρυθμό η κατάσταση γίνεται απολαυστική με τη μοτοσικλέτα να στρίβει σαν ένα καλοστημένο supersport. Στην GSX-S1000GX αρέσει να απλώνεις τις γραμμές, να οδηγείς με φόρα και να απολαμβάνεις κορυφαία σταθερότητα στην καρδιά της στροφής.



Εύκολα μπορείς να κινηθείς με απαγορευμένες ταχύτητες, να στρίψεις με την ψυχή σου και να έρθεις κοντά στις σπορ μοτοσικλέτες με κλιπόν. Η ποιότητα των αναρτήσεων και το κορυφαίο στήσιμο λειτουργεί υπέρ του αναβάτη με αυξημένη πληροφόρηση, μεγάλα περιθώρια διόρθωσης και μια αίσθηση πρόσφυσης που σε κερδίζει.



Όσο για τα φρένα, το σύστημα της Brembo με τους δίσκους 310 χιλ. εμπρός έχει περίσσια δύναμη, αλλά υπολείπεται σε αίσθηση στη μανέτα. Ο αναβάτης απολαμβάνει την προοδευτικότητα που του προσφέρει το σύστημα, αλλά λείπει το αρχικό δάγκωμα όταν χρειαστεί να κινηθείς σβέλτα… και θα το κάνεις!

Εξοπλισμός

Στον εξοπλισμό το πιο σημαντικό στοιχείο είναι η νέα οθόνη TFT 6,5 ιντσών πολλαπλών πληροφοριών. Η Suzuki έχει δημιουργήσει ένα πολύ εύκολα προσβάσιμο μενού που ελέγχεται από την αριστερή πλευρά του τιμονιού και μπορείς τόσο να ενημερωθείς, αλλά και να αλλάξεις εύκολα τις ρυθμίσεις των συστημάτων.



Η οθόνη επίσης έχει σύστημα συνδεσιμότητας με smartphone για ακόμα περισσότερες εφαρμογές όπως πλοήγηση, ενώ η μοτοσικλέτα διαθέτει και θύρα φόρτισης USB.

Το αγκάθι

Εκεί που η Suzuki χρειάζεται να κάνει μερικές διορθώσεις είναι στον εξοπλισμό ταξιδιού της μοτοσικλέτας. Για παράδειγμα η ζελατίνα θα έπρεπε να ρυθμίζεται ηλεκτρονικά ή μηχανικά και όχι με εργαλεία ή η κλιμάκωση στο κιβώτιο θα έπρεπε να έχει πιο μακριά την 6η σχέση.



Ακόμα ένα σημείο είναι το quickshifter το οποίο έχει μια δυσκολία στην ακρίβεια όταν πρόκειται να αλλάξεις από πρώτη σε δεύτερη σχέση. Τέλος, θα ήταν ευπρόσδεκτη μια καλύτερη αίσθηση στα φρένα, ιδιαίτερα όσον αφορά το αρχικό δάγκωμα που χρειάζεται όταν έχεις 152 ίππους να διαχειριστείς.

Κάτι άλλο, κάτι διαφορετικό, κάτι εξωτικό

Όπως όλα τα διαφορετικά πράγματα, έτσι και το Suzuki GSX-S1000GX στα μάτια μου φαντάζει κάτι το εξωτικό. Μια μοτοσικλέτα με ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ και το γράφω με κεφαλαία γιατί πραγματικά ξεχειλίζει από αυτό. Είναι μοναδική στο είδος της, έχει πράγματα να προσφέρει στον αναβάτη που δεν θα τα βρει μαζεμένα σε μια μοτοσικλέτα και όλα αυτά σε ένα ποιοτικό πακέτο Made in Japan.



Η αλήθεια είναι ότι μια τόσο ριζοσπαστική μοτοσικλέτα την περιμέναμε από άλλους κατασκευαστές. Η Suzuki όμως έκανε το μεγάλο μπαμ και τώρα όλοι οι υπόλοιποι τρέχουν!

Όλα τα στοιχεία της Suzuki GSX-S1000GX ΕΔΩ



Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Suzuki GSX-S1000GX
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 999 cc
Ισχύς: 152 PS / 11.000 rpm
Ροπή: 106 Nm / 9.250 rpm
Τροφοδοσία: Ψεκασμός με SIRS
Κιβώτιο: 6τάχυτο με quickshifter
Αναρτήσεις: Ηλεκτρονικές Showa EERA
Φρένα: Brembo δίσκοι 310 χιλ. εμπρός με ABS Στροφής
Μεικτή κατανάλωση δοκιμής: 7,2 L/100 km
Ρεζερβουάρ: 19 L
Τροχοί: Αλουμινίου 17 ιντσών
Βάρος: 232 kg (γεμάτο)
Τιμή: 17.995 ευρώ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου