Παρά το γεγονός ότι η παγκοσμιοποίηση έχει έρθει και στους δύο τροχούς υπάρχουν κάποιοι κατασκευαστές οι οποίοι επιμένουν να κρατούν την ιταλική αυθεντικότητα στα μοντέλα τους. Άλλωστε, η ιταλική σχολή κατασκευής μοτοσικλετών στο πέρασμα των δεκαετιών έχει κερδίσει φανατικούς θαυμαστές επιμένοντας σε στοιχεία όπως η φινέτσα των μοντέλων τους, ο ιδιαίτερος οδηγικός χαρακτήρα και φυσικά το αγωνιστικό DNA το οποίο πάντα προσπαθούν να περάσουν στις μοτοσικλέτες δρόμου, ακόμα και αν πρόκειται για μοτοσικλέτα 125 κ.εκ.
Φινέτσα Made in Italy
Ίσως το πιο τρανό δείγμα αυτής της πορείας μας σερβίρεται μέσω του Leoncino 500 που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε. Κοιτάζοντας τη μοτοσικλέτα δεν υπάρχει περίπτωση να μην περάσει από το μυαλό σου ότι κάποιο χέρι Ιταλού έχει φροντίσει να σχεδιάσει τη μοτοσικλέτα. Η Leoncino 500 ανήκει στην κατηγορία των street scrambler (roadster) έχοντας ως βασικά χαρακτηριστικά τον στρογγυλό προβολέα εμπρός, το φαρδύ τιμόνι, το μακρόστενο ρεζερβουάρ και την – σχεδόν – επίπεδη σέλα.
Η Benelli έχει δημιουργήσει πολλές σχεδιαστικές λεπτομέρειες για τα μάτια του αναβάτη ξεκινώντας από το μικρό λιοντάρι στο εμπρός φτερό, το χαρακτηριστικό DRL φως ημέρας στο εσωτερικό του LED προβολέα, τις πολυάκτινες ζάντες και το σωληνωτό ψαλίδι. Όλα αυτά έχουν δημιουργήσει ένα ελκυστικό σύνολο το οποίο ισορροπεί άψογα ανάμεσα στην βαριά κληρονομιά της Benelli και της σύγχρονης οπτικής του επικεφαλής του Centro Stile Benelli, Stefano Casanova.
Ανεβαίνοντας στη σέλα της Leoncino θα βρεις μπροστά σου την εκλεπτυσμένη τάπα ρεζερβουάρ με το λογότυπο του μοντέλου, τα LCD ψηφιακά όργανα και το φαρδύ μαύρο τιμόνι. Η θέση οδήγησης φέρνει το σώμα σε όρθια στάση με τα χέρια να είναι κοντά στο τιμόνι. Το ύψος της σέλας είναι χαμηλό και επιτρέπει στα πόδια να πατήσουν με άνεση στην άσφαλτο, κάνοντας τις επιτόπιες μανούβρες εύκολη υπόθεση παρά το βάρος της μοτοσικλέτας. Η σιλουέτα και η σέλα της είναι λεπτή κάτι που αυξάνει την ελευθερία κινήσεων του αναβάτη και κάνει τον χειρισμό της προσβάσιμο ακόμα και για μικροκαμωμένους οδηγούς.
Γεμάτος ροπή κινητήρας
Το μηχανικό σύνολο του Leoncino 500 είναι δικύλινδρο σε σειρά 500 κ.εκ. το οποίο αποδίδει 47 ίππους στις 8.500 σ.α.λ. και 46 Nm ροπής στις 6.000 σ.α.λ. Συνεργάζεται με ένα σύγχρονο σύστημα ψεκασμού της Bosch και ένα μαλακό και ακριβέστατο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων, ενώ ένα από τα βασικά του στοιχεία είναι ότι δεν συνεργάζεται με κανένα ηλεκτρονικό σύστημα υποβοήθησης της οδήγησης. Δεν υπάρχουν επιλογές οδήγησης ή συστήματα ελέγχου της πρόσφυσης, όλα είναι απλά, λιτά και – κυρίως – καλοφτιαγμένα.
Βασικό χαρακτηριστικό στην απόδοση του συνόλου είναι η απίστευτη ελαστικότητα σε όλο το φάσμα των στροφών. Ο δικύλινδρος είναι εξαιρετικά ροπάτος στις χαμηλές στροφές και σε κάνει να κινείσαι με «μία πάνω» εντός αστικού ιστού. Οι στροφές ανεβαίνουν ευχάριστα και η ώθηση είναι έντονη, ενώ ακόμα και όταν το στροφόμετρο ανέβει στα «κόκκινα» το σύνολο συνεχίζει να επιταχύνει. Θα λέγαμε ότι αν δεν έχει κοιτάξει κάποιος το φυλλάδιο των τεχνικών χαρακτηριστικών πριν οδηγήσει την Leoncino 500, δύσκολα θα πιστέψει ότι αποδίδει μόνο 47 ίππους.
Ο τρόπος με τον οποίο περνάει τη δύναμη στον πίσω τροχό ο κινητήρας είναι τόσο αποτελεσματικός που σε κάνει να ξεχάσεις γρήγορα την απουσία των ηλεκτρονικών. Ο διασκεδαστικός και αποτελεσματικός κινητήρας συνοδεύεται και από έναν εθιστικό βαθύ ήχο ο οποίος θυμίζει έντονα τους boxer κινητήρες της BMW. Όσο για την κατανάλωση, στη διάρκεια της δοκιμής έμεινε στην περιοχή των 5 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα.
Πλαίσιο και αναρτήσεις από superbike
Ένα από τα στοιχεία που έκαναν διάσημους τους Ιταλούς κατασκευαστές τα προηγούμενα χρόνια ήταν ότι περνούσαν το αγωνιστικό τους DNA στις μοτοσικλέτες παραγωγής. Αυτό μεταφραζόταν σε θηριώδης αναρτήσεις και σπορ πλαίσια. Η Benelli έχει επιλέξει να ακολουθήσει τον ίδιο δρόμο στο Leoncino 500 κυματίζοντας με περηφάνια την ιταλική σημαία στον τομέα της οδηγικής συμπεριφοράς.
Το Leoncino διαθέτει ένα ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο το οποίο συνεργάζεται με ένα εκλεπτυσμένο, επίσης σωληνωτό, ψαλίδι. Σήμα κατατεθέν είναι το γιγάντιο ανεστραμμένο πιρούνι των 50 χιλ. εμπρός το οποίο συνοδεύεται από ένα μονό αμορτισέρ πίσω με ρύθμιση προφόρτισης εξωτερική. Το σύνολο των αναρτήσεων είναι άκρως ποιοτικό (ρύθμιση επαναφοράς και προφόρτισης) και πολύ εύκολα θα μπορούσαμε να το συναντήσουμε σε κάποια superbike μοτοσικλέτα στο track day της στην πίστα του Misano.
Τα φρένα είναι επίσης «υπερβολικά» καθώς μπροστά συναντάμε δύο δίσκους 320 χιλ. με 4πίστονες ακτινικές δαγκάνες και έναν δίσκο 260 χιλ, πίσω με ABS. Το σύστημα πέδησης είναι πολύ ισχυρό και αποτελεσματικό προσφέροντας εξαιρετική αίσθηση στη μανέτα. Μόνο ένα δάχτυλο αρκεί για να ακινητοποιήσει ακαριαία τη μοτοσικλέτα.
Κυνηγός στροφών
Το άκαμπτο πλαίσιο και οι σφικτές αναρτήσεις αμέσως κάνουν αισθητή την παρουσία τους όταν ξεκινήσεις να κινείσαι στην πόλη. Παρόλα αυτά, η Benelli μας επιφυλάσσει μια ευχάριστη έκπληξη καθώς το σύνολο των αναρτήσεων δουλεύει άψογα ακόμα και σε μικρές ταχύτητες ή στις ανωμαλίες του εδάφους. Δίνουν στον αναβάτη μια αίσθηση στιβαρότητας, πολύ υψηλά επίπεδα πρόσφυσης και ανεβάζουν την αυτοπεποίθησή του γρήγορα στα ύψη.
Η γεωμετρία του πλαισίου είναι τέτοια που προσφέρει μεγάλη σταθερότητα θυσιάζοντας λίγη από την ευελιξία που θα ήθελε κάποιος μέσα στην πόλη. Με σύμμαχο όμως το «fat bar» τιμόνι και λίγη περισσότερη προσπάθεια θα ελιχθείς ευχάριστα και με ασφάλεια. Τα μεγάλα χαμόγελα έρχονται όταν βρεθείς σε δρόμο με στροφές καθώς εκεί η μοτοσικλέτα ξεδιπλώνει τα πλούσια ταλέντα της.
Στην Leoncino 500 αρέσει να στρίβει και μάλιστα το κάνει με σταθερό και αποτελεσματικό τρόπο. Το «αργό» πλαίσιο σε συνδυασμό με το 50άρι πιρούνι βάζουν τον αναβάτη σε ενεργό ρόλο στο πρώτο κομμάτι της στροφής καθώς πρέπει να παίξει με το τιμόνι (counter steering) για να πλαγιάσει τη μοτοσικλέτα. Στην καρδιά της στροφής η Leoncino βγάζει τον καλύτερο εαυτό της καθώς παραμένει ακλόνητη στη γραμμή της. Το ίδιο συμβαίνει και στην έξοδο με τα ελαστικά της Pirelli να παρέχουν άφθονη πρόσφυση με αποτέλεσμα να μπορείς να ανοίξεις το γκάζι από… χθες χωρίς χαζογλιστρήματα και απώλεια πρόσφυσης.
Καρμπονάρα μόνο με guanciale
Η Benelli επιμένει… ιταλικά στον τρόπο συμπεριφοράς και εμφάνισης των μοντέλων της και καλά κάνει. Στην περίπτωση της Leoncino 500 έχει πετύχει πολλά πράγματα ταυτόχρονα καθώς εκτός από την εκλεπτυσμένη εμφάνιση δίνει τη δυνατότητα στον αναβάτη να γνωρίσει την ιταλική σχολή οδήγησης από πρώτο χέρι. Στιβαρό, γρήγορο, εύκολο και πρακτικό, αυτό το μοντέλο της Benelli βγάζει γούστα και είναι πολύ εύκολο να το ερωτευτείς. Τα ταλέντα του άλλωστε είναι πολλαπλά και έχει την ικανότητα να προσαρμόζεται σε κάθε περιβάλλον και κάθε περίσταση, παρά τον έντονο χαρακτήρα που βγάζει στο δρόμο. Τελικά η Benelli δεν βάζει ανανά στην πίτσα, προτιμάει την αυθεντικότητα της pizza marghetita!
Όλα τα στοιχεία του Benelli Leoncino 500 ΕΔΩ.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Benelli Leoncino 500
Κινητήρας: Δικύλινδρος σε σειρά, υγρόψυκτος, 4βάλβιδος
Κυβισμός: 500cc
Ισχύς: 47,6 PS / 8.500 rpm
Ροπή: 46 Nm / 6.000 rpm
Τροφοδοσία: Ηλ. Ψεκασμός Bosch
Κιβώτιο: 6τάχυτο μηχανικό
Πλαίσιο: Ατσάλινο σωληνωτό
Ρεζερβουάρ: 14,7 L
Τροχοί: 17 ιντσών εμπρός και πίσω
Φρένα: Δίσκοι 320 χιλ εμπρός με 4πίστονες δαγκάνες και ABS
Βάρος: 206 kg
Μεικτή κατανάλωση: 5 L/100 km
Τιμή πώλησης: 6.600 ευρώ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου