Κυριακή 9 Ιουνίου 2024

Skoda Superb

 Είναι γνωστό πως η μελλοντική ατζέντα της Skoda όπως και όλου του ομίλου VW είναι εστιασμένη στην ηλεκτροκίνηση. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως η τσέχικη εταιρία θα γυρίσει την πλάτη στη θερμική γκάμα της η οποία άλλωστε πρωτοστάτησε στην ολική μεταμόρφωση από value for money κατασκευαστή σε ένα όνομα που είναι συνώνυμο της κορυφαίας χρηστικότητας, της ποιότητας και της ισορροπίας.

Είναι μάλιστα απόλυτα λογικό όλα αυτά τα χαρακτηριστικά της σύγχρονης ταυτότητας της Skoda να αναδεικνύονται ιδανικά στο κορυφαίο μοντέλο της, το Superb, που φθάνει στην τέταρτη γενιά του φέρνοντας μια συνολική εξέλιξη του μοτίβου που καθιέρωσαν οι προκάτοχοί του.

Κάτι που γίνεται εύκολα κατανοητό από την εικόνα η οποία είναι μια πιο φρέσκια και σύγχρονη εκδοχή της γνώριμης φιλοσοφίας του μεγάλου Skoda που όπως και οι προκάτοχοί του θα διατίθεται σε έκδοση τριών όγκων (στη γνωστή πεντάθυρη διάταξη με τύπου χάτσμπακ πορτπαγκάζ) αλλά και στέσιον-βάγκον Combi.

Κοινό χαρακτηριστικό και στις δύο περιπτώσεις είναι η περαιτέρω αύξηση των διαστάσεων, με το μήκος να ξεπερνά πλέον τα 4,9 μέτρα και το μεταξόνιο να φθάνει τα 2,841 χιλ. Αυτό με την σειρά του εξασφαλίζει πως το Superb παραμένει ένα αυτοκίνητο που ξεχωρίζει για την χωροταξική του αφθονία η οποία ειδικά για τους πίσω επιβάτες είναι αντίστοιχη πραγματικής λιμουζίνας.

Και δεν είναι μόνο αυτό, καθώς ακόμα μεγαλύτερος (έως και +30 lt στην έκδοση Combi) σε σχέση με την προηγούμενη γενιά είναι και ο χώρος αποσκευών που φθάνει τα 645 lt στο Superb και τα εντυπωσιακά 690 lt στο Superb Combi.

Επίσης, αξίζει να σημειώσουμε πως η αεροδυναμική έχει βελτιωθεί κατά 15% σε σχέση με την προηγούμενη γενιά επιτυγχάνοντας αεροδυναμικό συντελεστή Cd:0,23 με το νέο μοντέλο να διαθέτει μεταξύ άλλων και ενεργά αεροδυναμικά στοιχεία στις εισαγωγές αέρα για την ψύξη του κινητήρα και των φρένων.


Αν η εξωτερική εμφάνιση δείχνει να ακολουθεί το μοτίβο των προηγούμενων εκδόσεων το εσωτερικό από την άλλη πλευρά σηματοδοτεί την αλλαγή σε πιο λιτές αλλά περισσότερο λειτουργικές φόρμες.

Βέβαια, πρωταγωνιστικό στοιχείο παραμένει η ποιοτική προσέγγιση, με υλικά που είναι ιδιαίτερα ευχάριστα στην αφή (οι υφασμάτινες επενδύσεις είναι προϊόν ανακύκλωσης), όμορφους χρωματικούς συνδυασμούς, αλλά και προσεγμένο φινίρισμα που χαρίζει μια αύρα πολυτέλειας.

Ο επιλογέας μετάδοσης έχει μεταφερθεί στην κολώνα του τιμονιού ενισχύοντας περαιτέρω την αίσθηση ευρυχωρίας στην κεντρική κονσόλα η οποία πλέον κρύβει έναν βοηθητικό αποθηκευτικό χώρο 5,5 λίτρων.



Πρωταγωνιστικό ρόλο έχει η κεντρική οθόνη αφής 13’’ στην οποία τρέχει το νέο λογισμικό του ομίλου VW το οποίο εκτός από πιο γρήγορο έχει γίνει και σημαντικά πιο εύχρηστο. Επίσης, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων συνοδεύεται από HUD, όμως η πιο ευχάριστη έκπληξη μπορούμε να πούμε πως έρχεται από την επιστροφή των φυσικών διακοπτών όπως τα τρία Smart Dials (περιστροφικού και ψηφιακού χειρισμού) στο κέντρο του ταμπλό.

Από αυτά ελέγχεται ο κλιματισμός, γίνεται η επιλογή προγραμμάτων οδήγησης, ρυθμίζεται η ένταση του ήχου και η θέρμανση ή ψύξη των καθισμάτων κ.α.

Όλα τα παραπάνω συνοδεύονται από τα 28 έξυπνα λειτουργικά και χρηστικά στοιχεία του γνωστού πακέτου Simply Clever της Skoda που περιλαμβάνει από ενσωματωμένη ομπρέλα στην πόρτα του οδηγού έως ειδικό εργαλείο για τον καθαρισμό της οθόνης από τις δαχτυλιές και θήκες για επαναχρησιμοποιούμενες σακούλες στο πορτπαγκάζ.



Το νέο Superb είναι χτισμένο επάνω στην πλατφόρμα MQB Evo, κάτι που σημαίνει πως μαζί με αυτή κληρονομεί τα πιο προηγμένα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας αλλά και υποβοήθησης καθώς και τις πιο φρέσκιες τεχνολογίες θερμικών κινητήρων του ομίλου VW.

Η εισαγωγική έκδοση κινείται από τον γνωστό 1.5 TSI με απόδοση 150 PS στον οποίο η τεχνολογία ACT απενεργοποίησης κυλίνδρων σε συνθήκες χαμηλού φορτίου πλαισιώνεται πλέον και από ένα ήπια υβριδικό σύστημα 48V χαρίζοντας μέση κατανάλωση έως και 5,2 lt/100 km στον κύκλο WLTP.


Από εκεί και πέρα η γκάμα των θερμικών κινητήρων περιλαμβάνει δύο εκδόσεις του 2.0 TSI με 204 και 265 PS καθώς και δύο εκδόσεις του 2.0 TDI με 150 και 193 PS αντίστοιχα. Οι πιο δυνατές εκδόσεις βενζίνης και diesel συνοδεύονται μάλιστα από τη νέα γενιά ηλεκτρονικά ελεγχόμενης τετρακίνησης.

Αξίζει επίσης να σημειώσουμε πως όλες οι εκδόσεις του νέου Superb είναι εξοπλισμένες αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG 7 σχέσεων ενώ όλες διαθέτουν ρεζερβουάρ καυσίμου 66 lt το οποίο εξασφαλίζει μια ιδιαίτερα υψηλή αυτονομία που αγγίζει τα 1.000 km ακόμα και στις βενζινοκίνητες εκδόσεις.



Πλεονέκτημα αυτονομίας, ειδικά κατά την αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία, έχει αποκτήσει και η plug-in υβριδική έκδοση iV η οποία αρχικά θα διατίθεται μόνο με αμάξωμα Combi ενώ από το 2025 θα προσφέρεται και με αυτό τριών όγκων. Σε αυτή ο 1.5 TSI συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα 115 PS προσφέροντας συνολική απόδοση 204 PS η οποία μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω κιβωτίου DSG 6 σχέσεων.

Σε σχέση με την προηγούμενη γενιά η χωρητικότητα της μπαταρίας ιόντων-λιθίου έχει σχεδόν διπλασιαστεί (κλέβοντας ωστόσο από το χώρο αποσκευών που μειώνεται στα 510 lt στο Superb Combi) στις 25,7 kW με αποτέλεσμα η ηλεκτρική αυτονομία του Superb iV να αγγίζει τα 120 km στον τυποποιημένο κύκλο WLTP. Σημαντική αναβάθμιση είναι και η δυνατότητα ταχυφόρτισης DC με ισχύ 50 kW η οποία καθιστά δυνατή την πλήρωση 10-80% σε 25 λεπτά.



Στην οδηγική μας επαφή στην Πράγα το νέο Superb έδειξε πως η Skoda έχει εστιάσει πολύ εύστοχα στα χαρακτηριστικά που κάνουν απολαυστικό ένα μεγάλο χρηστικό αυτοκίνητο.

Φυσικά, το στοιχείο του είναι ο αυτοκινητόδρομος και το ταξίδι όπου η ραφιναρισμένη κύλιση και η εξαιρετικά προσεγμένη ηχομόνωση χαρίζουν τον αέρα πολυτελούς λιμουζίνας. Αντίστοιχα προσανατολισμένος στην άνετη φιλοξενία και μετακίνηση δηλώνει ο οδηγικός χαρακτήρας που έχει σαν βασικά χαρακτηριστικά το ισορροπημένο και προοδευτικό ζύγισμα.

Θα σημειώσουμε μάλιστα την ιδιαίτερα θετική συμβολή της αναβαθμισμένης προαιρετικής ενεργητικής ανάρτησης DCC Plus η οποία εκτός από νέα χαρτογράφηση διαθέτει πλέον σε κάθε αμορτισέρ δύο βαλβίδες ελέγχου οι οποίες επιτρέπουν την ανεξάρτητη ρύθμιση των χαρακτηριστικών συμπίεσης και εκτόνωσης.



Η συγκεκριμένη ανάρτηση προσφέρει 15 ενδιάμεσα στάδια μεταξύ της πιο μαλακής και πιο σκληρής ρύθμισης, ωστόσο βρήκαμε ιδιαίτερα εύστοχη και ταιριαστή για το Superb την ισορροπία μεταξύ αφράτης απόσβεσης και ελέγχου που προσφέρεται στο πρόγραμμα οδήγησης Comfort (μεταξύ των διαθέσιμων Eco, Comfort, Normal, Sport και Individual).

Αναβαθμίζοντας λοιπόν κάθε πτυχή του χαρακτήρα του το νέο Superb αποτυπώνει την φιλοσοφία της Skoda με απόλυτα σύγχρονους και τεχνολογικά προηγμένους όρους σε μια κατηγορία με πιο κλασσική έκφραση που ωστόσο εξακολουθεί να γοητεύει αρκετό κοινό. Η διάθεση του νέου Superb στη χώρα μας θα ξεκινήσει κοντά στα μέσα του φθινοπώρου με τις εκδόσεις 1.5 TSI ACT mHEV και 2.0 TDI 150 PS, για τις οποίες αναμένουμε και την οριστικοποίηση της τιμολογιακής τοποθέτησης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου