Σάββατο 23 Μαρτίου 2024

Το υδρογόνο ξανά στο προσκήνιο


Η παραγωγή και η αποθήκευση του υδρογόνου για την χρήση του ως καύσιμο είναι οι βασικότεροι παράγοντες που εμποδίζουν την ευρεία επέκτασή του στην αυτοκινητοβιομηχανία και όχι μόνο. Η καλύτερη μέθοδος αποθήκευσης για τη συσκευασία περισσότερου υδρογόνου στον μικρότερο όγκο είναι η υγροποίησή του. Αυτό επιτυγχάνεται, όταν το αέριο ψύχεται σε εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες, κάτω από μείον 253 βαθμούς Κελσίου. Το πλεονέκτημα είναι ότι δεν χρειάζεστε δεξαμενές υψηλής πίεσης, για να το αποθηκεύσετε με αυτόν τον τρόπο, αλλά η επίτευξη αυτής της χαμηλής θερμοκρασίας παρουσιάζει νέες προκλήσεις.

Μια ομάδα ερευνητών από το Εθνικό Ινστιτούτο Επιστήμης και Τεχνολογίας (UNIST) στην Κορέα, ανακάλυψε μια νέα τεχνολογία αποθήκευσης. Η έρευνα επικεντρώνεται γύρω από μια νανοπορώδη δομή βοριοϋδριδίου του μαγνησίου (Mg(BH4)2) που μπορεί να αποθηκεύσει υδρογόνο σε υψηλές πυκνότητες, ακόμη και υπό κανονική ατμοσφαιρική πίεση.
Το νανοπορώδες υδρίδιο επιτρέπει την αποθήκευση πέντε μορίων υδρογόνου σε μια τρισδιάστατη διάταξη. Αυτό επιτρέπει μια εντυπωσιακή αποθήκευση υδρογόνου χωρητικότητας 144 g/L ανά όγκο πόρων, ξεπερνώντας τις παραδοσιακές μεθόδους, όπως η αποθήκευση υδρογόνου ως αέριο σε υγρή κατάσταση (70,8 g/L). Η ανακάλυψη ανοίγει το δρόμο για συστήματα αποθήκευσης υδρογόνου μεγάλης κλίμακας, για εφαρμογές στα μέσα μαζικής μεταφοράς.


Με ένα αποτελεσματικό και προσιτό σύστημα αποθήκευσης, το υδρογόνο μπορεί να επανεμφανιστεί ως βιώσιμη εναλλακτική λύση στα ορυκτά καύσιμα. Ίσως λιγότερο για τα επιβατικά αυτοκίνητα, δεδομένου ότι τα ηλεκτρικά με μπαταρία κυριαρχούν ήδη στην αγορά . Ωστόσο, το υδρογόνο παραμένει μια εξαιρετική λύση για εφαρμογές βαρέως τύπου και άλλους τομείς μεταφορών, όπως η ναυτιλία και η αεροπορία.






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου