Δευτέρα 5 Φεβρουαρίου 2024

H επανάσταση του resale: «Χρυσάφι» για την αγορά των second hand

Σύμφωνα με έρευνα της GlobalData, για λογαριασμό της διάσημης πλατφόρμας μεταχειρισμένων ρούχων ThredUp, η παγκόσμια αγορά second-hand θα αναπτυχθεί έως και 127%, μέχρι το 2026, δηλαδή 3 φορές γρηγορότερα από τη βιομηχανία ρούχων, συνολικά. Σύμφωνα με το Forbes, στις ΗΠΑ, η άνοδος του συγκεκριμένου κλάδου ανήλθε στο 32% το 2021, αύξηση που θα αγγίξει τα 82 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2026. Το resale είναι μια τάση που έχει αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια, καθώς πολλοί καταναλωτές αναζητούν πιο οικονομικές, πιο οικολογικές και πιο πρωτότυπες επιλογές για την ντουλάπα τους. Στην Ελλάδα, υπάρχουν πολλά καταστήματα και ιστοσελίδες που πωλούν μεταχειρισμένα ρούχα με το κιλό ή με το τεμάχιο, καθώς και πλατφόρμες που επιτρέπουν την ανταλλαγή ή την πώληση ρούχων μεταξύ ιδιωτών.

Σε μια εποχή όπου η βιωσιμότητα και η ανακύκλωση αναδεικνύονται ως θεμελιώδεις αξίες, οι καταναλωτές είναι περισσότερο προσανατολισμένοι σε εναλλακτικές μορφές κατανάλωσης. Οι νεότερες γενιές, όπως οι Millennials και η Gen Z, αναγνωρίζουν την αξία του second hand shopping, όχι μόνο ως οικονομική εναλλακτική, αλλά και ως έναν τρόπο να προστατεύσουν το περιβάλλον.


Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες, το 62% των νεότερων ηλικιακά καταναλωτών προτιμούν να κάνουν έρευνα αγοράς για μεταχειρισμένα κομμάτια προτού, αγοράσουν κάτι καινούργιο, όχι μόνο για να εξοικονομήσουν χρήματα αλλά και για να ανακαλύψουν vintage κομμάτια, που μπορούσαν να εκφράσουν την προσωπικότητά τους με έναν μοναδικό και πρωτότυπο τρόπο.

Πράγματι, η αγορά μεταχειρισμένων ρούχων ευθυγραμμίζεται με τις αρχές της κυκλικής οικονομίας συμβάλλοντας στη μείωση των αποβλήτων και αντιστρέφοντας τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τη μόδα. Επιπλέον, η δυνατότητα ανακύκλωσης των ρούχων που έχουν ήδη χρησιμοποιηθεί, καθιστά το τελικό κόστος αγοράς προϊόντων υψηλής μόδας πολύ πιο φιλικό για τον καταναλωτή.


Στο μεταξύ, οι επενδυτές ανταποκρίνονται σε αυτήν την αυξανόμενη ζήτηση με τη δημιουργία ειδικών πλατφορμών και καταστημάτων που επικεντρώνονται αποκλειστικά στη «δεύτερη ζωή» των ρούχων. Πλατφόρμες όπως η Depop και η Vestiaire Collective συνδυάζουν την κοινωνική δικτύωση με την αγοραπωλησία, προσφέροντας έναν χώρο όπου οι χρήστες μπορούν να ανταλλάσσουν, να πουλήσουν και να αγοράσουν μεταχειρισμένα ρούχα.



Η εν λόγω αγορά έχει ωφεληθεί σε πολύ σημαντικό βαθμό από τη ραγδαία ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου. Δεν είναι τυχαίο πως οι online πωλήσεις αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος της second-hand αγοράς, κάτι που επιβεβαιώνει τα συμπεράσματα της παραπάνω έρευνας, δηλαδή πως έως το 2026 η online αγορά μεταχειρισμένων ενδυμάτων θα διογκωθεί έως και 4 φορές.

Σύμφωνα με τον CEO της ThredUp, Τζέιμς Ρέινχαρτ, τα επόμενα χρόνια αναμένεται να παρατηρηθεί μια ανακατανομή στο online εμπόριο second-hand ενδυμάτων. Συγκεκριμένα, ενώ μέχρι και σήμερα τα διαδικτυακά marketplaces κυριαρχούσαν, τα επόμενα χρόνια θα λάβουν τη σκυτάλη οι μεγάλες μάρκες λιανικής, που στρέφονται η μία μετά την άλλη και σε αυτόν τον τομέα, αλλά και οι λιανέμποροι μόδας εν γένει.

Για παράδειγμα, η Zara έχει ήδη αρχίσει να πουλά second-hand ρούχα. Την ίδια πορεία ακολoυθούν ακόμα και γνωστοί οίκοι μόδας όπως η Hugo Boss, αλλά και κολοσσοί της λιανικής όπως η Marks & Spencer. Βλέποντας την αλλαγή της αγοράς, μάρκες όπως οι παραπάνω έχουν ήδη λανσάρει, προετοιμάσει ή επεκτείνει τις επιχειρήσεις τους όσον αφορά τα μεταχειρισμένα ρούχα.


Η αγορά ρούχων second hand αναπτύσσει έναν παράλληλο κόσμο μόδας, επιτρέποντας σε μάζες καταναλωτών να απολαμβάνουν προϊόντα από μάρκες που παλιότερα ήταν οικονομικά απρόσιτες. Δεν πρόκειται απλώς, για μια τάση, αλλά για μια σημαντική αλλαγή στον τρόπο που αντιμετωπίζουμε τη μόδα. Το resale επιτρέπει στους καταναλωτές να εκφράζουν το στυλ τους, να εξοικονομούν χρήματα και να προστατεύουν το περιβάλλον.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου