Κυριακή 28 Φεβρουαρίου 2021

Hyundai Tucson 1.6 Turbo 48V Hybrid 180 PS

«New Thinking, New Possibilities» κάτω από αυτήν τη φιλοσοφία η Hyundai αλλάζει εντελώς το Tucson. Τόσο, ώστε μόνο το όνομα να μένει ίδιο. Νέα εμφάνιση (μοντέρνα και ιδιαίτερη), νέα τεχνολογία (υβριδικό σύστημα και κιβώτιο ταχυτήτων), τα ίδια SUV γνωρίσματα: Χώροι, άνεση, πολυτέλεια, στυλ, αλλά και η ίδια φιλοσοφία value for money (σχέση ποιότητας/τιμής). Όλα τα παραπάνω χαρακτηρίζουν το νέο Hyundai Tucson. Πως συνδέονται (ή καλύτερα συνεργάζονται) τα παραπάνω στην καθημερινή χρήση;

Transformers; Alien; Ή Predator
Κοιτάζοντας το Tucson ίσως κάποια στοιχεία από το σχήμα να προδώσουν την μάρκα. Βλέπετε τα μοντέλα της Hyundai και της Kia έχουν δικό τους στυλ σχεδίασης, κάτι που θυμίζει όχημα από ταινία επιστημονικής φαντασίας, κάτι από animation. Τολμηρό; Μοντέρνο; Ο χρόνος θα δείξει ενώ για το αν είναι όμορφο αυτό είναι κάτι υποκειμενικό. Πάντως δεν είναι αδιάφορο και έχει έντονη προσωπικότητα, καθώς δεν περνά απαρατήρητο.



Επιβλητικό, πολυτελές, αλλά ταυτόχρονα δυναμικό και νεανικό. Με λεπτομέρειες που το κάνουν να δείχνει ακριβότερο απ’ ό,τι είναι, εντυπωσιάζει από όποια γωνιά κι αν το δείτε, χάρη σε γεωμετρικά μοτίβα που αποτελούν το σχήμα του. Στο εμπρός μέρος, η μάσκα 3D ενσωματώνει τα φώτα ημέρας. Είναι σκουρόχρωμα, για να εξαφανίζονται πλήρως όταν το Tucson δεν λειτουργεί, δεν κινείται, ενώ δημιουργούν μια χαρακτηριστική και πολύ επιβλητική εικόνα όταν ανάβουν. Στο πλάι, τα έντονα νεύρα τονίζουν τα φτερά, κάνοντας το αυτοκίνητο να δείχνει φαρδύτερο. Οι ασημί μεταλλικές λεπτομέρειες ξεκινούν από τους πλαϊνούς καθρέφτες και καταλήγουν στις πίσω κολόνες μειώνουν οπτικά το ύψος της οροφής και δημιουργούν ένα όμορφο σύνολο ισορροπώντας, ανάμεσα στο κλασσικό και το μοντέρνο. Πίσω, τα φωτιστικά σώματα πρωταγωνιστούν και ολοκληρώνουν την εικόνα αλλά και το σχήμα.

Συμμετρία και ισορροπία στο εσωτερικό

Με τέτοια ξεχωριστή εξωτερική εμφάνιση το εσωτερικό πρέπει να είναι εντυπωσιακό και αυτό είναι. Η συμμετρία είναι η λέξη κλειδί και αυτό που «κρύβεται» κάτω από τις γραμμές και τα σχήματα. Οι οθόνες κυριαρχούν και το δείχνουν, με το στάνταρ ψηφιακό ταμπλό (10,25 ίντσες) να είναι ίδιο με του i20 και να αλλάζει φόντο και χρώμα ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης. Το πάνω μέρος του, ορίζεται από δύο λεπτές γραμμές, οι οποίες ξεκινούν από τους αεραγωγούς και συνεχίζουν ως τις πόρτες. Το αποτέλεσμα είναι όμορφο καλαίσθητο και ομοιογενές χωρίς να γίνεται μονότονο.



Στην κεντρική κονσόλα υπάρχει οθόνη 10,25″ (για το σύστημα infotainment) και χειριστήρια αφής. Είναι όμορφο που δεν εξέχει από το ταμπλό και πως ενσωματώνει την οθόνη του κλιματισμού. Έτσι η τελευταία δείχνει σαν συνέχεια (αν και με παλιά γραφικά) και δεν δείχνει παλαιά. Φεύγοντας από την τεχνολογία βλέπουμε πιο πρακτικά, όπως η θήκη ασύρματης φόρτισης εμπρός από το κιβώτιο ταχυτήτων, δύο ποτηροθήκες και οι διακόπτες για: Τα προγράμματα οδήγησης, τα θερμαινόμενα καθίσματα κ.ά. Η τεχνολογία μας παρέσυρε και ξεχάσαμε την ποιότητα υλικών και κατασκευής η οποία είναι πάρα πολύ καλή, τόσο που «βάζουν» το Tucson μεταξύ των κορυφαίων της κατηγορίας. Η θέση οδήγησης είναι… ψηλά φυσικά ως SUV, με πολύ καλή θέα προς τα έξω και κάθε κατεύθυνση, την οποία ενισχύει το χαμηλό ταμπλό. Οι χώροι είναι παραπάνω από ικανοποιητικοί τόσο για τους εμπρός όσο και για τους πίσω επιβάτες. Το μεταξόνιο 2,68 m, του Tucson θα σας εξασφαλίζει πολύ χώρο για τα πόδια ενώ και το ύψος βοηθά και δίνει… πολύ αέρα για το κεφάλι. Η πλάτη του καθίσματος έχει ρυθμιζόμενη κλίση. Αυτό που λείπει είναι η συρόμενη βάση. Αφού φτάσαμε στο πίσω κάθισμα το πορτμπαγκάζ των 577 lt είναι μεγάλο. Η 48βολτη μπαταρία είναι τοποθετημένη στο κάτω μέρος του και «κλέβει» ύψος. Το πάτωμα του χώρου αποσκευών δεν δημιουργεί σκαλοπάτι με τον προφυλακτήρα, ενώ επίπεδη επιφάνεια δημιουργείται με την αναδίπλωση της πλάτης του καθίσματος, σε αναλογία 40:20:40, με μοχλούς από τον χώρο αποσκευών.



Υβριδικό, turbo, με κιβώτιο 6iMT και… ηλεκτρονικό συμπλέκτη

Πολλές οι μηχανικές καινοτομίες στο νέο Tucson. Με 1600σάρι κινητήρα turbo, ήπια 48βολτο υβριδικό σύνολο βενζίνης χειροκίνητο κιβώτιο και κίνηση εμπρός, το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε απόδοση 180 ίππων. Το μοτέρ έχει 1600 κ.εκ. turbo άμεσου ψεκασμού (Smartstream), με τεχνολογία συνεχώς μεταβαλλόμενης διάρκειας βαλβίδων (CVVD). Οι 180 ίπποι μεταδίδονται στους εμπρός τροχούς με το χειροκίνητο κιβώτιο 6iMT.

Πως λειτουργούν τα παραπάνω;

Για λόγους (μάλλον) ασφαλείας για να ξεκινήσει ο κινητήρας πρέπει να πατήσετε ταυτόχρονα συμπλέκτη και φρένο, αλλά και να έχετε τον επιλογέα ταχυτήτων στη νεκρά. Μόλις το συνηθίστε θα πρέπει να μάθετε να ξεκινάτε. Το πεντάλ του συμπλέκτη είναι «by wire», ηλεκτρονικό (χωρίς ντίζα) και αρχικά θα δυσκολευτείτε να βρείτε το σημείο εμπλοκής του. Στην ουσία είναι πολύ ψηλά και θέλει συνήθεια για να ξεκινήσετε ομαλά. Η συνέχεια είναι εύκολη. Το μοτέρ είναι πραγματικά αθόρυβο και σχεδόν νομίζετε πως είναι ηλεκτρικό. Η κύλιση είναι και αυτή αθόρυβη (η ηχομόνωση είναι πολύ καλή) και έτσι η κίνηση στην πόλη είναι πολύ καλή, ήσυχη άνετη. Η δύναμη είναι αισθητή από χαμηλά και βοηθά να κινείστε χωρίς πολλές αλλαγές ταχυτήτων.



Στην κίνηση έχει λόγω και το υβριδικό σύστημα. Σύμφωνα με την Hyundai: “Το νέο Tucson Hybrid συνδυάζει την ισχύ του βενζινοκινητήρα 1.6L T-GDi Smartstream και ενός ηλεκτροκινητήρα 44.2 kW που τροφοδοτείται από μία μπαταρία ιόντων λιθίου 1.49 kWh. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει άμεση ροπή 264 Nm και αποθηκεύει την ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από το σύστημα αναγεννητικής πέδησης, την οποία στη συνέχεια χρησιμοποιεί για την τροφοδοσία του”.

Στο πρόγραμμα Eco με το οποίο ξεκινά πάντα, στόχος είναι η οικονομία, οπότε αν θέλετε το κάτι παραπάνω επιλέγετε το πρόγραμμα Normal ή Sport. Άλλωστε, ενώ στα άλλα προγράμματα το ηλεκτρικό μοτέρ συνεισφέρει με επιπλέον δύναμη κυρίως τη στιγμή που το αυτοκίνητο ξεκινά, στις χαμηλές στροφές σαν μια μικρή βοήθεια μέχρι να μπει σε λειτουργεία το turbo, οπότε δεν επηρεάζει τη συνολική απόδοση. Κινητήρας και κιβώτιο συνεργάζονται άψογα και όπως είναι αναμενόμενο έχουν ως γνώμονα την οικονομία. Όμως το σημαντικότερο, που εμφανίζεται για πρώτη φορά σε χειροκίνητο κιβώτιο, είναι η λειτουργία coasting. Στο πρόγραμμα Eco, όταν αφήνετε το γκάζι ο κινητήρας απεμπλέκεται από τη μετάδοση και ή πέφτει στο ρελαντί ή σβήνει εντελώς, με το αυτοκίνητο να ρολάρει ελεύθερα. Η ενεργοποίησή του γίνεται τόσο άμεσα και τόσο ομαλά από το μοτέρ BISG 48V, ώστε περνά απαρατήρητη.



Η κίνηση;

Στον δρόμο, το Tucson αναλαμβάνει αμέσως τον ρόλο του οικογενειακού SUV. Η ανάρτηση, πετυχαίνει ένα πολύ καλό επίπεδο άνεσης, αμβλύνει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος πολύ αποτελεσματικά. Η ποιοτική κύλιση διατηρείται σε κάθε ταχύτητα και στον αυτοκινητόδρομο και μόνο ο αεροδυναμικός θόρυβος περνά στην καμπίνα. Η οδική συμπεριφορά είναι ασφαλής ισορροπημένη και άνετη είτε κινείστε στο επαρχιακό είτε στο Εθνικό οδικό δίκτυο. Με όλα τα παραπάνω, οδηγώντας σε όλα τα προγράμματα, η κατανάλωση, σύμφωνα με το όργανο μέτρησης, έμεινε οριακά στα 7 lt/100 km.

Συμπέρασμα

Το Tucson είναι μια πρόταση με προσωπικότητα, κορυφαία τεχνολογία, περισσότερη δύναμη και value for money, με τιμή κάτω από τις €30.000 στην πλουσιότερη εκδοχή του (με τον κινητήρα των 180 ίππων). Θα σας εντυπωσιάζει με την εμφάνισή του αλλά είναι η τεχνολογία, οι χώροι, η άνεση και η χρηστικότητα που θα σας κερδίσει.



Τεχνικά Χαρακτηριστικά: Hyundai Tucson 1.6 Turbo 48V Hybrid 180 PS

Κινητήρας: 1598 cc

Ισχύς: 180 PS/ 5500 rpm

Ροπή: 265 Nm/ 1500 rpm

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: Χειροκίνητο iMT 6 σχέσεων

Επιτάχυνση 0-100km/h: 9,4 sec

Τελική ταχύτητα: 205 km/h

Μέση κατανάλωση (/100 km): 6,6 lt

Εκπομπές CO2: 150 gr/km (WLTP)

Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4500 x 1865 x 1650 mm

Μεταξόνιο: 2680 mm

Βάρος: 1463 kg

Χώρος αποσκευών:577 lt

Τιμή από 26.590 ευρώ




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου