Σάββατο 26 Δεκεμβρίου 2020
Ναυάγιο Καλλιστώ: Οι άγνωστες καταθέσεις των μελών του πληρώματος και του κυβερνήτη
«Κάλεσα το πλοίο χωρίς να λάβω απάντηση προκειμένου να τον ειδοποιήσω ότι με προσεγγίζει επικίνδυνα με αυξανόμενη ταχύτητα!». Στις 7.30 το πρωί της 27ης Οκτωβρίου ο κυβερνήτης του ναρκοθηρευτικού πλοίου του Πολεμικού Ναυτικού «Καλλιστώ» επικοινωνεί μέσω VHF με τον Πολωνό κυβερνήτη του εμπορικού πλοίου «Maersk», το οποίο κινείται κατά πάνω του. Δεν λαμβάνει καμία απάντηση και η σύγκρουση είναι πλέον αναπόφευκτη. Το «Καλλιστώ» παίρνει τεράστια κλίση και φέρει σοβαρές καταστροφές στην πρύμνη, η οποία κόπηκε κατά τη σφοδρή σύγκρουση.
Μέλη του πληρώματος πέφτουν στο νερό και κινδυνεύουν για αρκετή ώρα. Είναι ένα από τα μεγαλύτερα ναυάγια και οι εικόνες κυκλοφορούν γρήγορα στο Διαδίκτυο και σε ολόκληρη τη χώρα. H δικογραφία για το ναυάγιο αλλά και τις άγνωστες καταθέσεις των μελών και του κυβερνήτη του ναρκοθηρευτικού, με την υπόθεση να οδηγείται στις δικαστικές αίθουσες, με βασικό κατηγορούμενο τον Πολωνό πλοίαρχο του εμπορικού πλοίου, ο οποίος αρνείται ότι έκανε λάθη. «Από την ξαφνική μεγάλη κλίση τέσσερα άτομα έπεσαν στη θάλασσα», ανέφερε στην κατάθεσή του ο πηδαλιούχος του «Καλλιστώ»!
O πολωνός πλοίαρχος του εμπορικού πλοίου «Maersk ενώ οδηγείται στον εισαγγελέα.
Η κατάθεση του πλοιάρχου του «Καλλιστώ» Ενας από τους πρώτους που εξετάστηκε ενόρκως από τα στελέχη του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά του Αρχηγείου του Σώματος ήταν ο κυβερνήτης του ναρκοθηρευτικού. «Σήμερα και περί ώρα 06.30 με 26μελές πλήρωμα απέπλευσα από τον ναύσταθμο, με προορισμό τη Χαλκίδα για διατεταγμένη υπηρεσία. Περί ώρα 06.50 πλέαμε δυτικά της νήσου Ψυττάλειας. Με το πέρασμα της νήσου φτάσαμε την ασφαλή υπηρεσιακή ταχύτητα του πλοίου, δηλαδή 10,5-11 κόμβους (μέγιστη κατασκευαστική ταχύτητα 14 κόμβοι). Η πορεία πλεύσης μου ήταν 165 μοίρες, με σκοπό να εισέλθω στον Δίαυλο Ασφαλείας Πλοίων του Πειραιά», ανέφερε στην ένορκη εξέτασή του ο κυβερνήτης του «Καλλιστώ» και συνέχισε: «Εν συνεχεία λόγω των πλοίων που βρίσκονταν στη συγκεκριμένη πορεία άλλαξα πορεία σε 162 μοίρες. Εχοντας απομακρυνθεί από την Ψυττάλεια, περί τα 4 ναυτικά μίλια διαπίστωσα αριστερά και πίσω μας εμπορικό πλοίο μεγάλου μεγέθους (μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων) προερχόμενο από ανατολικά της νήσου με κατεύθυνση επίσης τον δίαυλο. Το εμπορικό πλοίο μάς προσέγγισε από πίσω αριστερά, στα 450 μέτρα. Τον κάλεσα μέσω VHF (κανάλι 16), χωρίς όμως να λάβω απάντηση προκειμένου να τον ειδοποιήσω ότι με προσεγγίζει επικίνδυνα με αυξανόμενη ταχύτητα και αλλαγές πορείας νοτιότερα, ενώ βρίσκομαι μπροστά και δεξιά του,ζητώντας του να αλλάξει πορεία και ταχύτητα. Εν συνεχεία, εκτελώντας ό,τι είναι δυνατόν για την προστασία του πληρώματος και του πλοίου μας και βλέποντας ότι η σύγκρουση ήταν αναπόφευκτη, αύξησα στο μέγιστο τις στροφές των μηχανών (πρόσω ολοταχώς) και έστριψα το πηδάλιο όλο αριστερά. Αποτέλεσμα αυτού ήταν περί ώρα 07.30 να προσκρούσει ο βολβός της πλώρης του άλλου πλοίου στο πίσω αριστερά μέρος του πλοίου δίνοντάς του μεγάλη κλίση 90 μοιρών δεξιά».
Ο κυβερνήτης του «Καλλιστώ» στη συνέχεια της κατάθεσής του περιέγραψε ότι ακολούθησε όλες τις απαραίτητες διαδικασίες για να εγκαταλειφθεί το πλοίο με ασφάλεια και ψυχραιμία, ενώ ξεκαθάρισε ότι το όλο συμβάν «οφείλεται αποκλειστικά σε υπαιτιότητα του πλοιάρχου του έτερου πλοίου, ο οποίος δεν τήρησε τους κανόνες του Διεθνούς Κανονισμού Αποφυγής Συγκρούσεων και κυρίως αυτούς που αφορούν την ασφαλή ταχύτητα ναυσιπλοΐας, τη διασταύρωση πορειών και καταφθάνον - καταφθανόμενο». Ως προς το κομμάτι των ευθυνών, παρόμοια θέση είχε στην κατάθεσή του και ο αξιωματικός γέφυρας, ο οποίος αναφέρθηκε στα «λάθη» του χειρισμού του «Maersk», το οποίο είχε προορισμό το Τσανάκαλε της Τουρκίας.
Τι κατέθεσε μέλος του πληρώματος του εμπορικού πλοίου Μία από τις πολλές καταθέσεις που πήραν τα στελέχη του Λιμενικού ήταν και αυτή ενός μέλους του πληρώματος του «Maersk», που τη στιγμή του συμβάντος ήταν για... πρωινό με εντολή του πλοιάρχου του. «Ο πλοίαρχος μου έδωσε εντολές σχετικά με την πηδαλουχία, τις οποίες εξετέλεσα. Εν τέλει ο πλοίαρχος μου έδωσε εντολή να θέσω σε λειτουργία τον αυτόματο πιλότο, όπως και έκανα. Στη συνέχεια, μου έδωσε εντολή να πάω για πρωινό αλλά να έχω μαζί μου τον ασύρματο για να με φωνάξει σε περίπτωση που με χρειαστεί. Λίγα λεπτά μετά και ενώ έπαιρνα το πρωινό μου με κάλεσε ο πλοίαρχος να μεταβώ αμέσως στη γέφυρα», ανέφερε στην κατάθεσή του και πρόσθεσε: «Οταν ανέβηκα στη γέφυρα ήταν μόνο ο πλοίαρχος. Με πληροφόρησε ότι είχαμε συγκρουστεί με ένα πολεμικό σκάφος. Μου έδωσε εντολή να αναλάβω την πηδαλιούχηση. Είχε ήδη σημάνει γενικός συναγερμός».
Ακόμη ένα μέλος του πληρώματος στην κατάθεσή του ανέφερε ότι «ο πλοίαρχος προσπάθησε να επικοινωνήσει μέσω ασυρμάτου με τον κυβερνήτη του πολεμικού, αλλά ο τελευταίος δεν απαντούσε», τονίζοντας ακόμη πως θεωρεί ότι «το όλο συμβάν οφείλεται πιθανόν σε λάθος εκτίμηση και χειρισμό του άλλου πλοίου, χωρίς να μπορώ να γνωρίζω τι ακριβώς έγινε, καθώς, όπως σας είπα, η πορεία μας δεν μεταβλήθηκε και ήταν συνεχώς σταθερή».
Η δικογραφία και οι καταγραφές του Λιμενικού Το τι συνέβη κατέγραψαν με ακρίβεια τα στελέχη του Λιμενικού, ενώ από το Αρχηγείο διατάχθηκε από την πρώτη στιγμή ο ορισμός πραγματογνώμονος ο οποίος θα κάνει την ανεξάρτητη έρευνά του, τα αποτελέσματα της οποίας θα είναι ιδιαίτερα σημαντικά. «Ο ανωτέρω την 27/10/2020 και περί ώρα 07.30 στη θαλάσσια περιοχή έξωθεν της βόρειας εισόδου της ζώνης θαλάσσιας κυκλοφορίας Πειραιά, ως πλοίαρχος του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων C/V “Maersk Launceston”, σημαίας Πορτογαλίας, δεν επέδειξε ως όφειλε τη δέουσα προσοχή, με αποτέλεσμα τη σύγκρουση του υπό την πλοιαρχία του πλοίο με το ναρκοθηρευτικό του Πολεμικού Ναυτικού “Καλλιστώ”, την αποκοπή του πρυμναίου τμήματος του τελευταίου και τον τραυματισμό δύο μελών του πληρώματός του», επισημαίνεται χαρακτηριστικά στο έγγραφο του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος προς την Εισαγγελία Πρωτοδικών Πειραιά,
«Αποτέλεσμα της σύγκρουσης ήταν η αποκοπή της πρύμης έως το σημείο της υπερκατασκευής του Πολεμικού Πλοίου και η πρόκληση εκδορών στον βολβό της γάστρας του εμπορευματοκιβωτιοφόρου. Το ναρκοθηρευτικό μετά τη σύγκρουση έλαβε κλίση σχεδόν 90 μοιρών, με αποτέλεσμα την πτώση κάποιων μελών του πληρώματος στη θάλασσα και τον ελαφρύ τραυματισμό δύο εξ αυτών, ενώ στη συνέχεια η κλίση του μεταβλήθηκε και παρέμεινε στις 45 μοίρες», τονίζεται στο έντυπο σήμα που διαβιβάστηκε στην Εισαγγελία, όπου επισημαίνει ακόμη ότι «άμεσα κατέπλευσαν στο σημείο του συμβάντος περιπολικά σκάφη του Λ.Σ. και βοηθητικά σκάφη του Π.Ν., τα οποία περισυνέλεξαν όλο το πλήρωμα ενώ οι τραυματίες διακομίστηκαν με ασθενοφόρο στο Ναυτικό Νοσοκομείο Αθηνών για περαιτέρω έλεγχο της κατάστασης της υγείας τους». Σύμφωνα με τη διαδικασία που ακολουθήθηκε, «στους πλοιάρχους αμφοτέρων πλοίων έγινε αλκοτέστ μέσω της ηλεκτρονικής συσκευής με αρνητικά αποτελέσματα ενώ στους ευρισκομένους στη γέφυρα του ναρκοθηρευτικού τη στιγμή του συμβάντος ελήφθη ποσότητα αίματος για προσδιορισμό τυχόν αλκοόλ και τοξικών ουσιών». Σύμφωνα με τα όσα κατέγραψαν από την έρευνα τα στελέχη του Λιμενικού, ορισμένα μέλη του πληρώματος του «Καλλιστώ» κινδύνεψαν καθώς έπεσαν στο νερό και παρέμειναν εκεί για αρκετά λεπτά.
Τι λέει ο δικηγόρος «Τη στιγμή του ατυχήματος τα 22 μέλη του πληρώματος βρίσκονταν στα πόστα τους. Ξαφνικά τα τοιχώματα του “Καλλιστώ” άνοιξαν σαν χάρτινοι τοίχοι και η πλώρη του γιγαντιαίου εμπορικού βρέθηκε δίπλα τους. Σε δύο δευτερόλεπτα το “Καλλιστώ” έγινε άμορφη μάζα από ατσάλι και το νερό κατέκλυσε τα πάντα. Οι συνθήκες τις οποίες βίωσαν οι ναύτες είναι συνθήκες πολέμου σε καιρό ειρήνης. Κάποιοι βρέθηκαν να παλεύουν κάτω από το νερό σε δίνες από πετρέλαια και λάδια αδυνατώντας να φτάσουν στην επιφάνεια. Ο Θεός και η εμπειρία τούς βοήθησε να μη θρηνήσουμε νεκρούς», δήλωσε ο δικηγόρων των ναυτικών του πολεμικού ναρκοθηρευτικού «Καλλιστώ», Γιάννης Μαρακάκης.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Αρχειοθήκη ιστολογίου
-
►
2024
(8600)
- ► Σεπτεμβρίου (704)
- ► Φεβρουαρίου (837)
- ► Ιανουαρίου (1041)
-
►
2023
(11198)
- ► Δεκεμβρίου (779)
- ► Σεπτεμβρίου (772)
- ► Φεβρουαρίου (1122)
- ► Ιανουαρίου (1018)
-
►
2022
(11200)
- ► Δεκεμβρίου (731)
- ► Σεπτεμβρίου (896)
- ► Φεβρουαρίου (960)
- ► Ιανουαρίου (1185)
-
►
2021
(17393)
- ► Δεκεμβρίου (1574)
- ► Σεπτεμβρίου (1499)
- ► Φεβρουαρίου (1454)
- ► Ιανουαρίου (1497)
-
▼
2020
(23158)
-
▼
Δεκεμβρίου
(1599)
- 2020 Enigma - The Rivers Of Belief (8D Bass Boosted)
- Kamaz T4 Dakar Truck Chases a Volkswagen Polo R WRC
- Τουρκία - Επιμένει να προκαλεί ο Ακάρ: Να φύγει ο ...
- Βίλια: 38χρονη Κινέζα είναι η γυναίκα που βρέθηκε ...
- Πεντέλη: Λιμουζίνα έφυγε στο γκρεμό!
- Ελλάδα δεύτερη μετά τη Φινλανδία με τα λιγότερα επ...
- «Ηθική καταστροφή αν καθυστερήσουν οι εμβολιασμοί ...
- Απολογισμός της γερμανικής προεδρίας της ΕΕ: Οι επ...
- Σακχαρώδης Διαβήτης: Ο απρόσμενος παράγοντας που α...
- Δέκα νέα πράγματα που μάθαμε το 2020 για το διάστη...
- Δέκα τρόποι με τους οποίους ο κορωνοϊός άλλαξε τον...
- Eκοψε το μόριό του και το πέταξε στην τουαλέτα
- Μέρκελ: «Η Γερμανία δεν έχει ακόμη ξεπεράσει την "...
- Φωτος: Η τελευταία πανσέληνος του έτους - Το 2020 ...
- Σικάγο: Παντρεμένοι επί 59 χρόνια πέθαναν με διαφο...
- «Μόνη μας ελπίδα το εμβόλιο», δήλωσε σε δραματικό ...
- Λάρισα: Νεαρή κοπέλα «χτυπήθηκε» από ρεύμα στις γρ...
- Ρόδος: Ο 12χρονος μαχαίρωσε την 11χρονη αδερφή του...
- Πρωτοχρονιάτικα ήθη και έθιμα σε περιοχές της Ελλάδας
- Ασπρόπυργοs: Κάτοικοι πέταξαν βόμβες μολότοφ σε ασ...
- Τουρκία: Νέες εισαγγελικές διώξεις εναντίον του Ντ...
- Πρωτοχρονιά «μόνοι στο σπίτι»
- Κρήτη: Περίεργη καταγγελία 20χρονης για απόπειρα β...
- Να αφεθεί ελεύθερος ζητά ο 35χρονος γραμματέας του...
- Αίσιο τέλος για τη 16χρονη που χάθηκε εχθές στην ο...
- Brexit: Ψηφίστηκε η συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Ένωσ...
- The Godfather – Orchestral Suite // The Danish Nat...
- «Ράπισμα» του Στέιτ Ντιπάρτμεντ στον Τσαβούσογλου:...
- Γερμανία: To 2020 ήταν η δεύτερη θερμότερη χρονιά ...
- Έπεσε ακόμα ένα αντρικό κάστρο: Η Έιμι Μπάουερνσμι...
- Πώς ζούσε για δύο δεκαετίες ως δραπέτης ο «γιατρός...
- Συμμορία εφήβων με ποδήλατα επιτίθεται και κάνει «...
- Τζο Μπάιντεν επέλεξε γυναίκα για το νούμερο 2 του ...
- Σουηδία κορωνοϊός: Ο πρωθυπουργός πήγε για ψώνια κ...
- Νορβηγία: Μεγάλη κατολίσθηση με τραυματίες - φωτος
- Άνγκελα Μέρκελ: Τι θα κάνει όταν συνταξιοδοτηθεί;
- Νέα υπόθεση βιασμού 16χρονης αναστατώνει τη Ρόδο
- Timberland: Από το κίτρινο μποτάκι στην αυτοκρατορ...
- Επιστρέφει οριστικά στον Κουρουμπλή η έδρα του Παπ...
- «Έκρηξη» Τραμπ για τον αμυντικό προϋπολογισμό: «Εί...
- Νετανιάχου υποδέχτηκε στο Τελ Αβίβ τον πρώην κατάσ...
- Αυστρία: Ξεπέρασε τους 6.000 ο συνολικός αριθμός τ...
- Σικάγο: 18χρονη χωρίς υποκείμενα νοσήματα πέθανε α...
- ΗΠΑ: Στο στόχαστρο Ολυμπιονίκης του σκι επειδή έπα...
- Ζαν Μισέλ Ζαρ υποδέχεται τη νέα χρόνια με ένα υπερ...
- Σε διαθεσιμότητα 41χρονος λιμενικός - Ζήτησε €1.00...
- Προκαλεί ξανά ο Ακάρ: «Η Ελλάδα δεν έρχεται να συζ...
- Καρδίτσα: Συναγερμός για μεγάλη κατολίσθηση σε ορε...
- ΕΛΤΑ Courier: Σταματούν οι παραλαβές μέχρι τις 8 Ι...
- Πρωτοχρονιά: Εκατό κορωνοπάρτι την παραμονή σε βίλ...
- Ανάκτορο Μπλένιμ: Ενα παλάτι χωρίς βασίλισσα
- Γαλλία - 2020: Η θερμότερη χρονιά στη χώρα από το ...
- ΗΠΑ: Πάνω από 2 εκατομμύρια παιδιά έχουν προσβληθε...
- Σαουδική Αραβία: Η ΕΕ ελπίζει να αποφυλακιστεί «γρ...
- Βίλια: «Θρίλερ» με το πτώμα στη βαλίτσα - Σήμερα η...
- Συρία: «ισραηλινή επίθεση» στη Δαμασκό
- Ρωσία: Ιερέας αρνητής του κορωνοϊού συνελήφθη γιατ...
- Ανησυχία από την αύξηση των κρουσμάτων - Ποιες περ...
- Σεισμός στην Κροατία: 7 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους
- Έρευνα-«φωτιά» για την Ουχάν: 10 φορές μεγαλύτερος...
- Γκρέτα Τούνμπεργκ επέστρεψε στο σχολείο μετά από έ...
- Γαλλία: Νέα άνοδος κρουσμάτων - Πιθανό και τρίτο l...
- Απόπειρα βιασμού 15χρονης στη Θεσσαλονίκη: «Είμαστ...
- Έντεκα νέα κρούσματα στις φυλακές Λάρισας
- Deutsche Welle: Αεροπορικό εισιτήριο μόνο με πιστο...
- Πρόβλεψη-εφιάλτης: Πάνω από 12.000 οι θάνατοι από ...
- Πρωταθλητές οι Γάλλοι μεταξύ των «αρνητών του εμβο...
- Κηφισιά: Επίθεση κουκουλοφόρων σε αντιπροσωπεία αυ...
- Δεν καταλαβαίνει από κορωνοϊό το Ντουμπάι
- Οι ληστές της διπλανής πόρτας: μια απίστευτη ιστορ...
- Βρετανία: Ακόμα και με ένα εκατ. εμβολιασμούς την ...
- Ο Άγιος Βασίλης ήταν… λέρα: 10 ιστορίες με μικρά κ...
- Η εφορία κυνηγά το Facebook – Γιατί έφυγε τρέχοντα...
- Απόπειρα βιασμού κατήγγειλε 15χρονη
- Τα τατουάζ «πρόδωσαν» τον δολοφόνο στην Κρήτη
- Ποια είναι τα δημοφιλέστερα χρώματα στα αυτοκίνητα;
- Αυτόματη άρση παρακράτηση κυριότητας στην 7ετία!
- Στρατός στις παραλίες του Ακαπούλκο για την τήρηση...
- WhatsApp: Σταματά την Πρωτοχρονιά για εκατομμύρια ...
- Λόρι Λάφλιν: Αποφυλακίστηκε ύστερα από 2 μήνες
- Άλεκ Μπάλντουιν: Η Αμερικάνα γυναίκα του ήθελε να ...
- Οδηγός φορτηγού έφερε 14 κιλά κοκαΐνη και κάνναβη ...
- Αύξηση του κατώτατου μισθού ανακοίνωσε ο υπουργός ...
- Το 2020 ήταν το πέμπτο θερμότερο έτος στην Αυστρία
- Νεκρός και με πλαστά στοιχεία ο «γιατρός» από το δ...
- Κορωνοϊός: Πότε είναι έως και δέκα φορές μικρότερο...
- Η στιγμή της δολοφονίας της χορεύτριας στη Ρωσία
- Παραολυμπιονίκης ενθαρρύνει δίχρονο να περπατήσει ...
- Χωρίς ρεύμα έμειναν πάνω από 10 εκατ. άνθρωποι λόγ...
- Χαλκίδα: Τα λάθη που «πρόδωσαν» τους δολοφόνους το...
- Τα… «κάλαντα» της Εφορίας και για κλειστές επιχειρ...
- Σφαίρα στην πολυκατοικία του 11χρονου Μάριου που έ...
- 8D AUDIO PENTATONIX / Billie Eilish - Ilomilo (USE...
- Επίδομα θέρμανσης: Όλα όσα πρέπει να ξέρετε σε 12 ...
- Για «αποσάθρωση» πολλών υπηρεσιών εθνικής ασφαλεία...
- Δηλητηρίασαν τον Κινέζο δημιουργό του παιχνιδιού G...
- Queen - Bohemian Rhapsody 🔊12D AUDIO🔊 (Multi-dir...
- Πιερ Καρντέν: Πέθανε στα 98 του ο σπουδαίος Γάλλος...
- Τουρκία θυμήθηκε πάλι τη Συνθήκη της Λωζάνης
- Ζάκυνθοs: Νεκρός από ηλεκτροπληξία 38χρονος υπάλλη...
- ► Σεπτεμβρίου (1967)
- ► Φεβρουαρίου (2081)
- ► Ιανουαρίου (2427)
-
▼
Δεκεμβρίου
(1599)
-
►
2019
(23814)
- ► Δεκεμβρίου (2676)
- ► Σεπτεμβρίου (2114)
- ► Φεβρουαρίου (1615)
- ► Ιανουαρίου (1648)
-
►
2018
(16714)
- ► Δεκεμβρίου (1126)
- ► Σεπτεμβρίου (1200)
- ► Φεβρουαρίου (1946)
- ► Ιανουαρίου (1812)
-
►
2017
(7347)
- ► Δεκεμβρίου (1712)
- ► Σεπτεμβρίου (714)
- ► Φεβρουαρίου (134)
- ► Ιανουαρίου (174)
-
►
2016
(2893)
- ► Δεκεμβρίου (277)
- ► Σεπτεμβρίου (107)
- ► Φεβρουαρίου (375)
- ► Ιανουαρίου (524)
-
►
2015
(10911)
- ► Δεκεμβρίου (256)
- ► Σεπτεμβρίου (273)
- ► Φεβρουαρίου (1965)
- ► Ιανουαρίου (2523)
-
►
2014
(21554)
- ► Δεκεμβρίου (2811)
- ► Σεπτεμβρίου (1799)
- ► Φεβρουαρίου (1354)
- ► Ιανουαρίου (1501)
-
►
2013
(16071)
- ► Δεκεμβρίου (1318)
- ► Σεπτεμβρίου (1328)
- ► Φεβρουαρίου (1328)
- ► Ιανουαρίου (1141)
-
►
2012
(9024)
- ► Δεκεμβρίου (1035)
- ► Σεπτεμβρίου (520)
- ► Φεβρουαρίου (2)
- ► Ιανουαρίου (1)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου