Κυριακή 12 Ιουνίου 2016

Τι αρέσει από την Αθήνα στους τουρίστες;

Η πρωτεύουσα μέσα από τα μάτια των επισκεπτών της
Το λεωφορείο που ξεναγεί τους ξένους τουρίστες στην Αθήνα αποβιβάζει τους επισκέπτες της πόλης στην είσοδο της Ακρόπολης.
Εκεί, βρήκα την ευκαιρία για ένα επιτόπιο ρεπορτάζ και τους ρωτάω τι τους αρέσει περισσότερο στην πόλη μας. Μου απαντούν ο Ντέιβιντ και ο Τζορτζ, από το Λος Άντζελες, καθώς και μερικοί άλλοι από τους συνταξιδιώτες τους.

Για τον Ντέιβιντ, πρώτος προορισμός είναι η Ακρόπολη και το μουσείο της. Όμως, όπως μου λέει, του αρέσει πολύ το Κέντρο επειδή εκεί μπορεί ακόμα να θαυμάσει μερικά από τα πιο ιστορικά κτίρια τα οποία διασώζονται.

«Πάντα θαύμαζα την αρχιτεκτονική αυτών των παλιών κτιρίων της Αθήνας», μου λέει. «Έχουν μια αρχοντιά που δεν συναντάς συχνά και θα ήθελα να έχουν διατηρηθεί περισσότερα». Το Ζάππειο και ο εθνικός κήπος είναι απ' τα αγαπημένα του, όπως και τα κτίρια της Ακαδημίας Αθηνών και της Βιβλιοθήκης στην Πανεπιστημίου. Πέρα απ' αυτά, του αρέσουν τα στέκια γύρω από την Αγ. Ειρήνη, με τις μουσικές, τη νεολαία και τα κοτέιλ τους. «Την προηγούμενη φορά που είχα έρθει αυτή η γειτονιά είχε μόνο καταστήματα», μου εξηγεί. «Με είχαν ξεναγήσει Έλληνες φίλοι μου και το θυμάμαι καλά. Τώρα βλέπω ότι είναι γεμάτη μπαράκια και όταν περάσαμε από εδώ χθες το βράδυ ήταν γεμάτα κόσμο. Είναι πολύ ωραία εξέλιξη νομίζω, κάτι που ισορροπεί με την ομορφιά του Θησείου και της Αρχαίας Αγοράς».

Ο Τζορτζ, λέει ότι του αρέσει πολύ η μουσική που παίζεται σ' αυτά τα στέκια. «Είναι πολύ ψαγμένες οι μουσικές στην Αθήνα», λέει χαρακατηριστικά. «Είναι δύσκολο να ακούσεις τόσο καλή μουσική σε τόσα πολλά μαγαζιά στο Λος Άντζελες, όπου και ζω. Αντίθετα με όσα συμβαίνουν σε οικονομικό επίπεδο στην Ελλάδα, όταν βγαίνεις έξω στο Κέντρο, το ξεχνάς απ' όσα βλέπεις. Είδαμε και άστεγους αλλά τους βλέπεις σε όλες τις μητροπόλεις που επισκεφτήκαμε γι αυτό και επικεντρωθήκαμε στα ωραία».

Μου λένε ότι το φαγητό στα μικρά μεζεδοπωλεία του ιστορικού Κέντρου είναι εξαιρετικό και ότι το χάρηκαν ιδιαιτέρως. «Μας αρέσει η βόλτα από το Σύνταγμα έως το Θησείο επειδή είναι γεμάτη αξιοθέατα, μαγαζιά και κόσμο. Κάπου εκεί σταματήσαμε σ' ένα μικρό ρεστοράν και φάγαμε πολύ ωραία», λένε. Περπάτησαν όλο το ιστορικό Κέντρο, χάζεψαν τα καταστήματά του και βρήκαν πολλά πράγματα που τους άρεσαν για δώρα αλλά και για τους ίδιους. Σταμάτησαν για καφέ στην οδό Αδριανού χαζεύοντας τα τρένα του ηλεκτρικού που περνούσαν ανάμεσα στ' αρχαία. «Και αυτό είναι σίγουρα ένα αγαπημένο μας σημείο», λέει ο Τζορτζ. «Μπορώ να περάσω ώρες καθισμένος εκεί και να βλέπω τους περαστικούς».

Η Άλις, που ταξιδεύει μαζί τους, είπε ότι της άρεσε η γειτονιά γύρω από το Νέο Μουσείο της Ακρόπολης, κάτι που της συνέστησε σαν βόλτα μια Ελληνίδα φίλη της. Η Πλάκα είναι από τις πιο αγαπημένες της γωνιές στην Αθήνα. «Μου είχαν μιλήσει γι’ αυτή τη γειτονιά αλλά τώρα που την είδα και την περπάτησα νομίζω ότι δεν περιγράφεται με λόγια», μου λέει. «Δεν περίμενα ότι θα έχει διατηρηθεί ανάμεσα σε τόσα μοντέρνα κτίρια. Είναι πραγματικά θαυμάσια! Μπορώ μόνο να φανταστώ πόσο όμορφα θα είναι να ζει κανείς εδώ, περιστοιχισμένος από τόση ιστορία. Αν έμενα στην Αθήνα εκεί θα ήθελα να έχω σπίτι ή κάπου που να βλέπω την Ακρόπολη».

Αυτή η θέα είναι που τους μάγεψε όταν πήγαν για μπύρα σε μαγαζί στο Μοναστηράκι που είχε ταράτσα. «Ήταν απλά μαγικό να βλέπεις την Ακρόπολη πίνοντας το ποτό σου καθώς δύει ο ήλιος. Γι αυτό λένε πολλοί στις ΗΠΑ ότι η Αθήνα είναι ένας hot προορισμός!» συμπληρώνει ο Ντέιβιντ. Ανάμεσα στα άλλα, τους άρεσε και το μετρό, το οποίο είδαν από κοντά όταν έκαναν τη διαδρομή Ακρόπολη-Πανεπιστήμιο.

Τους ρωτάω όμως και τι άλλο τους έκανε εντύπωση, εκτός του κέντρου της πόλης. «Η παραλία της Αθήνας είναι κάτι που δεν βρίσκεις σε άλλες πρωτεύουσες της Ευρώπης», τονίζει με έμφαση ο Τζορτζ. «Είναι σε κοντινή απόσταση και πολύ όμορφη βόλτα. Θα μου μείνει αξέχαστη η διαδρομή μέχρι το Σούνιο». Λίγο αργότερα τους είδα να επιβιβάζονται στο λεωφορείο τους, κι αν κρίνω απ' όσα μου είπαν και τα χαμόγελά τους φεύγουν για να κάνουν την καλύτερη διαφήμιση για την Αθήνα, που τόσο τη χρειάζεται.