Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2014

Κατασκευάστηκε το 1898 και λειτουργεί ακόμη! Ιδού ο πρόγονος των Porsche

Ποιος περίμενε πως η πρώτη... Carrera θα ήταν ηλεκτρική; Δεν μοιάζει με κανένα δημιούργημα της φίρμας. Δεν μπορεί κανείς να την μπερδέψει με μια 918 Spyder, μια 991, ή
με μια Boxter.Δεν φαίνεται να έχει καν τα ίδια... γονίδια. Που ακούστηκε εξάλλου σπορ αυτοκίνητο αποκλειστικά ηλεκτροκίνητο να βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής του Τσουφενχάουζεν;
Κι όμως αυτό το ηλεκτροκίνητο τετράτροχο που φιγουράρει στο Μουσείο της Porsche είναι το πρώτο δημιούργημα του προπάτορα της ιστορικής γερμανικής μάρκας, του ίδιου του Ferdinand Porsche, ο οποίος κατασκεύασε με τα χεράκια του το περί ου ο λόγος μοντέλο και το ονόμασε Ρ1.

Το Ρ1 πρωτοκύλησε τις ξύλινες (!) ρόδες του το 1898, περίπου 30 χρόνια προτού ιδρυθεί η αυτοκινητοβιομηχανία Porsche, όταν ο δημιουργός του ήταν μόλις 22 ετών. Για να το ολοκληρώσει χρειάστηκε να δουλέψει αρκετές ώρες, τη βοήθεια ενός ξυλουργού και ενός παλιού ηλεκτρικού μοτέρ που μετασκεύασε ώστε να μπορεί να κινεί το όχημα με την μέγιστη ταχύτητα των 21 μιλίων ανά ώρα.

Οι πληροφορίες λένε πως ο Ferdinand Porsche σχεδίασε και κατασκεύασε αυτό το αυτοκίνητο για λογαριασμό του – τότε μεγάλου – Αυστριακού κατασκευαστή οχημάτων Jacob Lohner. Άγνωστο για ποιο λόγο ουδέποτε πέρασε στην παραγωγή παρότι στα πλαίσια της προώθησής του φέρεται να κέρδισε έναν αυτοσχέδιο αγώνα 40 χιλιομέτρων μεταξύ ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 1899 και μάλιστα με χαώδη διαφορά, της τάξης των 18 λεπτών από το δεύτερο αυτοκίνητο που κατάφερε να τερματίσει.


Το όχημα ανακαλύφθηκε τυχαία, αναγνωρίστηκε και τελικά βρήκε το δρόμο του για το Μουσείο της Porsche. Σύμφωνα με το περιοδικό Automobile το Ρ1 ζυγίζει περίπου 130 κιλά, αλλά κι ένα πρωτοποριακό κιβώτιο 12 (!) ταχυτήτων. Με βάση την αρχική μπαταρία που φορούσε εκτιμάται πως η αυτονομία του έφτανε τα 49 μίλια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου