Δευτέρα 8 Οκτωβρίου 2012

Το καρτέλ των πάρκινγκ στο κέντρο της Θεσσαλονίκης

Αθέμιτες πρακτικές που αφορούν κυρίως την «εκμετάλλευση» των ελεύθερων θέσεων στάθμευσης παρά την οδό εφαρμόζουν ορισμένοι ιδιοκτήτες πάρκινγκ, κυρίως στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Αυτό τουλάχιστον αναφέρουν σε καταγγελίες τους πολίτες που απευθύνονται στο δήμο Θεσσαλονίκης.

Οι καταγγελίες αυτές πληθαίνουν αυτό το διάσημα με αφορμή και τη συμφωνία που επιθυμεί να συνάψει ο δήμος με σταθμούς αυτοκινήτων στην πόλη, συμφωνία που προβλέπει την απαλλαγή των σταθμών αυτών από τα δημοτικά τέλη, με τον όρο ότι θα προσφέρουν φτηνότερη μηνιαία στάθμευση στους μόνιμους κατοίκους του κέντρου. Η συμφωνία αυτή (εάν τελικά εφαρμοστεί, καθώς έχουν προκύψει νομικά ζητήματα που θα πρέπει να διευθετηθούν) αναμένεται να «ρίξει» τις τιμές στάθμευσης στην περιοχή, που σήμερα φτάνουν στα ύψη.

Ο ίδιος ο αντιδήμαρχος Αστικού Σχεδιασμού, Ανδρέας Κουράκης, μίλησε για «καρτέλ» των πάρκινγκ στη Θεσσαλονίκη, κατά τη διάρκεια της περασμένης συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου.

Υψηλές οι τιμές

«Εφαρμόζονται αθέμιτες πρακτικές. Ορισμένοι κρατούν ψηλά τις τιμές, αξιοποιώντας το γεγονός ότι είναι περιορισμένος ο αριθμός των χώρων στάθμευσης κυρίως στο κέντρο της πόλης και από την άλλη είναι υψηλή η ζήτηση. Μια ματιά στις τιμές που ισχύουν στα πάρκινγκ που λειτουργούν δείχνει ότι το κόστος για μηνιαία στάθμευση στα ιδιωτικά πάρκινγκ είναι στα ύψη, καθώς και η στάθμευση την πρώτη ώρα», τονίζει σε δηλώσεις του στον «ΑτΚ» ο κ. Κουράκης.

Έτσι, η στάθμευση στο κέντρο της πόλης την πρώτη ώρα κοστίζει σε έναν οδηγό από τρία ευρώ (1,50 ευρώ μόνο για τα δύο πάρκινγκ του λιμανιού) μέχρι και 6 ευρώ, ενώ η μηνιαία στάθμευση ξεκινά από τα 80 ευρώ (στα δυτικά του κέντρου) και φτάνει μέχρι και τα 290 ευρώ!

«Ελεύθερη αγορά έχουμε. Οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν ό,τι τους συμφέρει και να αποφασίσουν», τονίζει από την πλευρά του ο πρόεδρος της Ένωσης Ιδιοκτητών Ιδιωτικών Χώρων Στάθμευσης, Στέλιος Συμεωνίδης. Σύμφωνα με τον ίδιο, οι τιμές εξαρτώνται από τις υπηρεσίες που παρέχει ο κάθε σταθμός (αν διανυκτερεύει, αν έχει φύλαξη κ.ά.).

Αθέμιτες πρακτικές

Για «συμμορία των πάρκινγκ» έκανε λόγο από την πλευρά του ο εντεταλμένος σύμβουλος του δήμου Θεσσαλονίκης σε θέματα κυκλοφορίας, στάθμευσης και οδικής σήμανσης, συγκοινωνιολόγος Γιώργος Δημαρέλος.

«Είναι γνωστό ότι υπάρχουν αρκετά πάρκινγκ, ιδιαίτερα στο κέντρο της πόλης, τα οποία χρησιμοποιούν και εκμεταλλεύονται τον κοινόχρηστο χώρο της παρά την οδό στάθμευσης», τονίζει στον «ΑτΚ» ο κ. Δημαρέλος και προσθέτει: «Ετσι, ενώ διαθέτουν ένα χώρο στάθμευσης για παράδειγμα 50 θέσεων, για τον οποίο αδειοδοτούνται και φορολογούνται, αυτοί εξυπηρετούν κι άλλα αυτοκίνητα στον κοινόχρηστο χώρο έξω από τα πάρκινγκ τους. Λένε στους οδηγούς να πάρουν από το δήμο το σήμα μόνιμου κατοίκου (Θ1 και Θ2) που δικαιούνται και τους εξασφαλίζουν σχεδόν μόνιμη θέση έξω από τα πάρκινγκ τους, έναντι αμοιβής. Ουσιαστικά εμπορεύονται τις θέσεις του δήμου. Δυστυχώς, στο συγκεκριμένο θέμα δεν μπορεί να κάνει πολλά η Δημοτική Αστυνομία. Είναι μάλλον δουλειά του ΣΔΟΕ να παρέμβει, αφού οι επιχειρήσεις αυτές φορολογούνται και αδειοδοτούνται για συγκεκριμένες θέσεις, αλλά βγάζουν λεφτά από περισσότερες».

Ενήμερος για αυτού του είδους τις πρακτικές εμφανίζεται ο κ. Συμεωνίδης. «Καλούμε τον κόσμο να καταγγέλλει αυτές τις καταστάσεις, που ουδέποτε έχουν το πράσινο φως από το σωματείο μας. Παράλληλα, μεγάλη μάστιγα αποτελούν και τα πάρκινγκ που δεν έχουν άδεια, αφού δεν πληρούν τους όρους διαφύλαξης των αυτοκινήτων», σχολιάζει.

Από τα 75 στα... 92 ευρώ!

Στο μεταξύ, υπό συζήτηση είναι ακόμη η περίφημη συμφωνία μεταξύ των πάρκινγκ και του δήμου, που προβλέπει την απαλλαγή όσων μετάσχουν από τα δημοτικά τέλη, εφόσον ρίξουν την τιμή της μηνιαίας στάθμευσης στους μόνιμους κατοίκους του κέντρου στα 75 ευρώ. Ολη την περασμένη εβδομάδα, το οικονομικό επιτελείο του δήμου έκανε συσκέψεις με την Ενωση Ιδιοκτητών Πάρκινγκ, για να εξετάσουν τα θέματα που προκύπτουν. «Προσπαθούμε να βρούμε τη φόρμα εφαρμογής αυτής της συμφωνίας, προκειμένου να μη θιγεί κανείς, ούτε ακόμη και οι συνάδελφοι ιδιοκτήτες σταθμών αυτοκινήτων που τελικά δε θα συμμετάσχουν στην προσπάθεια», εξηγεί ο κ. Συμεωνίδης. Αλλωστε, όπως λέει ο ίδιος, η τιμή τελικά δεν μπορεί να είναι 75 ευρώ, αλλά... 92 ευρώ, καθώς θα πρέπει να προστεθεί ο ΦΠΑ.

«Η πρόσκληση είναι ανοιχτή προς όλους. Αυτό που επεξεργαζόμαστε σήμερα με τη νομική υπηρεσία είναι τους όρους αυτής της συμφωνίας. Παράλληλα, βρισκόμαστε σε συζήτηση με τον ΟΑΣΘ και αναμένουμε απόφαση του διοικητικού του συμβουλίου για να επιτρέπεται η δωρεάν μετακίνηση των πολιτών με τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ από τη στάση δημαρχείου μέχρι το σταθμό αυτοκινήτου στον οποίο θα έχουν παρκάρει το αυτοκίνητό τους», προσθέτει ο κ. Κουράκης.

agelioforos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου