Σάββατο 17 Μαΐου 2025

Το αυτοκίνητο που έσωσε τον «μπόντι μπίλντερ» από τα Καλάσνικοφ

Mercedes-Benz S-Class τύπου W140 Guard, είναι το αυτοκίνητο που έσωσε τον οδηγό του στα Ανω Λιόσια. Κυλοφόρησε τη δεκαετία του ‘90, δεν είναι πια η πολυτελής ναυαρχίδα της εποχής της — αλλά παραμένει ένα κινητό φρούριο. Και αυτό αποδείχθηκε στην πράξη. W140, γνωστή και ως “το θηρίο της Mercedes”, ήταν η τελευταία S-Class που σχεδιάστηκε χωρίς οικονομικούς περιορισμούς. Το project εγκρίθηκε το 1981 και λανσαρίστηκε το 1991, με στόχο να είναι το καλύτερο αυτοκίνητο στον κόσμο. Η θωρακισμένη έκδοση Guard βασίστηκε στο ίδιο πλαίσιο, αλλά με τεράστιες βελτιώσεις σε επίπεδο προστασίας.






Ήταν από τα πρώτα εργοστασιακά αυτοκίνητα που προσφέρονταν με: Προστασία επιπέδου B6/B7, ικανή να αντέξει ριπές από AK-47 (Καλάσνικοφ) και 7,62x51mm NATO
Πάχος κρυστάλλων άνω των 40 χλστ.
Ενισχυμένο σασί και κολόνες Α, Β, C με ειδικά ατσάλινα ένθετα
Ελαστικά run-flat της εποχής, ώστε να κινείται ακόμα και χωρίς αέρα
Αυτόματο σύστημα πυρόσβεσης και παροχής αέρα σε περιπτώσεις χημικής επίθεσης

Το επιπλέον βάρος της θωράκισης έφτανε τα 1.000+ κιλά, ανεβάζοντας το συνολικό βάρος του οχήματος κοντά στους 4 τόνους. Για να το διαχειριστεί, η Mercedes διέθετε τις εξής εργοστασιακές Guard εκδόσεις:
Κινητήρας Ισχύς Επιτάχυνση 0-100 ΤελικήS 500 Guard 5.0L V8 (M119) 326 PS ~9.5 sec 210 km/h
S 600 Guard 6.0L V12 (M120) 408 PS ~8.0 sec 210 km/h


Και στις δύο περιπτώσεις η τελική ταχύτητα ήταν ηλεκτρονικά περιορισμένη, αλλά η επιτάχυνση παρέμενε εντυπωσιακή για όχημα θωρακισμένο της δεκαετίας του ’90.


Προστασία που δεν γερνάει
Ενώ τα περισσότερα αυτοκίνητα αυτής της ηλικίας θεωρούνται συλλεκτικά ή «παροπλισμένα», η W140 Guard συνεχίζει να επιτελεί τον σκοπό της: να προστατεύει ανθρώπινες ζωές. Σε αντίθεση με πολλές aftermarket θωρακίσεις που «προστίθενται», εδώ η ασφάλεια ήταν δομικά ενσωματωμένη στη γραμμή παραγωγής.




Αυτός είναι και ο λόγος που τέτοια οχήματα χρησιμοποιούνται μέχρι και σήμερα από διπλωμάτες, πολιτικά πρόσωπα, επιχειρηματίες και VIP ασφαλείας σε χώρες με υψηλό ρίσκο.

Ο σχεδιασμός της W140 Guard ήταν σκόπιμα αόρατος. Δεν είχε κανένα εξωτερικό έμβλημα, κανένα “VIP” look. Ήταν ένα απλό, βαρύ, κομψό σεντάν. Οι διαφορές από μια απλή W140 φαίνονται μόνο σε γνώστες: Πάχος τζαμιών: πάνω από 4 εκατοστά
Πόρτες που κλείνουν με βαρύ, «σφραγιστικό» ήχο
Ελαστικά με ειδικά ενθέματα και ενισχυμένο προφίλ
Αναρτήσεις και φρένα διαφορετικά, για να «σηκώσουν» το επιπλέον βάρος


Η Mercedes-Benz W140 Guard δεν είναι απλώς ένα παλιό αυτοκίνητο. Είναι ένα κομμάτι της μηχανολογικής ιστορίας, σχεδιασμένο σε εποχές που δεν υπήρχε «κόστος» για την ασφάλεια. Και παραμένει, ακόμα και σήμερα, απόλυτα λειτουργικό σε συνθήκες πραγματικής απειλής — όπως αποδείχθηκε στη χθεσινή επίθεση.

1 σχόλιο:

  1. Ε320 96-97 είναι του γυφτου Όχι w140
    Κάποιο Γίδι τύπου Πουρναρακι η κάποιο άλλο γίδι από το μαντρί έκλεψε το άρθρο από την παρουσίαση της W140 Guardian
    Το κουρσακι του γυφτου μόνον λόγω θωράκισης μπορεί να κοστίζει σήμερα στην Ελλάδα ζήτημα 3-4000€

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αρχειοθήκη ιστολογίου