Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου 2024

Porsche φυλάει τα σύνορα της Ελλάδας


Μία άγνωστη σε πολλούς ιστορία συνδέει την φημισμένη γερμανική μάρκα με την εθνική ασφάλεια της χώρας μας.  Η εμπλοκή της Porsche με την αμυντική βιομηχανία της Γερμανίας χρονολογείται από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, όταν η εταιρεία σχεδίασε ισχυρά στρατιωτικά οχήματα όπως τα άρματα μάχης Tiger και Leopard.
Παρόλο που η Porsche δεν σχεδιάζει πλέον στρατιωτικό εξοπλισμό, η κληρονομιά της συνεχίζεται μέσω του άρματος μάχης Leopard.
Το Leopard, που παρουσιάστηκε αρχικά το 1965 με κινητήρα σχεδιασμένο από την Porsche, παραμένει σήμερα σε ενεργό υπηρεσία σε 16 χώρες, όπως η Γερμανία, η Τουρκία, η Βραζιλία, η Ελλάδα και πρόσφατα η Ουκρανία.


Τα περισσότερα επιχειρησιακά άρματα μάχης Leopard λειτουργούν σήμερα με τον κινητήρα MB838, έναν δεκακύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα που δεν κατασκευάζεται πλέον.

Για πολλά κράτη, το κόστος αντικατάστασης ολόκληρου του στόλου των αρμάτων Leopard είναι απαγορευτικό. Για να παραταθεί η επιχειρησιακή διάρκεια ζωής των αρμάτων, απαιτείται ένας νέος κινητήρας.

Τρεις εταιρείες – η Rolls-Royce, η Flensburger Fahrzeugbau Gesellschaft (FFG) και η ZF, ειδικός στη μετάδοση κίνησης – εργάζονται πάνω σε μια λύση.


Αναπτύσσουν τον κινητήρα 8V199, μέρος της σειράς 199, ως σύγχρονο αντικαταστάτη. Αυτός ο νέος κινητήρας προσφέρει σημαντικές βελτιώσεις, αποδίδοντας 1.073 ίππους, δηλαδή 255 ίππους περισσότερους από τον παλαιότερο MB838.

Εκτός από πιο ισχυρός, ο 8V199 είναι ελαφρύτερος, πιο αποδοτικός ως προς την κατανάλωση καυσίμου και φθηνότερος στη συντήρηση και τη λειτουργία.

Ο κινητήρας της σειράς 199 έχει ήδη αναπτυχθεί σε ορισμένα στρατιωτικά οχήματα, όπως το Boxer, και εξετάζεται όχι μόνο για το άρμα μάχης Leopard 1, αλλά και για τα οχήματα υποστήριξής του, όπως τα οχήματα περισυλλογής και μηχανικού Wisent 1, καθώς και για άλλες στρατιωτικές πλατφόρμες, όπως το όχημα τοποθέτησης γεφυρών Biber και το αντιαεροπορικό άρμα Gepard.

Η FFG εργάζεται επί του παρόντος για την προσαρμογή της μονάδας ισχύος, των συστημάτων ψύξης και της διεπαφής για τον νέο κινητήρα, ενώ η ZF τροποποιεί το κιβώτιο ταχυτήτων.

Ο στόχος είναι να δημιουργηθεί μια λύση plug-and-play που θα μπορεί να εφαρμοστεί εύκολα στο Leopard και τα παράγωγα οχήματά του. Ωστόσο, δεν έχει δοθεί χρονοδιάγραμμα για το πότε ο νέος κινητήρας θα είναι πλήρως λειτουργικός.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου