Σάββατο 11 Ιανουαρίου 2025

Βασίλης Μπούδρος: Ο Έλληνας που ξεχωρίζει στο ράλλυ Dakar του 2025

Ένας από τους πλέον απαιτητικούς, αν όχι ο δυσκολότερος, αγώνας του μηχανοκίνητου αθλητισμού εκτυλίσσεται εδώ και μερικές ημέρες στις ερημικές πεδιάδες της Σαουδικής Αραβίας. Πρόκειται για το ράλλυ Dakar, την περίφημη αγωνιστική διοργάνωση με παλιότερη ονομασία Paris – Dakar Rally που ξεκίνησε το 1978, ως μια τρέλα του Γάλλου Thierry Sabine για τη μαραθώνια διάσχιση των δύο ηπείρων, της Ευρωπαϊκής και της Αφρικανικής.

Πρόκειται για ένα πραγματικό ανάλογο του δικού μας κλασικού Μαραθωνίου αριθμώντας πάνω από 7.000km, κάθε χρόνο σε ειδικές διαδρομές που συμμετέχουν τρεις βασικές κατηγορίες αναβατών και οδηγών, με μηχανές συγκεκριμένου κυβισμού και προδιαγραφών, με αυτοκίνητα και με φορτηγά. Στόχος όλων των αθλητών είναι ένας και μοναδικός, ο τερματισμός !



Η μοναδική ελληνική συμμετοχή τα τέσσερα τελευταία χρόνια έρχεται από τον αναβάτη αγώνων enduro και ράλλυ με μοτοσικλέτες, Βασίλη Μπούδρο. Ο Βασίλης ξεκίνησε την πορεία του στον μηχανοκίνητο αθλητισμό από νεαρή ηλικία, όταν και έκανε τα πρώτα του βήματα σε αντίστοιχους εγχώριους φιλικούς αγώνες, με τη συνδρομή φίλων τότε, που του παρείχαν την πρώτη του αγωνιστική μοτοσικλέτα. Από τότε αριθμεί πολλαπλές συμμετοχές και διακρίσεις σε διεθνείς διοργανώσεις αγώνων όπως το Andalucia Rally και το σκληρό Rallye du Maroc. Βέβαια, το πάθος του για τις μηχανές, τη λειτουργία τους και την ταχύτητα, του μεταδόθηκε αυτούσιο από τον παππού του, ο οποίος διατηρούσε ένα από τα πρώτα καταστήματα ανταλλακτικών μοτοσικλέτας στην Αθήνα. Διακαής του πόθος ήταν, βλέποντας τις αφίσες του ράλλυ Dakar στον τοίχο του παππού του, να καταφέρει μια μέρα να αγωνιστεί ανάμεσα στους κορυφαίους αθλητές του κόσμου, και το πέτυχε !



Με προσωπικό κόπο και επαγγελματικές θυσίες εξασφάλισε τη συμμετοχή του στον πρώτο του αγώνα Dakar το 2022, όπου και κατάφερε να τερματίσει, όντας μόλις ο δεύτερος Έλληνας που το πετυχαίνει με μοτοσικλέτα. Και αυτή ήταν μόνο η αρχή, καθώς το 2024 αποφάσισε, και επιλέχθηκε, να αγωνιστεί στη δυσκολότερη κατηγορία του Dakar, την Original by Motul - παλαιά Malle Moto. Εκεί χρειάστηκε να ξεπεράσει τα όριά του, καθ' ότι οι αγωνιζόμενοι καλούνταν να αναλάβουν εξ’ ολοκλήρου την συντήρηση και τις μηχανολογικές επισκευές της μοτοσικλέτας τους, ύστερα από τον τερματισμό κάθε ειδικής διαδρομής, με την εξωτερική βοήθεια από τη διοργάνωση να είναι απαγορευτική.

Η συγκεκριμένη κατηγορία διέπεται από αυστηρούς κανονισμούς, όπου η παραμικρή ολίσθηση τιμωρείται με αποκλεισμό. Αριθμεί μόλις 25 αναβάτες κατά μέσο όρο ετησίως, στην πλειονότητά τους ιδιώτες αναβάτες, από το σύνολο 134 αναβατών συνολικά στον φετινό αγώνα, στον οποίο επέλεξε να αναμετρηθεί ξανά ο Βασίλης, για τρίτη συνεχόμενη χρονιά !



Φτάνοντας στο ράλλυ Dakar του 2025, ο Βασίλης οδηγεί ξανά την αγαπημένη του Πνοή στους αμμόλοφους της Σαουδικής Αραβίας, μια εργοστασιακή μοτοσικλέτα Husqvarna FE 450cc ειδικής κατασκευής μόνο για τέτοιους αγώνες, που του παρείχε ο βασικός χορηγός και υποστηρικτής της ομάδας του, η DNA High Performance Filters, μοναδική εταιρεία κατασκευής φίλτρων αέρος υψηλών προδιαγραφών στην Ελλάδα και η οποία παρήγαγε ένα ειδικά διαμορφωμένο φίλτρο για τη συγκεκριμένη μοτοσικλέτα που να αντέχει στις αντιξοότητες της ερήμου (Εικ. Φίλτρου πριν την αλλαγή). Επίσης, η Husqvarna Hellas και ο όμιλος Πέτρος Πετρόπουλος αποτελούν τους βασικούς χορηγούς του Βασίλη στην προσπάθειά του και φέτος. Μόλις ολοκληρώθηκε το πρώτο σκέλος του ράλλυ με τους αγωνιζόμενους να έχουν διανύσει ήδη 3.500km σε λιγότερο από επτά ημέρες, ενώ ο Βασίλης βελτιώνει καθημερινά τις ατομικές του επιδόσεις φτάνοντας στην 11η θέση της κατηγορίας του Original by Motul και 65ος στη γενική κατάταξη του αγώνα. Περιμένουμε εναγωνίως την συνέχεια της πορείας του και του ευχόμαστε καλό τερματισμό!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου