Με τα κέρδη σε βουτιά και τα ηλεκτρικά σχέδια να μοιάζουν ανέφικτα, η Porsche υποχρεώνεται να λάβει δραστικά μέτρα. Οι φανατικοί της Porsche ίσως χρειαστεί να καθίσουν πριν διαβάσουν παρακάτω.Η εταιρεία που εδώ και 91 χρόνια έχτισε το μύθο της πάνω στη μετάδοση στους πίσω τροχούς, ετοιμάζεται να κάνει μια στροφή που μοιάζει σχεδόν αιρετική.
Η ιστορία ξεκινά με τη Macan. Το δημοφιλές SUV, που από το 2014 μέχρι σήμερα γνώρισε τρεις ανανεώσεις, επρόκειτο να συνεχίσει αποκλειστικά ως ηλεκτρικό.
Όμως η χαμηλή ζήτηση και η επιβράδυνση της αγοράς EV ανάγκασαν την Porsche να αναθεωρήσει.
Έτσι, προγραμματίζει για το 2028 μια νέα θερμική γενιά, αλλά με μια ανατρεπτική διαφορά: θα είναι το πρώτο μοντέλο της με μπροστοκίνητο χαρακτήρα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η νέα Macan (κωδική ονομασία Μ1) θα βασιστεί στην πλατφόρμα PPC του VW Group, δηλαδή την ίδια που χρησιμοποιεί η τρίτη γενιά του Audi Q5.
Μαζί της έρχεται και το σύστημα Quattro Ultra, όπου η κίνηση περνά κατά βάση εμπρός και μεταφέρεται πίσω μόνο όταν το απαιτήσουν οι συνθήκες
Η στροφή αυτή δεν είναι τυχαία. Στο πρώτο εξάμηνο του 2025, τα κέρδη της Porsche βούτηξαν κατά 67%, ενώ η αμιγώς ηλεκτρική Macan πούλησε λιγότερες από 26.000 μονάδες.
Με τις πιέσεις στην Κίνα και τους δασμούς στις ΗΠΑ, η εταιρεία αναγκάστηκε να κινηθεί με γνώμονα την επιβίωση.
Το μεγάλο ερώτημα, βέβαια, παραμένει: μπορεί ένα SUV με ουσιαστικά μπροστοκίνητη μετάδοση να διατηρήσει το οδηγικό DNA που έκανε την Porsche μοναδική; Η απάντηση θα δοθεί το 2028, αλλά όπως φαίνεται ένα ακόμα κάστρο έπεσε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου