Σε λύση οδηγείται, σύμφωνα με πληροφορίες, το πρόβλημα με τα δάνεια της ιδιοκτήτριας εταιρείας του επαγγελματικού τουριστικού σκάφους “Harmony V”, κάτι που θα αποτρέψει τον
Όπως αναφέρουν πηγές κοντά στην εταιρεία, πρόκειται για μια τυπική διαδικασία ενόψει της αναδιάρθρωσης των δανείων της «Διογένης Βεν. Ναυτιλιακή Εταιρεία Πλοίων Αναψυχής» που βρίσκεται σε τελικό στάδιο και σε άμεση συνεννόηση με την επισπεύδουσα Intrum, η οποία εν προκειμένω ενεργεί για λογαριασμό της “Sunrise II NPL Finance DAC”.
Έτσι, όπως όλα δείχνουν, ο εν λόγω πλειστηριασμός αναμένεται άμεσα να τεθεί σε αναστολή.
Το «Harmony V»
Το «Harmony V», είναι υπό ελληνική σημαία επιβατηγό τουριστικό πλοίο ολικής χωρητικότητας 693 κόρων και καθαρής χωρητικότητας 208 κόρων, με μήκος 46,72 μέτρα, πλάτος 8,20 μέτρα, βάθος 4,05 μέτρα και σύμφωνα με δήλωση του πλοιάρχου 3 μέτρα, κατασκευασμένο από χάλυβα και κινούμενο με δύο μηχανές εσωτερικής καύσης (ΜΕΚ) 2 x 720 @ 1440 BHP.
Το σκάφος περιήλθε στην οφειλέτιδα εταιρεία, κατά πλήρη κυριότητα δυνάμει του από 21/04/2000 Πωλητηρίου Εγγράφου (Bill of Sale), που εκδόθηκε από την εταιρεία «GOKSEL DENIZCILIK TIGARET ANONIM SIKETI», με έδρα στην Τουρκία.

Στην έκθεση εκτίμησης, ως έτος κατασκευής αναφέρεται το 1982, ενώ το 2009 σημειώνεται ότι έγινε πλήρης ανακατασκευή. Σύμφωνα με αναφερόμενα από την ιδιοκτήτρια εταιρεία έχει γίνει ανακαίνιση το 2021 και διαθέτει ταχύτητα πλεύσης 10 κόμβων.
Κατά την έκθεση εκτίμησης «το κατασχεθέν σκάφος είναι ένα δια συγκολλήσεως
κατασκευασθέν, χαλύβδινο μηχανοκίνητο επιβατηγό πλοίο. Διαθέτει τέσσερα (4) καταστρώματα και υποδιαιρείται κάτω από το Κύριο Κατάστρωμα με έξι (6) στεγανά διαφράγματα σε επτά (7) διαμερίσματα. Τα εξαρτήματα του κύτους παρατηρήθηκαν και εξετάστηκαν εσωτερικά και όλα βρέθηκαν σε μέτρια κατάσταση. Άξονες, πηδάλια και άλλα υποβρύχια εξαρτήματα δεν παρατηρήθηκαν ούτε εξετάστηκαν, αλλά η εσωτερική εξέταση, στον δυνατό βαθμό, δεν αποκάλυψε εμφανή προβλήματα. Το βάψιμο και η συγκόλληση της ανωδομής του κύτους διαπιστώθηκε ότι ήταν σε κακή κατάσταση».
Ακόμη σημειώνεται, μεταξύ άλλων, ότι «οι δίδυμοι κύριοι κινητήρες πρόωσης παρατηρήθηκαν αλλά δεν εξετάστηκαν λόγω προβλήματος με την ταχύτητα αναστροφής κινήσεως, ενώ «όλα τα άλλα βοηθητικά μηχανήματα εξετάστηκαν και διαπιστώθηκε ότι ήταν σε μέτρια κατάσταση λειτουργίας. Η εγκατάσταση κλιματισμού σε όλο το σκάφος δοκιμάστηκε και διαπιστώθηκε ότι είναι σε καλή κατάσταση λειτουργίας. Το μαγειρείο, είναι πλήρως εξοπλισμένο, ώστε να εξυπηρετεί σωστά ένα σκάφος αυτού του μεγέθους».
Το Harmony V μπορούσε να μεταφέρει 49 επισκέπτες, ενώ διαθέτει 25 καμπίνες και πλήρωμα 16-18 ατόμων.
Περαιτέρω, υπάρχουν ο χώρος διαμονής (7 καμπίνες) και η τραπεζαρία του πληρώματος, η εξέδρα κολύμβησης του κύριου καταστρώματος και η περιοχή επιβίβασης / πρυμναίας πρόσδεσης.
Το εσωτερικό σαλόνι και η τραπεζαρία διαθέτουν καλά εξοπλισμένο μπαρ και υποδοχή, καθώς και αρκετά καθίσματα για όλους τους επιβάτες, ενώ οδηγούν στην κύρια τραπεζαρία του πλοίου. Οι εγκαταστάσεις αυτές βρίσκονται σε ένα ενιαίο χώρο με μοντέρνο διακοσμητικό φινίρισμα.
Όπως τονίζεται, «όλοι οι χώροι βρέθηκαν πλήρως κατάλληλοι και εξοπλισμένοι για να φιλοξενήσουν όλες τις ανέσεις των επιβατών, εξοπλισμένοι με μοκέτα από τοίχο σε τοίχο, διάφραγμα υψηλής ποιότητας και φινίρισμα οροφής, είναι πλήρως κλιματιζόμενοι και είναι επίσης εξοπλισμένοι με σύστημα ανίχνευσης καπνού και κεφαλές συστήματος ψεκαστήρα».
Ακόμη, «όλες οι καμπίνες των επιβατών είναι εξοπλισμένες με ειδικές εγκαταστάσεις μπάνιου, μπουντουάρ με καθρέφτη, βοηθητικό τραπέζι με λαμπτήρες γραφείου και τοίχου, αποθηκευτικό χώρο κάτω από το κρεβάτι, καλωδιακή τηλεόραση, τηλέφωνο ενδοεπικοινωνίας, ραδιόφωνο και σύστημα μουσικής, οικιακά βύσματα (220 V) A/C και D/C (12 V), κυμαινόμενο φωτισμό και αυτόνομο σύστημα κλιματισμού θέρμανσης. Τα παράθυρα με κουρτίνες επιτρέπουν άφθονο φως της ημέρας».
Το ανοιχτό κατάστρωμα είναι από κατάλληλα επεξεργασμένο / βαμμένο χάλυβα και έχει καλυφθεί με ένα συνθετικό κάλυμμα τύπου Bolidt που έχει σχεδιαστεί για να μιμείται το δάπεδο τικ, ενώ η κατάστασή του χαρακτηρίζεται κακή Το ανώτατο ανοιχτό κατάστρωμα διαθέτει θέσεις για ηλιοθεραπεία και καθιστικό, καθώς και χώρο ανοιχτού μπαρ. Στη έκθεση εκτίμησης διαπιστώνεται ότι «γενικά, όλοι οι χώροι διαμονής πρέπει να αναβαθμιστούν».
Επίσης, παρατηρήθηκε ότι το σκάφος είναι εξοπλισμένο με όλο τον απαιτούμενο εξοπλισμό που είναι απαραίτητος για την προβλεπόμενη θαλάσσια υπηρεσία, όπως εξοπλισμός ασφαλείας κλπ.
Το συμπέρασμα της έκθεσης εκτίμησης είναι ότι «το σκάφος κατά τη στιγμή της επιβολής της αναγκαστικής κατάσχεσης βρέθηκε να είναι σε μέτρια κατάσταση και κατά τη διάρκεια εργασιών συντήρησης. Οι εκτεταμένες εργασίες συντήρησης θεωρούνται υψηλής σημασίας. Επίσης, σύμφωνα με τους κρατικούς κανόνες και την Κλάση, το σκάφος πρέπει να προχωρήσει σε άλλες εργασίες προκειμένου να πληροί τις απαιτούμενες προδιαγραφές (επιθεώρηση Κλάσης, επιθεωρήσεις, πιστοποίηση κ.λπ.). Λαμβάνοντας επίσης υπόψιν μία γενική αναβάθμιση, δηλαδή όσον αφορά τις υπηρεσίες καταλύματος, το κόστος όλων των παραπάνω μπορεί να υπολογιστεί κάπου μεταξύ 1.500.000- 2.000.000 ευρώ».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου