Παρασκευή 3 Μαΐου 2024

Φροντίζουν την εμφάνισή τους οι πολίτες στην Ελλάδα – Τι αποκαλύπτουν οι πωλήσεις καλλυντικών – Ποια προϊόντα προτιμάμε

 Αξιόλογη αύξηση παρουσίασε την τελευταία τριετία η εγχώρια παραγωγή καλλυντικών, καταγράφοντας μέσο ετήσιο ρυθμό 7,7%. Μετά την αισθητή μείωση που υπέστη ο κλάδος το 2020 εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού, οι επικαιροποιημένοι αριθμοί δείχνουν ότι η εγχώρια αγορά καλλυντικών επέστρεψε σε θετικούς ρυθμούς μεταβολής τα τελευταία χρόνια.



Ειδικότερα, τα έτη 2022 και 2023 εκτιμάται αύξηση των συνολικών πωλήσεων με ετήσιο ρυθμό 6% και 8% αντίστοιχα. Οι πωλήσεις των εισαγόμενων καλλυντικών εμφανίζουν επίσης ανοδική τάση τα τελευταία έτη, καλύπτοντας το μεγαλύτερο μέρος της αγοράς. Από το 2021, παρατηρείται, επιπλέον, αξιοσημείωτη αύξηση των εξαγωγών καλλυντικών, με μέσο ετήσιο ρυθμό 19% περίπου. Επισημαίνεται, ωστόσο, ότι μέρος αυτών αφορά σε εισαγόμενα είδη, τα οποία επανεξάγονται. Για τη διετία 2024-2025 αναμένεται περαιτέρω άνοδος της αξίας της εγχώριας αγοράς καλλυντικών, αλλά με μικρότερο ρυθμό (3%-4%).

Σύμφωνα με τα στοιχεία της σχετικής κλαδικής μελέτης της ICAP CRIF, το μεγαλύτερο μερίδιο στην εγχώρια παραγωγή καλλυντικών, σε όρους αξίας, καταλαμβάνουν διαχρονικά τα προϊόντα περιποίησης δέρματος (προσώπου και σώματος), ενώ ακολουθούν τα προϊόντα περιποίησης μαλλιών. Τα προϊόντα περιποίησης δέρματος αποτελούν διαχρονικά την κυριότερη κατηγορία καλλυντικών, αφού, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, καλύπτουν περίπου το 55% της συνολικής αξίας πωλήσεων, ενώ ακολουθούν τα προϊόντα περιποίησης μαλλιών με 26%. Τα τελευταία έτη, παρατηρείται, επιπλέον, αυξημένο καταναλωτικό ενδιαφέρον για καλλυντικά φυσικής προέλευσης, μη δοκιμασμένα σε ζώα, καθώς επίσης και για προϊόντα με βάση το ελαιόλαδο (ιδιαίτερα για καταναλωτές από το εξωτερικό).


Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και τα στοιχεία αναφορικά με τα κανάλια του δικτύου διανομής των προϊόντων του κλάδου. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της Κλαδικής Μελέτης της ICAP CRIF, το κανάλι ευρείας διανομής εκτιμάται ότι κάλυψε περίπου το 48% της συνολικής αξίας της εγχώριας αγοράς καλλυντικών, ενώ ακολουθούν τα φαρμακεία, η επιλεκτική διανομή, τα κομμωτήρια και οι απευθείας πωλήσεις.



Παρ’ ότι το φυσικό κανάλι παραμένει ισχυρό, όλο και περισσότεροι καταναλωτές στρέφονται στην αγορά καλλυντικών μέσω του διαδικτύου (e-commerce). Οι ηλεκτρονικές πωλήσεις καλλυντικών φαίνεται να αποτελούν μια ιδανική εναλλακτική για τον καταναλωτή, καθώς του προσφέρουν πληθώρα επιλογών και προϊόντων, ταχύτητα στις συναλλαγές και ευελιξία στον τρόπο παράδοσης. Το μερίδιο του αυτού του καναλιού υπολογίζεται στο 14% – 16%.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου