Τρίτη 28 Μαΐου 2024

Τα τοτέμ της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας

 
Μερικά από τα πιο επιτυχημένα σε εμπορικό επίπεδο μοντέλα, φέρουν «όνομα βαρύ σαν ιστορία» αρκετών δεκαετιών και εδώ έχουμε τις δώδεκα πιο ξακουστές περιπτώσεις.Η μακροβιότητα ενός ονόματος μοντέλου, είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την αποδοχή του από το κοινό και την πορεία του στις κατά τόπους αγορές.

Έχουμε δει περιπτώσεις που άλλαξαν όνομα σε κάποια στιγμή της πορείας τους και στο μέλλον επανήλθαν στο αρχικό, καθώς και άλλες που κράτησαν για αρκετές δεκαετίες το ίδιο όνομα, καταφέρνοντας να το καθιερώσουν ως σημαντικότερο brand name ακόμα και από αυτό της ίδιας της εταιρείας. Στη λίστα που ακολουθεί, έχουμε τις πλέον ονομαστές περιπτώσεις μοντέλων, που έχουν φέρει το όνομά τους στη σύγχρονη εποχή, από τα βάθη της αυτοκινητιστικής ιστορίας.


Land Rover: 1948-1990 (42 χρόνια)



Το όνομα Land Rover ήταν ενός συγκεκριμένου μοντέλου στη γκάμα της Rover, αν και ήταν διαθέσιμο σε διάφορες μορφές αμαξώματος. Το όνομα αυτό, με την πάροδο των δεκαετιών, αποφασίστηκε να αποτελέσει την ονομασία ολόκληρης γκάμας μοντέλων, χαράσσοντας διαφορετική πορεία από την εταιρεία, που αρχικά το φιλοξενούσε σε ένα από τα μοντέλα της.
Fiat Panda: 1980-σήμερα (44 χρόνια)



Πέρα από το γεγονός ότι και τα δύο είναι στη μικρή κατηγορία, δεν υπάρχει σχεδόν καμία σχέση μεταξύ του σημερινού Panda και του απίστευτα σπαρτιάτικου αλλά πολύ αποτελεσματικού αυτοκινήτου που παρουσιάστηκε το 1980. Είναι ένα από τα μοντέλα της Fiat που συνέβαλλαν, ώστε η Ιταλική μάρκα να αποκτήσει πολύ καλή φήμη στην αγορά, σε ότι είχε να κάνει με την παραγωγή μικρών αυτοκινήτων, έτσι –εύλογα- το όνομα διατηρήθηκε.
Volkswagen Golf: 1974-σήμερα (50 χρόνια)




Πλησιάζει το μισό αιώνα ζωής το όνομα του μοντέλου, που σε πολλές περιπτώσεις έχει ξεπεράσει σε απήχηση εκείνο της ίδιας της κατασκευάστριας εταιρείας. Η VW, μετά το Σκαραβαίο (που δεν είναι στη λίστα γιατί δεν ήταν αυτό το όνομά του), έχει ένα ακόμα μοντέλο για να ταυτίζεται εμπορικά και να προσδιορίζεται τεχνολογικά. Η ιστορία του ξεκίνησε από το 1974 και φτάνει ως σήμερα, ενώ δεν φαίνεται να προκύπτει κάποιος σημαντικός λόγος για να αλλάξει ακόμα και στα επόμενα… 50 χρόνια.
Mitsubishi Lancer: 1973-σήμερα (49 χρόνια)



Το πρώτο Lancer έκανε το ντεμπούτο του το 1973 και γρήγορα ανέπτυξε τη φήμη του εξαιρετικού αυτοκινήτου με μνημειώδη αξιοπιστία, κάτι που κεφαλαιοποίησε η εταιρεία (και το μοντέλο) συμμετέχοντας σε αγώνες χωμάτινους μεγάλων αποστάσεων για να κερδίσει τίτλους και διακρίσεις σε πολλές περιπτώσεις. Το όνομα Lancer χρησιμοποιήθηκε συνεχώς για 8 γενιές του μοντέλου- και για να μην αναρωτιέστε, στην Ταϊβάν μπορούσαν πριν από μερικά χρόνια να το αγοράσουν ακόμα ως καινούργιο.
Honda Civic: 1972-σήμερα (50 χρόνια)



Δεν είναι πολλά τα mainstream μοντέλα που έχουν κατακτήσει τις κορυφές, έτσι όπως το έχει κάνει το Honda Civic. Το Civic ξεκίνησε ως αντικαταστάτης του Honda 1300, το οποίο τερματίστηκε από την εταιρεία μια και αποδείχτηκε πως ήταν λάθος συνδυασμός η κάλυψη των οικογενειακών αναγκών με αερόψυκτο κινητήρα. Τώρα στην 11η γενιά του, το Civic συμπληρώνει μισό αιώνα ύπαρξης ως όνομα και όπως όλα δείχνουν, συνεχίζει δυναμικά.
Range Rover: 1970-σήμερα (52 χρόνια)



Η Range Rover είναι ουσιαστικά ένα παρακλάδι της Land Rover, η οποία χρησιμοποιείται τα τελευταία χρόνια για να πάρει κάτω από την «ομπρέλα» της, τα Sport, Evoque και Velar. Ανέκαθεν όμως, ως Range Rover αναγνωριζόντουσαν οι κορυφαίες εκδόσεις του μοντέλου που συνδύαζε την αψεγάδιαστη πολυτέλεια και τον πληρέστατο εξοπλισμό, με τις ασυναγώνιστες δυνατότητες για κίνηση εκτός δρόμου.
Toyota Hilux: 1968-σήμερα (54 χρόνια)



Η ονομασία Hilux χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά σε ένα ημιφορτηγό που κυκλοφόρησε τον Μάρτιο του 1968, θέλοντας να υπογραμμίσει την απόλυτη πολυτέλεια που προσέφερε τότε η Toyota σε μια κατηγορία αυτοκινήτων που πρωταρχικό μέλημα ήταν να μπορεί να φέρει σε πέρας κάθε δύσκολη αποστολή για επαγγελματίες. Στη σύγχρονη εκδοχή του, το Hilux μπορεί να «καυχιέται» πως είναι μια περίπτωση που οι ασυναγώνιστες επαγγελματικές επιδόσεις έχουν «ταίρι» την απόλυτη πολυτέλεια που μπορεί να βρει κανείς σε ένα καλό SUV.
Toyota Corolla: 1966-σήμερα (58 χρόνια)



Η ιστορία του ονόματος Corolla χρονολογείται από τα τέλη του 1966. Παρά την ύπαρξη του ονόματος Auris για κάποιο διάστημα στη γκάμα της Toyota που φάνηκε σαν «διάδοχος» του βαρύτατου ονόματος, το Corolla επικράτησε και η «τάξη» επανήλθε στη γκάμα της Toyota. Εδώ και 58 χρόνια λοιπόν, σε μια από τις ιστορικά πιο σημαντικές κατηγορίες της αγοράς παγκοσμίως, υπάρχει το όνομα Corolla που έχει φτάσει να γίνει συνώνυμο της αξιοπιστίας.
Ford Transit: 1965-σήμερα (59 χρόνια)



Το όνομα Transit εμφανίστηκε για πρώτη φορά σε ένα φορτηγό που κατασκευάστηκε από τη Ford Γερμανίας τη δεκαετία του 1950 αλλά δεδομένου ότι εκείνο το μοντέλο ονομάστηκε επισήμως «Taunus Transit», δεν μπορεί να μετρήσει ως χρόνος χρήσης του Transit. Ακόμα και έτσι όμως, το Transit έχει στην πλάτη του 59 χρόνια για να εντυπωσιάζει με την μακροβιότητα του στο πλευρό των επαγγελματιών. Δεν είναι και λίγο.
Ford Mustang: 1964-σήμερα (60 χρόνια)



Η Ford, όπως έχει καταλάβει και ο πιο αδαής επί του θέματος, είναι από τις εταιρείες που κρατούν τα ονόματα των μοντέλων τους μέσα στα χρόνια. Ένα από τα πλέον ξεκάθαρα παραδείγματα αυτής της διάθεσης, είναι η διατήρηση του ονόματος Mustang ακόμα και στη νέα εποχή με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αν και η ιστορία του ονόματος έχει συνδεθεί με την απαρχή της υποκατηγορίας των pony cars και έκτοτε πάντα συνδυαζόταν με το σπορ κομμάτι της εταιρείας, σήμερα είναι ένα εξαιρετικό ηλεκτρικό crossover που συνεχίζει «να κάνει φίλους» για λογαριασμό της εταιρείας.
Porsche 911: 1964-σήμερα (60 χρόνια)



Κανείς δεν μπορεί να πει αν για ένα όνομα αυτοκινήτου 60 χρόνια είναι πολλά. Προφανώς και δεν είναι θα ήταν η απάντηση από την Porsche, που δεν σκοπεύει να βάλει σύντομα το όνομα αυτό στο χρονοντούλαπο της ιστορίας. Οι λάτρεις της Porsche και του συγκεκριμένου μοντέλου ιδιαίτερα, για να αναφερθούν σε συγκεκριμένη του γενιά, καταλήγουν να χρησιμοποιούν τον εργοστασιακό κωδικό για κάθε γενιά της 911 έχει διατεθεί μέχρι σήμερα.
Toyota Land Cruiser: 1954-σήμερα (70 χρόνια)



Στην αρχή, το Land Cruiser ξεκίνησε ως ένα στρατιωτικό όχημα με το όνομα BJ, το οποίο ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 1951. Το όνομα Land Cruiser υιοθετήθηκε τρία χρόνια αργότερα και έκτοτε η Toyota δεν σταμάτησε ποτέ να το χρησιμοποιεί. Το τρέχον μοντέλο έχει κληρονομήσει μια ιστορία που ξεκίνησε πριν από περισσότερα από 70 χρόνια, αλλά ως όνομα υπολογίζεται πως συμπληρώνει τα 70. Κι ας είναι σαν να ακούστηκε για πρώτη φορά φέτος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου