Παρασκευή 2 Μαΐου 2025

BMW

BMW BMW εξετάζουν το ενδεχόμενο ενίσχυσης των υβριδικών συστημάτων της με την προσθήκη υπερπυκνωτή σε αυτά, με στόχο τη δραστική μείωση του χρόνου φόρτισης.Κατατέθηκε αίτηση στο Γερμανικό Γραφείο Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας και Εμπορικών Σημάτων (Deutsche Patent-und Markenamt) για την επικύρωση του διπλώματος ευρεσιτεχνίας.

Η τεχνολογική προσέγγιση της γερμανικής εταιρείας έχει επηρεαστεί από αντίστοιχα συστήματα όπως αυτό της Lamborghini Sian FKP 37 (φωτογραφία κάτω), επιδιώκοντας την εφαρμογή της τεχνολογίας σε υβριδικά οχήματα αγώνων.
Στο κείμενο της πατέντας περιγράφεται η ενσωμάτωση υπερπυκνωτή χωρητικότητας άνω των 20 kWh σε υπάρχον υβριδικό σύστημα, ως συνδυαστική λύση που εξαλείφει βασικά μειονεκτήματα των δύο τεχνολογιών (υπερπυκνωτές, υβριδική διάταξη).


Οι υπερπυκνωτές φορτίζουν αισθητά ταχύτερα από τα συμβατικά στοιχεία μπαταριών. Στο έγγραφο της γερμανικής εταιρείας αναφέρει δυνατότητα εισαγωγής ενέργειας ισχύος έως και 3.000 kW, επίδοση που εντυπωσιάζει ακόμη και σε σύγκριση με τις πιο προηγμένες τεχνολογίες, όπως αυτή που έχει εξελίξει η BYD Auto.

Είναι ελαφρύτεροι, αποθηκεύουν περισσότερη ενέργεια από τους συμβατικούς πυκνωτές και παρουσιάζουν σαφώς μεγαλύτερη ανθεκτικότητα σε διαδοχικούς, έντονους κύκλους φόρτισης και εκφόρτισης, χωρίς την υποβάθμιση της διάρκειας ζωής που παρατηρείται στις μπαταρίες.


Πάντως, λόγω της τεχνολογίας τους, οι υπερπυκνωτές εκφορτίζονται με τον ίδιο ρυθμό που φορτίζονται, κάτι που σημαίνει ότι η ενέργεια πρέπει να χρησιμοποιείται άμεσα από το όχημα. Αν αυτό δεν συμβαίνει, η ενέργεια μπορεί να κατευθύνεται προς την επαναφόρτιση της μπαταρίας.

Με διάρκεια φόρτισης σχεδόν ένα λεπτό της ώρας ο υπερπυκνωτής αποθηκεύει ενέργεια ικανή να υποστηρίξει ρυθμό αγωνιστικής οδήγησης για πέντε έως επτά λεπτά της ώρας. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι διαρκεί για σχεδόν τέσσερις γύρους σε μια πίστα συνήθους μήκους.

Στο μέλλον ο χρόνος φόρτισης μπορεί να μειωθεί ακόμη περισσότερο, ακόμα και στα 30 δευτερόλεπτα. Αυτό θα μπορούσε να έχει σημαντική εφαρμογή σε αγώνες αντοχής, όπως οι «24 Ώρες του Le Mans» ή της Daytona.

Η τεχνολογία αυτή δύναται να αξιοποιήσει την κινητική ενέργεια του οχήματος με προηγμένες μεθόδους ανάκτησης, πέραν του απλού μοντέλου αναγεννητικής πέδησης, αν και οι τεχνικές λεπτομέρειες δεν αποσαφηνίζονται. Η πατέντα καλύπτει την εφαρμογή της και σε μοτοσυκλέτες της BMW Motorrad, υποδηλώνοντας την πρόθεση του κατασκευαστή να επεκτείνει την τεχνολογία σε ευρύτερο φάσμα αγωνιστικών ή υψηλών επιδόσεων οχημάτων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου