Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου 2025

Πόρισμα Τέμπη: Aνθρώπινα λάθη, έλλειψη προσωπικού και ελέγχων - Περαιτέρω έρευνα για την πυρόσφαιρα

Πόρισμα Τέμπη: Aνθρώπινα λάθη, έλλειψη προσωπικού και ελέγχων - Περαιτέρω έρευνα για την πυρόσφαιραΟλοκληρώθηκε η παρουσίαση  27/02/2025 12:38 Σκοπός μας δεν ήταν να εστιάσουμε στην πυροσφαιρα και τα αιτία της. Αυτό είναι αποτέλεσμα της δικαστικής έρευνας 27/02/2025 12:26
Πρόεδρος ΕΔΟΑΣΑΑΜ: Ψάξαμε τα λάθη
Και ένα χέρι να είχε χαθεί, την ίδια έρευνα θα κάναμε.
27/02/2025 12:24

5-7 νεκροί από τη φωτιά


«Από στοιχεία που έχουμε δει και επιβεβαιώσει είμαστε σίγουροι πως μιλάμε για έναν τέτοιο μικρό αριθμό (5-7 άτομα κάηκαν)»
27/02/2025 12:24



Τι έκανε ο σταθμάρχης


Μπορούσε και το χειριζόταν κανονικά με αυτόματο τρόπο ο σταθμάρχης - το σύστημα
27/02/2025 12:21



Προϊστάμενος μονάδας διερευνήσεων του ΕΟΔΑΣΑΑΜ: Δεν έγινε καλός συντονισμός, δεν έγινε χαρτογράφηση της σκηνής του δυστυχήματος και δεν διατηρήθηκαν τα στοιχεία


Θα έπρεπε να το κάνει η δικαστική αρχή που ήταν επί τόπου
27/02/2025 12:13



Fabrizio Carpinelli από ERΑ: Ελπίζω να διαβάσετε λεπτομερώς την έκθεση πριν να γράψετε γι΄αυτή

27/02/2025 12:12



Bart Accou από ERA: Βάσει των στοιχείων αποκλείσαμε ότι αυτός ο μηχανισμός, τα έλαια σιλικόνης, μπορεί να προκαλέσει την πυρόσφαιρα

27/02/2025 12:10



Bart Accou από ERA: Ρωτήσαμε το ινστιτούτο της Στοκχόλμης για την αιτία της πυρόσφαιρας σχετικά με τα μηχανικά στοιχεία του τρένου


Ρωτήσαμε αν το έλαιο σιλικόνης μπορεί να την προκαλέσει και μας απάντησαν ότι μπορεί να συνεισφέρει υπό κάποιες προϋποθέσεις. Μετά πήγαμε και σε περαιτέρω ειδικούς για να διευκρινίσουμε το εύρημα αυτό
27/02/2025 12:09



Πρόεδρος ΕΟΔΑΣΑΑΜ: Όταν ανέλαβα 18 Σεπτεμβρίου 2023 ο οργανισμός ήταν σε διάλυση


Είχαμε προυπολογισμό 400.000 ευρώ και έχει φτάσει στα 4,2 εκατ. ευρώ. Για μια έρευνα από ινστιτούτο της Στοκχόλμης σχετικά με την πυρόσφαιρα ζήτησα προσωπικά από τον κ. Σταϊκούρα να διασφαλίσει χρηματοδότηση.
27/02/2025 12:07



Bart Accou από ERA: Ερευνήσαμε το πώς εκπαιδεύονταν και αξιολογούνταν οι σταθμάρχες


Εξετάσαμε τις διαδικασίες του ΟΣΕ για να διασφαλίσει ότι οι σταθμάρχες είναι ικανοί σε κάθε συνθήκη. Δεν πήγαμε πέρα από αυτό, δεν εξετάσαμε ενδεχόμενη διαφθορά. Σκοπός μας ήταν να εξετάσουμε αν οι σταθμάρχες είχαν τις απαραίτητες ικανότητες.
27/02/2025 12:01



Πρόεδρος ΕΟΔΑΣΑΑΜ: Δεν μπορεί η επιτροπή να πάρει θέση για το αν αυτό έγινε εσκεμμένα ή από λάθος


Είναι δεδομένο ότι έγιναν όλα λάθος αλλά αυτό δεν θα το πει η επιτροπή. Δεν θα σας το πει ο κ. Accou αυτό
27/02/2025 11:55



Προϊστάμενος μονάδας διερευνήσεων του ΕΟΔΑΣΑΑΜ: Αυτό που χάθηκαν στοιχεία σε 3 μέρες δεν έπρεπε να συμβεί


Στο μέλλον δεν πρέπει να γίνει αυτό. Κάναμε σχετική σύσταση προς το υπουργέιο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας για να μην συμβεί στο μέλλον ξανά αυτό
27/02/2025 11:54



Προϊστάμενος σιδηροδρομικών δυστυχημάτων ΕΟΔΑΣΑΜ: Είπαμε ότι η εικόνα που είχαμε ότι η διαχείριση του τόπου του εγκλήματος δεν ήταν σωστή


Κυρίως από άγνοια των αρμόδιων οργανισμών και φορέων και την κακή προετοιμασία να διαχειριστούν ένα τέτοιο δυστύχημα

Αυτό οδήγησε στην απώλεια στοιχείων που θα μπορούσαν να μας βοηθήσουν. Το ότι χάθηκαν στοιχεία δεν σημαίνει ότι δεν φταίει κανείς
27/02/2025 11:52



Πρόεδρος ΕΟΔΑΣΑΑΜ: Θα ζητήσουμε επαλήθευση του πορίσματος, για το οποίο εμείς δεν έχουμε αμφιβολία, απο ανώτατο πανεπιστημιακό


Θα μπορούσε να είναι ο Δημόκριτος ή το Πανεπιστήμιο της Λωζανης, για τέτοια ιδρύματα μιλάω
27/02/2025 11:46



Προϊστάμενος μονάδας διερευνήσεων του ΕΟΔΑΣΑΑΜ: Εμείς ξέρουμε ότι τα μηχανικά μέρη του τροχαίου υλικού ήταν πολύ δύσκολο να δημιουργήσουν αυτήν την πυρόσφαιρα. Τίποτα άλλο

27/02/2025 11:45



Πρόεδρος ΕΟΔΑΣΑΑΜ: Χρησιμοποίησα και τους τρεις διερευνητές που έχει ο οργανισμός


Μακάρι να είχαμε χημικούς μηχανικούς, μηχανολόγους μηχανικούς και άλλους ειδικούς. Και αυτοί που ήρθαν από τον ERA ήρθαν με μεγάλη προσπάθεια
27/02/2025 11:44



Προϊστάμενος μονάδας διερευνήσεων του ΕΟΔΑΣΑΑΜ: Κάναμε 70 συνεντεύξεις, πήγαμε Λάρισα, μιλήσαμε με τη ΡΑΣ, τον ΟΣΕ, πήραμε εξωτερικές βοήθειες από ινστιτούτα και καθηγητές

27/02/2025 11:43



Bart Accou από ERA: Εμείς επικεντρωθήκαμε στην ασφάλεια των σιδηροδρόμων και αυτό δικαιολογεί τη σύνθεση της ομάδας μας


Όπου απαιτείτο ζητήσαμε εξωτερική βοήθεια από ιδρύματα Ελληνικά και διεθνή
27/02/2025 11:40



Bart Accou από ERA: Εγώ και ο συνάδελφός μου είμαστε εδώ για να υποστηρίξουμε τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ


Ο ρόλος μας ήταν απολύτως υποστηρικτικός προς τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ
27/02/2025 11:35



Bart Accou από ERA για την κατάσταση της σηματοδότησης


Υπάρχουν 2 συστάσεις ασφαλείας προς τον ΟΣΕ. Πρέπει να λάβει υπόψη τους κινδύνους από την κυκλοφορία και π.χ. να λαμβάνει μέτρα αν κάποια στοιχεία υπολειτουργούν

Υπάρχει σύσταση για να υπάρχει συνεχώς έλεγχος και αξιολόγηση των υποδομών του ΟΣΕ
27/02/2025 11:31



Προϊστάμενος μονάδας διερευνήσεων του ΕΟΔΑΣΑΑΜ: Εμείς δεν έχουμε νομικά το δικαιώμα να επιβάλουμε τίποτα


Πάνω από τη ΡΑΣ είναι το υπουργείο Μεταφορών, υπάρχει ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Σιδηροδρόμων
27/02/2025 11:29



Προϊστάμενος σιδηροδρομικών δυστυχημάτων του ΕΟΔΑΣΑΑΜ: Εμείς δεν μπορούμε να πιέσουμε ή να ελέγξουμε την εφαρμογή των 17 συστάσεων


Κάθε 6 μήνες θα πρέπει να μας δίνουν feedback με έκθεση για το αν και πώς εφαρμόζονται. Την υλοποίηση πρέπει να επιβλέπει η ΡΑΣ
27/02/2025 11:28



Πρόεδρος ΕΟΔΑΣΑΑΜ: Προσωπική μου γνώμη είναι ότι τα παιδιά σκοτώθηκαν επειδή ο σιδηρόδρομος δεν ήταν ασφαλής το 2023


Τις συστάσεις ασφαλείας θα πρέπει υπό την εποπτεία της ΡΑΣ που είναι η αρχή της ασφάλειας, θα πρέπει να υλοποιηθούν το συντομότερο δυνατόν. Αν δεν υπήρχε πρόβλημα δεν θα κάναμε αυτές τις 17 συστάσεις
27/02/2025 11:25



Bart Accou από ERA: Δεν έχω απάντηση αν τα τρένα είναι ασφαλή γιατί δεν ήταν σκοπός αυτής της έρευνας


Εμείς στην έρευνα ασχοληθήκαμε με τα στοιχεία που αφορούν το δυστύχημα. Αυτό μας έδωσε μια μικρή εικόνα του τι συμβαίνει στο σύνολο του σιδηροδρόμου
27/02/2025 11:21



Bart Accou από ERA: Είναι απίθανο τα έλαια σιλικόνης να είναι το αίτιο για την πυρόσφαιρα και την εξέλιξή της


Συγκρίνοντας τα στοιχεία σε σχέση με την έκθεση των πραγματογνωμόνων
Έχουμε φτάσει στο συμπέρασμα πτι Είναι πολύ απίθανο τα έλαια σιλικόνης να παίξανε έναν βασικό ρόλο ατο φαινόμενο της πυρόσφαιρας και με αυτό συμφωνούν επιπλέον αναλύσεις ειδικών που έχουμε και επαληθεύουν τα ευρήματα μας
27/02/2025 11:19



Πρόεδρος ΕΟΔΑΣΑΑΜ: Το πόρισμά μας είναι διαθέσιμο ήδη στην ιστοσελίδα του οργανισμού, θα το κοινοποιήσω στη συνέχεια στον εφέτη ανακριτή


Δεν είμαστε μια δικαστική αρχή που αναζητά ενόχους. Θα το στείλω γιατί πιστεύω ότι μπορεί να αντλήσει χρήσιμα συμπεράσματα
27/02/2025 11:19



Bart Accou από ERA για τις 17 συστάσεις


Στο επόμενο στάδιο εκτιμώ ότι θα πρέπει να υπάρχει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο αλλά δεν μπορούμε εμείς να ξέρουμε πότε θα γίνει αυτό. Ευχόμαστε το νωρίτερο δυνατόν. Δεδομένου της πολυπολοκότητάς τους επαφίεται στους φορείς.
27/02/2025 11:15



Bart Accou από ERA: Το υπουργείο Μεταφορών δεν ενημερώθηκε για οποιδήποτε προσχέδιο του πορίσματος


Τους το ζητήσαμα αλλά προτίμησαν να μην μετέχουν στη διαδικασία
27/02/2025 11:12



Bart Accou από ERA: Στα τελευταία στάδια της έρευνας προσπαθήσαμε να έχουμε feedback από όλους τους φορείς που παρουσιάσαμε τα στοιχεία μας και είχαμε συνεργασία


Τα ευρήματα για τα οποία ήταν αρμόδιοι μας έδωσαν τα λάβαμε υπόψη. Κάποια που ήταν αποδεκτά ενσωματώθηκαν και κάποιοι που δεν ήταν, απορρίφθηκαν.
27/02/2025 11:11



Πρόεδρος ΕΟΔΑΣΑΑΜ: Προκαλούν και σε μένα τις ίδιες απορίες με εσάς τα βίντεο που ήρθαν στη δημοσιότητα πρόσφατα

27/02/2025 11:08



Προϊστάμενος μονάδας διερευνήσεων του ΕΟΔΑΣΑΑΜ: Εμείς πήραμε κυρίως δευτερογενές υλικό κυρίως από τον εφέτη Λάρισας

27/02/2025 11:08



Πρόεδρος ΕΟΔΑΣΑΑΜ: Τα τρία τελευταία βίντεο τα ζήτησα από τον εφέτη ανακριτή που αρνήθηκε να μου τα δώσει μέχρι να θετικοποιηθούν. Τα έχουμε λάβει υπόψη


Βίντεο φόρτωσης της εμπορικής αμαξοστοιχίας δεν υπάρχουν
27/02/2025 11:07



Πρόεδρος ΕΟΔΑΣΑΑΜ: Το πόρισμα υιοθετήθηκε ομόφωνα από το συμβούλιο του οργανισμού


Το πρώτο που έκανα στις 18 Σεπτεμβρίου 2024 ήταν να συντάξω την παραίτησή μου για το ενδεχόμενο να υπάρξει πολιτική παρέμβαση. Το κύρος του επικεφαλής του οργανισμού δεν επιδέχεται αμφισβήτησης από κάνενα
27/02/2025 11:05



Bart Accou από ERA


Οι άνθρωποι που εργάζονται στον σιδηρόδρομο είναι αφοσιωμένοι και εργάζονται για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου. Για να φτάσουμε σε έναν επαρκώς ασφαλή σιδηρόδρομο θα πρέπει να εφαρμοστούν οι συστάσεις ασφαλείας που κάνουμε σήμερα
27/02/2025 11:03



Πρόεδρος ΕΟΔΑΣΑΑΜ: Δεν είναι σκοπός της έρευνας μας η διερεύνηση της 717


Η προσωπική μου γνώμη είναι όσοι καθυστέρησαν την 717 και μιλώ για την ανώτερη ηγεσία, έχουν συμβάλει αποφασιστικά στο να χάσουν τη ζωής τους αυτά τα παιδιά
27/02/2025 11:02



Πρόεδρος ΕΟΔΑΣΑΑΜ: Η ευρωπαϊκή νομοθεσία είναι σαφής και ξεκάθαρη: πρέπει να ολοκληρώνεται ένα χρόνο μετά το δυστύχημα


Η διερεύνηση είναι μια αξονική τομογραφία όλων των συστηματικών λαθών και παραλείψεων που οδήγησαν τα παιδιά στον θάνατο. Είχα ταξιδέψει 30 φορές με την επίμαχη επιβατική αμαξοστοιχία με τα παιδιά μου το 2022. Σκοπός της έρευνας δεν είναι να βάλουμε κάποιους φυλακή αλλά να δείξει τα συστημικά προβλήματα που οδήγησαν στο δυστύχημα. Δεν θα κρύψουμε τίποτα.
27/02/2025 11:00



Πόρισμα - Οι υποκείμενοι παράγοντες: Σευνεχείς εργασίες από τους μηχανοδηγούς λόγω ελλείψεων


Αυτό είχε επίσης αντίκτυπο στους μηχανοδηγούς, οι οποίοι αντιμετώπιζαν αλλαγές λόγω συνεχών εργασιών στη γραμμή ή/και βλαβών σε καθημερινή βάση, κάτι που απαιτούσε συνεχή εγρήγορση και υψηλό επίπεδο ανθεκτικότητας. Στο πλαίσιο αυτό, η Hellenic Train δεν μπόρεσε να αποδείξει ότι παρείχε συνεχή εκπαίδευση στους μηχανοδηγούς της, ιδίως για επικοινωνίες που σχετίζονται με την ασφάλεια και για σχετικές μη τεχνικές
27/02/2025 10:59



Πόρισμα - Οι υποκείμενοι παράγοντες: Εξαντλούνταν τα όρια του συστήματος


Δεν λαμβάνονταν υπόψη από τον ΟΣΕ οι απαραίτητες αλληλεπιδράσεις μεταξύ ανθρώπων και άλλων στοιχείων ενός κοινωνικοτεχνικού συστήματος. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ο χρησιμοποιούμενος εξοπλισμός, οι απαιτούμενες εργασίες, το διαθέσιμο περιβάλλον εργασίας και οι γενικές οργανωτικές ρυθμίσεις να εξαντλούν τα όρια του επιχειρησιακού προσωπικού πέρα από αυτό που είναι ανθρωπίνως αποδεκτό με βιώσιμο τρόπο. Επικρατούσε μια ισχυρή πεποίθηση ότι όλοι οι λειτουργικοί κίνδυνοι μπορούν να ελεγχθούν με την αυστηρή εφαρμογή κανόνων, υπό όλες τις συνθήκες.
27/02/2025 10:58



Πόρισμα: Οι υποκείμενοι παράγοντες που οδήγησαν στην τραγωδία β'


Ο διαχειριστής υποδομής ΟΣΕ δεν προβαίνει σε προληπτική συντήρηση των υποδομών ελέγχου, τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης. Παρεμβάσεις πραγματοποιούνται όταν αποτυγχάνουν (κρίσιμα) στοιχεία, ακόμη και για έργα ανάταξης που παραδίδονται εν μέρει σε χρήση. Επιπλέον, ο τρόπος με τον οποίο ο ΟΣΕ διαχειρίζεται τις ικανότητες των σταθμαρχών του δεν εγγυάται ότι είναι ικανοί για τις εργασίες που σχετίζονται με την ασφάλεια για τις οποίες είναι υπεύθυνοι και υπό οποιεσδήποτε συνθήκες. Επίσης, δεν είχε πραγματοποιηθεί μεθοδευμένη παρακολούθηση της απόδοσης κανενός από τους σταθμάρχες, με αποτέλεσμα ο ΟΣΕ να μην έχει εικόνα για την όποια επιδείνωση στην ποιότητα εκτέλεσης εργασιών που σχετίζονται με την ασφάλεια.
27/02/2025 10:57



Πόρισμα: Οι υποκείμενοι παράγοντες που οδήγησαν στην τραγωδία


Ο ελληνικός σιδηροδρομικός τομέας υπέφερε πολύ από τις οικονομικές κρίσεις που ξεκίνησαν στα τέλη του 2009 και κορυφώθηκαν το 2010. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την κακή συντήρηση και την όλο και πιο υποβαθμισμένη υποδομή και μια διαρθρωτική έλλειψη προσωπικού, απαραίτητου για να συνεχίσει να παρέχει τις συνήθεις υπηρεσίες. Το σιδηροδρομικό σύστημα δεν είχε ανακάμψει από αυτή την κατάσταση μέχρι τις αρχές του 2023.
27/02/2025 10:57



Πρόεδρος ΕΟΔΑΣΑΑΜ στείλαμε τα αποτελέσματα των προσομειώσεων αποφασίσαμε ομόφωνα να επιβεβαιώσουμε σε εγνωσμένου κύρους πανεπιστημιακό η άλλο ίδρυμα γιατί θέλουμε την αλήθεια.


Ξέρουμε ότι είναι δύσκολο λόγω της κατάστασης του πεδίου και της δειγματοληψίας ημέρες μετά το δυστύχημα
27/02/2025 10:56



Bart Accou από ERA για το άγνωστο καύσιμο που αναφέρεται στο πόρισμα


Η αυτοψία στο σημείο της τραγωδίας με τον τρόπο που έγινε δεν μας επέτρεψε να ταυτοποιήσουμε τον τύπο του καυσίμου που μεταφερόταν και προκάλεσε την πυρόσφαιρα. Δεν βρήκαμε κάποια ένδειξη ότι οι μηχανές του τρένου τεχνική ήταν αιτία για την πυρόσφαιρα και τις
27/02/2025 10:53



Αναλυτικά η σύνοψη του Πορίσματος


Το ατύχημα στις 28 Φεβρουαρίου 2023

1. Το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου 2023, η επιβατική αμαξοστοιχία IC-62, με 352 επιβαίνοντες, που εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη, αναχώρησε από το σταθμό της Λάρισας στις 23:05, με καθυστέρηση 48 λεπτών. Σχεδόν την ίδια ώρα, η εμπορευματική αμαξοστοιχία 63503 αναχώρησε από το σταθμό των Νέων Πόρων με κατεύθυνση τη Λάρισα, επίσης με καθυστέρηση στο προγραμματισμένο πρόγραμμα.

2 Λίγο μετά τις 23:18 οι δύο αμαξοστοιχίες συγκρούστηκαν μετωπικά, με την εμπορική αμαξοστοιχία να καταγράφει ταχύτητα σχεδόν 90 km/h, ενώ η επιβατική αμαξοστοιχία ταξίδευε με εκτιμώμενη ταχύτητα 150 km/h, αμφότερες πολύ εντός των επιτρεπόμενων περιορισμών ταχύτητας. Η κρούση ήταν σφοδρή και ενώ οι δύο μηχανές της εμπορικής αμαξοστοιχίας ωθήθηκαν στη διπλανή γραμμή για να έρθουν σε σύγκρουση με τον κατακόρυφο τοίχο αντιστήριξης, η μηχανή και το επιβατικό βαγόνι πρώτης θέσης της επιβατικής αμαξοστοιχίας εκτοξεύτηκαν στην άλλη πλευρά της γραμμής, όπου προσγειώθηκαν στο έδαφος κάτω από αυτήν, καταστραμμένα ολοσχερώς.

3 Εν τω μεταξύ, σημειώθηκε μια δεύτερη, σχεδόν μετωπική σύγκρουση μεταξύ του βαγονιού εστιατορίου της επιβατικής αμαξοστοιχίας και του πρώτου επίπεδου βαγονιού, φορτωμένου με χαλύβδινες πλάκες, τα οποία ήταν τα πρώτα επόμενα οχήματα της επιβατικής και της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας αντίστοιχα. Ακολουθώντας την κατεύθυνση των προπορευόμενων οχημάτων, το βαγόνι εστιατορίου και το επόμενο βαγόνι δεύτερης κατηγορίας της επιβατικής αμαξοστοιχίας κατέληξαν επίσης στο χαμηλότερο έδαφος. Εν τω μεταξύ, είχε σχηματιστεί μια τεράστια μπάλα φωτιάς που φαινόταν να κινείται μαζί με το επιβατικό τρένο. Στις πυρκαγιές που προέκυψαν στο χαμηλότερο επίπεδο, το εστιατόριο και το βαγόνι δεύτερης θέσης κάηκαν ολοσχερώς.

4 Συνολικά, 57 άτομα, εκ των οποίων 11 μέλη του προσωπικού ή υπεργολάβοι που εργάζονταν για την Hellenic Train, έχασαν τη ζωή τους στο ατύχημα, 81 άτομα τραυματίστηκαν σοβαρά και 99 είχαν ελαφρές σωματικές βλάβες. Σημαντικός αριθμός ατόμων, άμεσα ή έμμεσα εμπλεκομένων στο ατύχημα, υπέστησαν σοκ ή/και συναισθηματικό τραύμα.
27/02/2025 10:53



Fabrizio Carpinelli (στελέχος ERA) για την επιλογή προσωπικού του ΟΣΕ


Στο τέλος της έκθεσης έχουμε μια ισχυρή και αυστηρή σύσταση για την επιλογή προσωπικού από τον ΟΣΕ
27/02/2025 10:51



Bart Accou από ERA: Ζητήσαμε τις επικοινωνίες ανάμεσα στην Hellenic Train και στους μηχανοδηγούς


Όλα όσα περιλαμβάνονται στην έκθεση βασίζεται στις πληροφορίες που μας δόθηκαν από την εταιρεία
27/02/2025 10:50



Παράγοντες που επηρέασαν τις συνέπειες της σύγκρουσης





27/02/2025 10:49



Πόρισμα: Αλληλουχία λαθών


10 Αυτή η αλληλουχία δραστηριοτήτων επηρεάστηκε σε μεγάλο βαθμό από τη γενική έλλειψη αυστηρής εφαρμογής της προβλεπόμενης μεθοδολογίας δομημένης επικοινωνίας. Επιπλέον, η μεθοδολογία που προβλέπεται από τους ελληνικούς κανόνες είναι ξεπερασμένη σε σύγκριση με τα πιο πρόσφατα διεθνή πρότυπα και η χρήση ενός ανοικτού καναλιού ραδιοεπικοινωνίας, που είναι συνηθισμένο στους ελληνικούς σιδηροδρόμους, δεν επιτρέπει την άμεση, αδιάλειπτη επικοινωνία σχετικά με την ασφάλεια μεταξύ των σταθμάρχων και των μηχανοδηγών.
27/02/2025 10:46



Ολοκληρώθηκε η παρουσίαση της επιτροπής και ακολουθούν ερωτήσεις

27/02/2025 10:46









27/02/2025 10:45



Πόρισμα: Ο σταθμάρχης έδωσε προφορική άδεια να αναχωρήσει η αμαξοστοιχία IC-62


9 Σε μια επόμενη ακολουθία, η εξουσιοδότηση για την αμαξοστοιχία IC-62, να αναχωρήσει από τον σταθμό της Λάρισας προς τα βόρεια, δόθηκε προφορικά από τον σταθμάρχη της Λάρισας και δεν επιβεβαιώθηκε μέσω ανάγνωσης από τους μηχανοδηγούς του IC-62. Αυτό έμεινε χωρίς αντίδραση από τον σταθμάρχη, αφήνοντας αβέβαιο το πώς το μήνυμα έγινε κατανοητό από τους μηχανοδηγούς.
27/02/2025 10:43



Πόρισμα: Σειρά από τεχνικές βλάβες επιβάρυναν τον φόρτο εργασίας


8 Επιπλέον, ο συνήθης φόρτος εργασίας του είχε επιβαρυνθεί σοβαρά από μια σειρά επιβαρυντικών παραγόντων. Υπήρχε μια σειρά από τεχνικές βλάβες, τόσο προσωρινές όσο και λιγότερο προσωρινές, οι οποίες δημιούργησαν πρόσθετα καθήκοντα ή έκαναν τα υπάρχοντα καθήκοντα πιο δύσκολα. Έπρεπε να αντιμετωπίσει έναν άνευ προηγουμένου αριθμό επικοινωνιών, πολλές από τις οποίες δεν είχαν άμεση σχέση με το καθήκον του να ελέγχει την κυκλοφορία των τρένων. Επιπλέον, ο σχεδιασμός του περιβάλλοντος εργασίας, λόγω της τοποθέτησης των διαφόρων μέσων που έπρεπε να χρησιμοποιηθούν, δεν επέτρεπε την πραγματοποίηση συνομιλιών και την ταυτόχρονη παρακολούθηση της κυκλοφορίας των τρένων. Τέλος, η προσοχή του, τόσο η γνωστική όσο και η συναισθηματική, καταλαμβανόταν από τη διόρθωση ενός προηγούμενου λάθους που είχε κάνει, όταν καθόριζε τη διαδρομή για ένα άλλο εισερχόμενο, τοπικό τρένο.
27/02/2025 10:42



Οι συστάσεις ασφαλείας σε Hellenic Train και ΡΑΣ





27/02/2025 10:42



Ο ΟΣΕ να ελέγξει καλύτερα τους κινδύνους με τις συνθήκες λειτουργίας


Ο πίνακας που παρουσίασε ο κ. Καπετανίδης




27/02/2025 10:41



Δεν έγινε σωστή χαρτογράφηση του χώρου διερεύνησης του ατυχήματος


Έτσι είχαμε την απώλεια πληροφοριών δυνητικά ζωτικής σημασίας. Υπάρχουν στοιχεία για να απευθυνθεί σύσταση στη ΡΑΣ για το ζήτημα των επικοινωνιών. Εκδίδουμε 17 συστάσεις που η εφαρμογή τους θα είναι υπό την εποπτεία της ΡΑΣ




27/02/2025 10:39



Τον λόγο έχει ο Αστέριος Αλεξάνδρου, προϊστάμενος σιδηροδρομικών δυστυχημάτων

27/02/2025 10:38



Οι υποκείμενοι και οι αιτιώδεις παράγοντες





27/02/2025 10:37



Τι λέει το πόρισμα για την έκρηξη


Με βάση τις παρατηρήσεις που μπόρεσαν να γίνουν, δεν υπάρχει καμία ένδειξη ότι ο τεχνικός εξοπλισμός της έλασης υλικού που χρησιμοποιήθηκε προκάλεσε το σχηματισμό και την επέκταση της τεράστιας πύρινης σφαίρας που προέκυψε μετά την πρόσκρουση, και στη συνέχεια οδήγησε στις δευτερογενείς πυρκαγιές. Με τα υπάρχοντα στοιχεία είναι αδύνατο να προσδιοριστεί τι ακριβώς την προκάλεσε, αλλά οι προσομοιώσεις υποδεικνύουν την πιθανή παρουσία ενός άγνωστου μέχρι σήμερα καυσίμου
27/02/2025 10:36

Για τον ΟΣΕ


Επίσης ο ΟΣΕ δεν είχε εκσυγχρονίσει τις διαδικασίες και δεν είχε αντιληφθεί ότι οι κίνδυνοι μπορούσαν να αντιμετωπιστούν μόνο με τον Γενικό Κανονισμό Ασφαλείας. Νόμιζαν ότι ήταν πανάκεια αλλά δεν ήταν, συμπλήρωσε ο κ. Καπετανίδης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου