Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου 2024

Jiyue Χρεοκοπία σοκ και με άρωμα σκανδάλου

Δεν αρκεί μόνο να φτιάχνεις εντυπωσιακά αυτοκίνητα, πρέπει να πουλάς και να ξέρεις να διαχειρίζεσαι…
H Jiyue βρίσκεται στα πρόθυρα της κατάρρευσης, παρόλο που υποστηρίζεται από τον τεχνολογικό γίγαντα Baidu και τον όμιλο Geely και φαίνεται ότι θα χρειαστεί ένα θαύμα για να αποφευχθεί η προδιαγεγραμμένη πορεία προς τη χρεοκοπία, ανάλογη με αρκετών ακόμα κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών, μέσα στο έτος. Σημειώστε πως μόνο το ανοίκει η εταιρεία στο θηρίο Geely – που έρχεται και στην Ελλάδα – είναι ένα σοκ για την κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία.

Η Jiyue ιδρύθηκε αρχικά μέσω μιας κοινοπραξίας, μεταξύ της Baidu, που κατείχε το πλειοψηφικό πακέτο (55%) και της Geely, που διατηρούσε το υπόλοιπο -ισχυρό- 45%. Ωστόσο, η εταιρεία αναδιαρθρώθηκε αργότερα, παρέχοντας στην Geely μερίδιο ιδιοκτησίας 65% και αφήνοντας το 35% στην Baidu. Παρουσίασε το πρώτο της μοντέλο -το Jiyue 01– πέρυσι, ως κομψό ανταγωνιστή του Tesla Model Y. Ακολούθησε το υπέροχο sedan Jiyue 07, το οποίο κέρδισε γρήγορα ένα βραβείο σχεδίασης Red Dot μετά την κυκλοφορία του.

Τα αίτια της κατάρρευσης


Με αυτά, λοιπόν, τα δεδομένα, γιατί μια εταιρεία φτάνει στο χείλος του γκρεμού; Η αλήθεια είναι ότι τα όμοαρφα μοντέλα της Jiyue, δεν είχαν την ανάλογη ανταπόκριση στο αγοραστικό κοινό της Κίνας. Στη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων του πλανήτη, η μάρκα πούλησε φέτος μόλις 13.834 μονάδες!

Σύμφωνα, όμως, με τα κινεζικά μέσα ενημέρωσης, υπάρχουν βαθύτεροι λόγοι για το… κραχ. Ο οικονομικός διευθυντής της μάρκας και η οικογένειά του, φέρεται να έχει καταφύγει στη Σιγκαπούρη, παίρνοντας μαζί του όλα τα οικονομικά δεδομένα. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η Raidu ανακάλυψε «μαύρη τρύπα» 962 εκατομμυρίων δολαρίων στο ταμείο της Jiyue και η οσμή σκανδάλου, δεν περιορίζεται εκεί.

Το CarNewsChina προσθέτει ότι ο διευθύνων σύμβουλος Xia Yiping, υπερπλήρωνε τους προμηθευτές. Περίπου το 70% όλων των ανταλλακτικών που χρησιμοποιεί η Jiyue προέρχεται από την Geely και από τον Φεβρουάριο, χρωστούσε περισσότερα από 200 εκατομμύρια δολάρια στη μητρική της εταιρεία για αυτά τα ανταλλακτικά.

Όλα αυτά είχαν ως αποτέλεσμα να χαθούν πολλές θέσεις εργασίες και να καθυστερεί η κατάβολή των μισθών των υπαλλήλων, όπως και αυτή των ασφαλιστικών τους εισφορών. Η Geely και η Raidu δεσμεύτηκαν ότι θα αποπληρώσουν τις οφειλές προς τους εργαζόμενους, αλλά το καράβι της Jiyue οδεύει ολοταχώς για τα βράχια!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου