Tο πιο ακριβό αυτοκίνητο του κόσμου είναι η Mercedes 300 SLR Uhlenhaut. Σε λίγους μήνες και το δεύτερο ακριβότερο θα είναι πάλι μια Mercedes. Το 1950 σηματοδότησε το επίσημο ξεκίνημα του παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1, όπως το γνωρίζουμε σήμερα. Με οδηγούς θρύλους και μονοθέσια τα οποία ξεχώριζαν σημαντικά το ένα από το άλλο, χάρη στην ξεχωριστή σχεδίαση και τις καινοτομίες που έφερε το καθένα.Ένα από τα πιο εμβληματικά εκείνης της εποχής ήταν η Mercedes-Benz W 196 R «Stromlinienrennwagen», όπως ονομάστηκε ή πιο απλά W196 Stromlinie.
Πρόκειται για ένα «χρυσό» κομμάτι ιστορίας της γερμανικής μάρκας στους αγώνες, καθώς συμβολίζει την κυριαρχία της εκείνη την εποχή, αλλά και είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την επιστροφή της στα Grand Prix έπειτα από χρόνια απουσίας.
Η W 196 ενσωμάτωνε τις πιο προηγμένες τεχνολογίες της εποχής, ενώ είχε κατασκευαστεί βάσει των νέων προδιαγραφών «έως 2,5 λίτρα» οι οποίοι τέθηκαν σε ισχύ το 1954.
Ο κινητήρας της ήταν ένας οκτακύλινδρος σε σειρά με 2.494 κ. εκ. εξοπλισμένος με άμεσο ψεκασμό και δεσμοδρομικό σύστημα βαλβίδων, με μέγιστη ισχύ που ξεκίνησε από τους 257 ίππους και έπειτα από δύο χρόνια εξέλιξης ανέβηκε στους 290.
Επιπλέον, σημαντική καινοτομία του ήταν και η μετάδοση τύπου Transaxle που έχει το κιβώτιο ταχυτήτων πίσω για καλύτερη κατανομή βάρους, καθώς και η καινοτόμος ανάρτηση που συνδυαζόταν με ταμπούρα όχι στις πλήμνες αλλά .
Με τους νέους περιορισμούς του 1954, η Mercedes-Benz κατόρθωσε να βρει μία εντυπωσιακή λύση ως προς τη σχεδίαση του αμαξώματος, δημιουργώντας πέρα από τη κλασική διαμόρφωση των τότε μονοθεσίων με τους ελεύθερους τροχούς και ένα αεροδυναμικό σχήμα με καλυμμένους τους τροχούς, βελτιστοποιώντας έτσι τη σταθερότητα του αγωνιστικού στις ακόμα πιο υψηλές ταχύτητες που μπορούσε να πετύχει.
Αλλά όλα τα παραπάνω δε θα είχαν ιδιαίτερη σημασία, εάν η W 196 δεν κυριαρχούσε στις πίστες με τα «κατάλληλα χέρια». Διότι τη συγκεκριμένη την έχουν οδηγήσει δύο θρύλοι της Formula 1, οι Juan Manuel Fangio και Sir Stirling Moss.
Το ντεμπούτο των πρώτων W 196 R Stromlinie έγινε στο γαλλικό Grand Prix, όπου πέτυχαν το 1-2 με τους Fangio και Karl Kling, με τον Hans Herrmann να τερματίζει 7ος. Ωστόσο, ο τελευταίος σημείωσε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα.
Φυσικά, είναι το μονοθέσιο με το οποίο ο θρυλικός Αργεντινός οδηγός κέρδισε το δεύτερο παγκόσμιο πρωτάθλημα από τα συνολικά πέντε της καριέρας του.
Η W196 που έχουμε τώρα εδώ και έχει διασωθεί είναι αυτή με αριθμό πλαισίου 00009/54. Το εργοστάσιο της Mercedes-Benz τη δώρισε στο μουσείο της Indianapolis Motor Speedway το 1965, όπου παρέμενε μέχρι και σήμερα.
Πριν την δημοπρασία που θα γίνει την 1η Φεβρουαρίου του 2025 στο Μουσείο της Mercedes-Benz στη Στουτγάρδη, το αγωνιστικό πέρασε από πλήρη έλεγχο στο Mercedes Classic Center, όπου επιβεβαιώθηκε η γνησιότητά του. Τη δημοπρασία έχει αναλάβει η RM Sotheby’s, σε συνεργασία με το τμήμα Mercedes-Benz Classic, με την τιμή να αναμένεται να κυμανθεί από 45 έως και 64 εκατομμύρια ευρώ!
Το ενδιαφέρον για την W 196 R είναι ήδη τεράστιο, κάτι που σημαίνει πως λογικά θα δούμε την τελική τιμή πώλησής της να επιβεβαιώνει τις προβλέψεις ή και να τις ξεπερνά κάνοντας την W 196 το δεύτερο πιο ακριβό αυτοκίνητο που έχει πουληθεί ποτέ.
Γιατί το πρώτο είναι μία άλλη Mercedes-Benz, η 300 SLR Uhlenhaut Coupe, η οποία παραχωρήθηκε το 2022 έναντι 135 εκατομμυρίων ευρώ!
Αξίζει να σημειώσουμε, πως η απόφαση πώλησης της εμβληματικής W 196 από το μουσείο της πίστας της Ινδιανάπολης πάρθηκε χάριν της προσπάθειας χρηματοδότησης της ανακαίνισης των εγκαταστάσεων του μουσείου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου