Δευτέρα 4 Νοεμβρίου 2024

Ford Capri

Μπορεί να φέρει τον θρυλικό κωδικό του αρχέτυπου μοντέλου και ορισμένες ρετρό σχεδιαστικές πινελιές, όμως το νέο Ford Capri είναι πλέον ένα ηλεκτρικό SUV που προσφέρει αυτονομία έως 627 χλμ. Και μόνο στο άκουσμα της λέξης «Capri», που στα ελληνικά προφέρεται Καπρί και όχι Κάπρι, οι λάτρεις της παγκόσμιας αυτοκίνησης αυτομάτως φέρνουν στο μυαλό τους την εικόνα του κουπέ της Ford που μεσουρανούσε την δεκαετία του ’70.
Ένα μοντέλο που δημιουργήθηκε στα τέλη των sixties και πιο συγκεκριμένα το 1969, ως ευρωπαϊκό αντίστοιχο της Ford Mustang, με το αμερικάνικο pony car να σημειώνει ρεκόρ πωλήσεων. Κάτι ανάλογο πέτυχε και το Capri καθώς στους τέσσερις πρώτους μήνες είχε πουλήσει πάνω από 100.000 κομμάτια.



Αυτά όμως ανήκουν στο παρελθόν. Τα στελέχη της Ford, αφουγκράζοντας τις τάσεις της σημερινής εποχής, επαναφέρουν το Capri, αυτή τη φορά όμως ως ηλεκτρικό SUV.




Advertisement


Σχεδιαστικά, το νέο Capri είναι, όπως προαναφέραμε, ένα κουπέ SUV, που μοιράζεται την ίδια αρχιτεκτονική (MEB) με το Explorer και ξεχωρίζει κυρίως χάρη στο σχήμα της οροφής και του πίσω παραθύρου, τη μαύρη επιφάνεια στη μάσκα και την 3D γραμματοσειρά του λογοτύπου

Πολύ καλή δουλειά έχει γίνει και στην αεροδυναμική μιας και ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι μόλις 0,26 προκειμένου να μειώνεται και η κατανάλωση ενέργειας στις υψηλές ταχύτητες, κάτι εξαιρετικά σημαντικό για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.



Από εκεί και πέρα το αμάξωμα του Ford Capri διακρίνεται για τις απλές, κάθαρες γραμμές του, ενώ η προαιρετική γυάλινη οροφή χωρίς σκιάδιο που κάνει την καμπίνα φωτεινή και εντυπωσιακή, ειδικά για εκείνους που κάθονται πίσω.




Εμπρός, η οικεία εικόνα με την κλειστή μάσκα, γίνεται πιο ενδιαφέρουσα χάρη στα πρωτότυπης σχεδίασης LED matrix φώτα που «καλωσορίζουν» με το ξεκλείδωμα τον οδηγό, τονίζοντας ιδιαίτερα το τεχνολογικά προηγμένο προφίλ του αυτοκινήτου.

Ακόμα πιο χαρακτηριστικός είναι ο εσωτερικός διάκοσμος, o οποίος ακολουθεί τη λογική του Explorer, με κυρίαρχο στοιχείο τις minimal, λιτές και όμορφες γραμμές. Έτσι και στο Capri το κυρίαρχο στοιχείο είναι η οθόνη αφής 14,6 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό, η οποία έχει την απεικόνιση και την αμεσότητα ενός iPad, ενώ μπορεί να μεταβάλλει την κλίση της, δημιουργώντας ένα κρυφό χώρο μικροαντικειμένων.





Η έλλειψη φυσικών διακοπτών μπορεί να ξενίσει αρχικά αλλά πολυ γρήγορα και με μια στοιχειώδη εξοικείωση ο χειρισμός του συστήματος infotainment που περιλαμβάνει το λειτουργικό SYNC Move αποδεικνύεται εύκολος.

Κάποια εξοικείωση χρειάζεται και η εργονομία, κυρίως λόγω της εναλλαγής λειτουργίας των δύο μόνο διακοπτών για τα ηλεκτρικά παράθυρα και των απτικών διακοπτών στο τιμόνι.

Πέραν τούτου, οδηγός και επιβάτες μπορούν να απολαύσουν τις διαδρομές τους, ακούγοντας την αγαπημένη τους μουσική μέσω του προηγμένου ηχοσυστήματος της B&O. Παράλληλα, ο έξυπνος υπολογιστής ταξιδιού EV Trip Planner, μπορεί να εντοπίζει τα σημεία που βρίσκονται οι δημόσιοι σταθμοί φόρτισης κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού παροτρύνοντας τους οδηγούς να φορτίσουν στους πιο βολικούς για αυτούς.



Όσον αφορά τους χώρους, αυτοί συμβαδίζουν απόλυτα με την ευρυχωρία που πρέπει να προσφέρει ένα ηλεκτρικό SUV με μήκος σχεδόν 4,7 μέτρα. Το μεγάλο μεταξόνιο (2.767 χλστ.) ευνοεί τους επιβάτες, ιδίως αυτούς που θα βρεθούν στην πίσω σειρά καθισμάτων.

Πιο συγκεκριμένα, ο χώρος για τα κεφάλια είναι επαρκέστατος ακόμα και για αυτούς με ύψος άνω του 1,80, καθώς δεν επηρεάζεται από την κλίση της οροφής, ενώ και ο χώρος για τα γόνατα ικανοποιεί στο μέγιστο βαθμό. Αντίστοιχα, ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 572 λίτρα.



Το νέο Ford Capri διατίθεται σε δύο εκδόσεις, μία πισωκίνητη και μία τετρακίνητη με την οποία διανύσαμε πάνω από 250 χιλιόμετρα, στα πλαίσια της πανευρωπαϊκής παρουσίασης στα πέριξ της Μασσαλίας.

Η πρώτη (Extended Range RWD) εξοπλίζεται με έναν σύγχρονο, μόνιμου μαγνήτη ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος βρίσκεται εγκατεστημένος στον πίσω άξονα και η απόδοσή του φτάνει τους 286 ίππους και 545 Nm ροπή. Η μπαταρία ιόντων λιθίου, νικελίου, κοβαλτίου, οξειδίου του μαγγανίου (NMC) έχει ενεργειακή χωρητικότητα 82,0 kWh (net: 77,0 kWh), με την αυτονομία κατά WLTP να ανέρχεται στα 627 χλμ, σύμφωνα πάντα με τον κατασκευαστή.



Αυτή, χάρη στην τεχνολογία 400V, μπορεί να φορτίσει σε παροχή DC με ισχύ μέχρι 135 kW. Σε αυτή την περίπτωση από το 10%-80% χρειάζονται 28 λεπτά της ώρας όπως ανακοινώνει η Ford.

Αντίστοιχα, η τετρακίνητη έκδοση Extended Range AWD διαθέτει ηλεκτρικό σύστημα κίνησης με έναν σύγχρονο ηλεκτρικό κινητήρα μόνιμου μαγνήτη (PSM) στον πίσω άξονα και έναν ασύγχρονο (ASM) στον εμπρός. Η συνδυαστική απόδοση φτάνει τους 340 ίππους και τα 679 Nm.

H συγκεκριμένη έκδοση του νέου Ford Capri διαθέτει μπαταρία ιόντων λιθίου NMC 84 kWh, ωστόσο η πραγματική χωρητικότητά της φτάνει τις 79 kWh, ενώ μπορεί να φορτίσει σε 26 λεπτά από το 10%-80% σε πηγή DC 185 kW, στοιχείο ιδιαίτερα σημαντικό για τον προγραμματισμό ενός ταξιδιού. Η αυτονομία εδώ, βάση WLTP, φτάνει τα 592 χιλιόμετρα, ενώ και για τις δύο, η εγγύησή τους είναι 8ετής ή για 160.000 χιλιόμετρα.



Όλα όμως εξαρτώνται με το πως θα συμπεριφερθείς πίσω από το τιμόνι. Για παράδειγμα τα σχεδόν 500 χιλιόμετρα θα τα προσεγγίσεις μόνο όταν είσαι απόλυτα συνετός με το δεξί πεντάλ και ακολουθείς με υπομονή τη ροή της κυκλοφορίας και τα αυστηρά σε αρκετές περιπτώσεις όρια ταχύτητας του γαλλικού οδικού δικτύου, όπου και κινηθήκαμε, με τη μέση κατανάλωση να είναι κοντά στις 16,0 kWh/100 χλμ.

Στην πράξη, η τετρακίνητη έκδοση του ηλεκτρικού Capri, έχοντας ως αφετηρία το εξαιρετικό πλαίσιο δεν θα απογοητεύσει ακόμα και αυτόν που δεν θα αρκεστεί στην υψηλή ποιότητα κύλισης και στην άνεση που προσφέρει το εσωτερικό, αλλά θα επιζητήσει το κάτι παραπάνω.

Η πίσω ανάρτηση των πολλαπλών συνδέσμων, δίνει το απαραίτητο πλεονέκτημα στη διαχείριση των δυνάμεων όταν ο οδηγός πιέζει σε δρόμους με στροφές. Το αποτέλεσμα είναι να έχει στα χέρια του ένα πολύ σταθερό σύνολο, που εμπνέει σε κάθε περίπτωση ασφάλεια.

Περνάει από στροφές και καμπές με υψηλές ταχύτητες, ενώ παρά το βάρος των σχεδόν 2,2 τόνων επιταχύνει καταιγιστικά όποτε το γκάζι τερματίζει πάνω στην παχιά μοκέτα και μέχρι σχεδόν την τελική ταχύτητα των 180 χλμ./ώρα.



Παράλληλα, η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική, όπως και η ηχομόνωση της καμπίνας και σίγουρα ο οδηγός μπορεί να καλύψεις εκατοντάδες χιλιόμετρα ξεκούραστα και άνετα. Δεν λείπουν επίσης τα 5 προγράμματα οδήγησης και συγκεκριμένα τα Normal, ECO, Sport, Individual και Traction. Το καθένα διαφοροποιεί τα χαρακτηριστικά του SUV, είτε στην λειτουργία του κινητήρα, είτε στο σύστημα διεύθυνσης, είτε στην απόκρυψη του γκαζιού.

Το νέο Capri προσφέρει λοιπόν όλα όσα θα μπορούσε να ζητήσει ο υποψήφιος αγοραστής αυτής της κατηγορίας. Είναι ευρύχωρο για να καλύψει τις ανάγκες μίας οικογένειας, δυναμικό χωρίς να το παρακάνει και πλήρες από άποψη εξοπλισμού.

Το νέο ηλεκτροκίνητο μοντέλο της Ford θα είναι ήδη διαθέσιμο στην Ελλάδα από τα τέλη Νοεμβρίου. Η τιμή πώλησής του να ξεκινά από τις 51.200 ευρώ, για την έκδοση των 286 ίππων, ενώ η AWD των 340 ίππων ξεκινά από τις 59.700 ευρώ (αμφότερες χωρίς το όφελος του προγράμματος Κινούμαι Hλεκτρικά III).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου