Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το νέο θρίλερ στη Βαλτική, το οποίο ξεκίνησε την Κυριακή, όταν διαπιστώθηκε πως υποθαλάσσια τηλεπικοινωνιακά καλώδια που συνδέουν τη Φινλανδία με τη Γερμανία και τη Σουηδία με τη Λιθουανία, υπέστησαν ζημιές, σε μια... επανάληψη της υπόθεσης με τους αγωγούς Nord Stream που απασχόλησε την παγκόσμια κοινότητα πριν από περίπου δύο χρόνια. Ο Γερμανός υπουργός Άμυνας Μπόρις Πιστόριους έκανε χθες ξεκάθαρα λόγο για «πιθανό σαμποτάζ», ξεκαθαρίζοντας πως οι ζημιές στα καλώδια αυτά «δεν μπορεί να προκλήθηκαν κατά λάθος». Και τα λεγόμενα του Γερμανού υπουργού ενίσχυσε, λίγη ώρα αργότερα, η πληροφορία για ένα κινεζικό πλοίο, το οποίο, όπως διαπιστώθηκε, έπλεε στα σημεία που καταγράφηκαν οι ζημιές, έχοντας αποπλεύσει από ρωσικό λιμάνι μέσα στο σαββατοκύριακο, ενώ φέρεται να έχει και καπετάνιο ρωσικής υπκοότητας.
Ο λόγος για το φορτηγό πλοίο Yi Peng, το οποίο ακινητοποιήθηκε χθες από το Πολεμικό Ναυτικό της Δανίας. Αργά το βράδυ της Τρίτης, οι ανιχνευτές θαλάσσιας κίνησης παρουσίαζαν το πλοίο, κατασκευής 2001, να βρίσκεται αγκυροβολημένο στον πορθμό Kattegat - ανάμεσα σε Δανία και Σουηδία - και τουλάχιστον ένα σκάφος του Πολεμικού Ναυτικού της Δανίας να βρίσκεται κοντά του.
Το Yi Peng, το οποίο είναι καταγεγραμμένο υπό τη διαχείριση της κινεζικής ναυτιλιακής εταιρείας Ningbo Yipeng, είχε ξεκινήσει από το ρωσικό λιμάνι Ust Luga, στην περιφέρεια του Λένινγκραντ και κατευθυνόταν στο Port Said της Αιγύπτου, μεταφέροντας χυτοσίδηρο.
Σύμφωνα με τη σουηδική κρατική τηλεόραση SVT και το φινλανδικό εθνικό ραδιοτηλεοπτικό δίκτυο Yle, τα οποία εξέτασαν τα διαθέσιμα δεδομένα, το Yi Peng πλησίασε τις τοποθεσίες των ζημιών των δύο καλωδίων τις στιγμές που διαπιστώθηκαν διακοπές στο ίντερνετ στις δύο χώρες, ωστόσο, οι φινλανδικές αρχές παραμένουν επιφυλακτικές ως προς την απόδοση ευθυνών, καθώς η έρευνα βρίσκεται ακόμη σε πρώιμο στάδιο.
«Το σημείο όπου έχει σπάσει το θαλάσσιο καλώδιο που συνδέει το Ελσίνκι με τη Γερμανία έχει μεγάλη κίνηση όλες τις ώρες της ημέρας», δήλωσε στον Τύπο ο Joona Castrén, επικεφαλής του Κέντρου Διοίκησης της Ακτοφυλακής του Κόλπου της Φινλανδίας. «Στην περιοχή κινούνται πολλά φορτηγά και επιβατηγά πλοία», πρόσθεσε ο Castrén.
Τον περασμένο Οκτώβριο, ένας αγωγός φυσικού αερίου μεταξύ Φινλανδίας και Εσθονίας υπέστη ζημιές όταν ένα κινεζικό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χτύπησε - κατά λάθος - τον αγωγό με μια άγκυρα. Ωστόσο, τώρα, το Βερολίνο απέκλεισε, από την πρώτη στιγμή, το ενδεχόμενο «λάθους».
«Πρέπει να συμπεράνουμε, χωρίς να γνωρίζουμε ακριβώς ποιος το έκανε, ότι πρόκειται για μια υβριδική ενέργεια και πρέπει επίσης να υποθέσουμε - χωρίς να το γνωρίζουμε - ότι πρόκειται για σαμποτάζ», είπε χαρακτηριστικά ο Πιστόριους.
Θυμίζεται πως η πρώτη από τις ύποπτες επιθέσεις έγινε σε μια σύνδεση διαδικτύου μήκους 135 μιλίων (218 χιλιομέτρων) μεταξύ της Λιθουανίας και του νησιού Γκότλαντ στη Σουηδία περίπου στις 8 π.μ. ώρα Ελλάδας την Κυριακή, ανέφερε η εταιρεία τηλεπικοινωνιών Telia Lietuva, προκαλώντας διακοπή της υπηρεσίας.
Η δεύτερη ήταν στο καλώδιο μήκους 1.200 χιλιομέτρων (746 μιλίων) μεταξύ του Ελσίνκι και του γερμανικού λιμανιού του Ροστόκ. Σταμάτησε να λειτουργεί περίπου στις 2 π.μ. ώρα Ελλάδας τη Δευτέρα, σύμφωνα με τη φινλανδική εταιρεία κυβερνοασφάλειας και τηλεπικοινωνιών, Cinia.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου