Πέμπτη 1 Αυγούστου 2024

Χρυσός στην 65η Διεθνή Μαθηματική Ολυμπιάδα 2024 ο Κυριάκος Τσουρέκας

 
Από την 65η Διεθνή Μαθηματική Ολυμπιάδα 2024, που έλαβε χώρα στο Μπαθ του Ηνωμένου Βασιλείου στις 11-22 Ιουλίου 2024, με τη συμμετοχή 108 χωρών, η ελληνική αποστολή επέστρεψε με το χρυσό μετάλλιο και όχι μόνον, καθώς η συνολική συγκομιδή περιελάμβανε ακόμη δύο αργυρά και ένα χάλκινο μετάλλιο. Χρυσός νικητής αναδείχθηκε ο Κυριάκος Τσουρέκας από τη Σχολή Μωραϊτη.


O χρυσός νικητής της 65ης Διεθνούς Μαθηματικής Ολυμπιάδας, Κυριάκος Τσουρέκας, από τη Σχολή Μωραΐτη



Απόφοιτος της Β' Λυκείου, ο Κυριάκος έχει ήδη μετά τη νίκη του αυτή εξασφαλίσει υποτροφία για σπουδές σε όλα τα πανεπιστήμια της Αγγλίας. Ο όμως έχει θέσει σαν πρώτη του επιλογή Πολυτεχνείο: «Θα τα ζυγίσω καλύτερα μέσα στην επόμενη χρονιά αλλά το Μετσόβιο είναι μάλλον η πρώτη μου επιλογή», αναφέρει ο ίδιος.




O χρυσός νικητής της 65ης Διεθνούς Μαθηματικής Ολυμπιάδας, Κυριάκος Τσουρέκας, από τη Σχολή Μωραΐτη με την μητέρα του

Ποιος είναι ο χρυσός ολυμπιονίκης των Μαθηματικών



Το ‘άστρο’ του Κυριάκου έγινε αντιληπτό ήδη από την πρώτη δημοτικού. «Συμμετέχω σε αυτούς τους διαγωνισμούς από την Ε’ Δημοτικού και ήθελα πάντα να πάω σε έναν διεθνή διαγωνισμό. Η συγκεκριμένη, ήταν μία μοναδική εμπειρία! Ως προς τον όγκο των συμμετεχόντων, ήταν πάνω από 600 μαθητές και ήμουν πολύ υπερήφανος που είχα καταφέρει να βρεθώ εκεί. Από την άλλη, είχα άγχος γιατί είχα θέσει ψηλά τον πήχη και το ‘βάρος’ ήταν μεγάλο. Μάλιστα, όσο έβλεπα τα άλλα παιδιά γύρω μου, αγχωνόμουν περισσότερο. Όταν ξεκίνησα όμως να γράφω, έγινε ‘δημιουργικό’ το άγχος μου για να μπορέσω να αποδώσω», αποτυπώνει την εμπειρία του.
Ο διαγωνισμός διαρκεί δύο ημέρες και κάθε μέρα οι συμμετέχοντες εξετάζονται σε τρία θέματα για 4,5 ώρες.
Ισχυρότεροι αντίπαλοι; «Σίγουρα οι Κινέζοι, είναι οι πιο δυνατοί», θα πει ο Κυριάκος χωρίς δεύτερη σκέψη για να προσθέσει: «Έχουν παράδοση στις υψηλές θέσεις και στα μετάλλια. Όσο προετοιμαζόμουν αυτή τη χρονιά αλλά και την προηγούμενη, είχα σαν στόχο να περάσω τουλάχιστον ένα Κινέζο, γιατί αυτοί παίρνουν συνήθως πολλά χρυσά».

Σε ό,τι αφορά στο σχολείο του, ο νεαρός Ολυμπιονίκης σημειώνει: «Η Σχολή Μωραϊτη με έχει στηρίξει πάρα πολύ από την αρχή, όταν ξεκίνησα να φοιτώ στην Πέμπτη δημοτικού, επειδή από τότε συμμετέχω σε μαθηματικούς διαγωνισμούς. Σε όλα τα στάδια της διαδικασίας, οι δάσκαλοι αλλά και οι συμμαθητές μου, ήταν κοντά. Φέτος, μαθηματικός μου ήταν ο κ.Λασκαράτος, τον οποίο είχα καθηγητή πολλές χρονιές και ήταν πάντα στο πλευρό μου».






Η προετοιμασία για τη Μαθηματική Ολυμπιάδα προϋποθέτει, όμως, εντατικές προπονήσεις. «Τον πρώτο χρόνο, που ξεκίνησα να προετοιμάζομαι για τη συμμετοχή μου στην Ολυμπιάδα, μαθητής τότε της Γ’ Γυμνασίου, προπονήτριά μου ήταν η Ειρήνη Μηλιώρη - ήταν η πρώτη κοπέλα, που διακρίθηκε στα διαγωνιστικά Μαθηματικά. Είχε κατακτήσει ασημένιο σε Βαλκανιάδα και σήμερα, είναι φοιτήτρια στους Ηλεκτρολόγους του ΕΜΠ. Τα επόμενα δύο χρόνια, μέχρι σήμερα δηλαδή που έφτασα στην Ολυμπιάδα, τις προπονήσεις μου ανέλαβε ο πατέρας της, Γιάννης Μηλιώρης, καθηγητής Μαθηματικών. Προετοιμασία γίνεται και από την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία - το καλοκαίρι κάναμε δέκα δίωρα μαθήματα πριν την Ολυμπιάδα».

Πώς συνδύασε τις προπονήσεις με την καθημερινότητα και τις απαιτήσεις του σχολείου; «Προσπαθούσα να διαβάζω όσο το δυνατόν περισσότερο μαθηματικά, γιατί ήξερα ότι αυτός είναι ο κύριος στόχος μου. Από κει και πέρα, όταν αφοσιώνεσαι τόσο πολύ σε κάτι και το ίδιο το σχολείο δείχνει κατανόηση. Τα υπόλοιπα μαθήματα, τα αντιμετωπίζω με σεβασμό, προσπαθώ να είμαι τυπικός».

Η άσκηση είναι ο τρόπος, που ο ίδιος επιλέγει για να αποφορτίζεται: «Ο αθλητισμός είναι κομμάτι της ζωής μου. Σχεδόν κάθε μέρα, βρίσκω χρόνο να αθλούμαι – έχω κάνει κολύμβηση, μπάσκετ, στίβο. Τώρα ξεκίνησα πυγμαχία. Είναι ένας τρόπος να ισορροπώ, να ξεδίνω, γιατί με το διάβασμα χρειάζεται παράλληλα κάτι για να ηρεμεί το μυαλό. Φυσικά, έχω και τους φίλους μου. Κι όταν έχεις τόσο δύσκολους στόχους, είναι καλό οι φίλοι σου να δείχνουν κατανόηση. Εάν μάλιστα, έχουν κι οι ίδιοι υψηλούς στόχους, όπως οι δικοί μου φίλοι, μπορούν να το αντιληφθούν καλύτερα. Με βοηθούν, με καταλαβαίνουν. Πηγαίνουμε ο ένας στο σπίτι του άλλου, πάμε κι έξω αλλά όχι τόσο συχνά. Τους έλεγα ‘παιδιά, μετά την Ολυμπιάδα, πάμε όπου θέλετε’. Αλλά έχω και τον αδελφό μου, που περνάμε χρόνο μαζί», τονίζει ο Κυριάκος.

Να σημειωθεί ότι ο κατά δύο χρόνια μικρότερος αδελφός του, Μιχαήλ, ο οποίος θα πάει στην Α’ Λυκείου το Σεπτέμβριο, διακρίνεται επίσης στα Μαθηματικά – επίσης, μέλος της εθνικής μαθητικής αποστολής των γυμνασίων, βγήκε πρώτος στην εξάδα και συμμετείχε στην 40η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα, η οποία πραγματοποιήθηκε στην Αττάλεια της Τουρκίας, κατακτώντας το αργυρό μετάλλιο.

Προς το παρόν, ο Κυριάκος προσπαθεί να αξιοποιήσει κάθε στιγμή του φετινού καλοκαιριού για να ξεκουραστεί – οικογενειακές διακοπές μία εβδομάδα στη Χίο κι άλλη μία στο Μέτσοβο – καθώς τον περιμένει μία ιδιαίτερα απαιτητική χρονιά: εκτός της Γ’ Λυκείου, ξεκινά την προετοιμασία για τον επόμενο παγκόσμιο μαθηματικό διαγωνισμό, που θα γίνει του χρόνου στην Αυστραλία.

Μετάλλια για όλη την ελληνική αποστολή

Στη Μαθηματική Ολυμπιάδα έλαβαν μέρος 609 μαθητές από 108 χώρες. Η Ελλάδα φέτος κατετάγη στην 27η θέση μεταξύ αυτών, σημειώνοντας την τρίτη καλύτερη επίδοση της χώρας. Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η χώρα μας κατατάσσεται στην 7η θέση.


Ο χρυσός, ο ασημένιος και ο χάλκινος νικητής της Μαθηματικής Ολυμπιάδας, Κυριάκος Τσουρέκας, Ορέστης Λιγνός και Διονύσιος Πετράκης αντίστοιχα

Οι έξι Έλληνες μαθητές, που συμμετείχαν στην αποστολή απέσπασαν ένα χρυσό μετάλλιο, δύο αργυρά και τρία χάλκινα.
Εκτός από το χρυσό μετάλλιο που κατέκτησε ο Κυριάκος Τσουρέκας από τη Σχολή Μωραϊτη, αργυρό μετάλλιο πήραν οι Ορέστης Λιγνός από τα Εκπαιδευτήρια Ελληνική Παιδεία και Νεκτάριος-Ραφαήλ Μπερκουτάκης από το 3ο Γενικό Λύκειο Πύργου.
Με χάλκινο μετάλλιο διακρίθηκαν οι Σωκράτης Ηλιάδης από το Πρότυπο Λύκειο Αναβρύτων, Ιωάννης Γαλαμάτης από το Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και Διονύσιος Πετράκης από το ΓΕΛ Κανήθου.
Σημειώνεται, ότι είχε προηγηθεί η διάκρισή τους στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Μαθηματικών, με τη συμμετοχή 12.000 μαθητών, μία διοργάνωση της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, η οποία ξεκίνησε το 1934.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου