Πολλοί υποστηρίζουν ότι φέρνουν την εμπειρία της Formula 1 στα αυτοκίνητά τους. Όμως η Porsche το κάνει πραγματικότητα και χωρίς τυμπανοκρουσίες. Τα δάνεια από την Formula 1 για αυτοκίνητα που κινούνται σε δημόσιους δρόμους δεν είναι κάτι καινούργιο. Σε πολλές περιπτώσεις είναι κόλπα του μάρκετινγκ. Στην περίπτωση της Porsche όμως οι Γερμανοί έκαναν ουσιαστική δουλειά και σε βάθος.Η νέα 911 Carrera GTS της Porsche διαθέτει ένα αγωνιστικό υβριδικό σύστημα, το οποίο ονομάζεται T-Hybrid και αντλεί έμπνευση από την αγωνιστική τεχνολογία της Formula 1 και του Le Mans.
Αυτό το υβριδικό σύστημα, που αναπτύχθηκε για να πληροί τους αυστηρούς κανονισμούς εκπομπών ρύπων Euro 7, συνδυάζει έναν 3,6-λίτρων flat-six κινητήρα με έναν ηλεκτροκινητήρα και έναν μεγάλο ηλεκτρικό υπερσυμπιεστή, ο οποίος τροφοδοτείται από μια μικρή μπαταρία 1,9 kWh.
To σύστημα έχει σχεδιαστεί για να βελτιστοποιεί την αποδοτικότητα καυσίμου και να διατηρεί υψηλές επιδόσεις, παρόμοια με τα συστήματα που χρησιμοποιούνται στην F1 και στο αυτοκίνητο 919 LMP1 της Porsche.
Το σύστημα T-Hybrid χρησιμοποιεί μια μονάδα MGU-Η και μια μονάδα KERS (MGU-K), έννοιες που προέρχονται από τα συστήματα κίνησης της F1.
Το σύστημα υποστηρίζεται από έναν ηλεκτρικό υπερσυμπιεστή ο οποίος μοιάζει πολύ με έναν συμβατικό υπερσυμπιεστή, με τη διαφορά ότι στον άξονα που συνδέει τους τροχούς του στροβίλου και του συμπιεστή, υπάρχει ένας ηλεκτροκινητήρας.
Ο ηλεκτρικός υπερσυμπιεστής, που παράγει 15 ίππους, αντισταθμίζει την υστέρηση του turbo και βελτιώνει τη θερμική απόδοση ανακτώντας ενέργεια που συνήθως χάνεται ως θερμότητα.
Αυτή η ενέργεια είτε αποθηκεύεται στην μπαταρία χρησιμοποιείται για την τροφοδοσία του ηλεκτροκινητήρα που είναι συνδεδεμένος με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Οι μηχανικοί της Porsche είχαν ως στόχο να λειτουργήσουν τον κινητήρα σε στοιχειομετρική αναλογία με την ιδανική αναλογία αέρα-καυσίμου (14,7:1), για μέγιστη απόδοση.
Ο κινητήρας 3,6 λίτρων flat-six, μέλος της οικογένειας 9A, έχει αρκετά νέα συστήματα, με διαφορετικό σύστημα ψεκασμού και ειδικά σχεδιασμένες βαλβίδες με μεταβλητό χρονισμό.
Ο ηλεκτροκινητήρας στο σύστημα T-Hybrid, αν και λιγότερο ισχυρός από εκείνους που υπάρχουν σε άλλα υβριδικά συστήματα επιδόσεων έχει το πλεονέκτημα του σχετικά χαμηλού βάρους.
Ένας από τους κύριους στόχους με το σύστημα T-Hybrid ήταν να αναπτυχθεί κάτι όσο το δυνατόν πιο ελαφρύ, γι’ αυτό και η Porsche δεν προτίμησε ένα plug-in σύστημα με μεγαλύτερη μπαταρία.
Εξαρτήματα όπως ο συμπιεστής κλιματισμού και η αντλία νερού τροφοδοτούνται από το σύστημα υψηλής τάσης, το οποίο βοήθησε στο να γίνει ο κινητήρας μικρότερος παρά τον μεγαλύτερο κυβισμό του.
Είναι λίγο πιο στενός, γεγονός που επέτρεψε στην Porsche να μεγαλώσει τα πίσω ελαστικά από 305 mm σε 315 mm, και είναι πιο κοντός. Στην κορυφή, η Porsche τοποθετεί το intercooler από την 911 Turbo, τον μετατροπέα κινητήρα, τον συμπιεστή A/C και έναν μετατροπέα DC-DC.
Παρά την πολυπλοκότητα των μηχανικών μερών και του λογισμικού, οι μονάδες ελέγχου του αυτοκινήτου διαχειρίζονται αποτελεσματικά τα υβριδικά εξαρτήματα, εξασφαλίζοντας την ομαλή λειτουργία.
Το πρωτοποριακό σύστημα T-Hybrid της Porsche αποτελεί παράδειγμα για το πώς η αγωνιστική τεχνολογία μπορεί να προσαρμοστεί για αυτοκίνητα δρόμου, επιτυγχάνοντας υψηλές επιδόσεις, ενώ παράλληλα πληροί τα σύγχρονα πρότυπα εκπομπών ρύπων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου