Παρασκευή 17 Μαΐου 2024

«Giasemi»: Ξανά στο σφυρί το γιοτ με το Eλληνικό όνομα και τη Bρετανική «καρδιά» (pics)



«Ρότα» για το ηλεκτρονικό σφυρί παίρνει για δεύτερη φορά μέσα σε λίγους μήνες το γιοτ «Giasemi», το οποίο καιρό τώρα δεν σκίζει τις ανοιχτές θάλασσες, αλλά βρίσκεται αγκυροβολημένο στη μαρίνα Μεσολογγίου.

Το «Giasemi London», με σημαία βρετανική, αλλά ελληνικών συμφερόντων, είναι ένα μηχανοκίνητο σκάφος αναψυχής (pleasure yacht) τύπου Horizon 76 Elegance, που έχει κατασκευαστεί στην Ταϊβάν το 1999.

Σύμφωνα με τη σχετική έκθεση, είναι καθαρής χωρητικότητας (Net Tonnage) 77,16 κόρων, ολικής χωρητικότητας (Gross Tonnage) 77,16 κόρων, ολικού μήκους 23,50 μέτρων, πλάτους νηολογήσεως 5,70 μέτρων, βυθίσματος 3,60 μέτρων και φέρει φέρει δύο εσωτερικές μηχανές μάρκας CATERPILLAR 3412 & CATERPILLAR 3415, ισχύος 1.006 κιλοβάτ (kW) έκαστη.



Τα χαρακτηριστικά του σκάφους

Το σκάφος εκτείνεται σε τρία επίπεδα, είναι κατασκευασμένο από ενισχυμένο πλαστικό και στους εξωτερικούς χώρους έχει επενδύσεις ξύλινες (κουπαστή και τμήμα πατώματος), ενώ φέρει και κατασκευές διακοσμητικές και στήριξης τεντών από ανοξείδωτο χάλυβα.

Στο υψηλότερο επίπεδο (1ο επίπεδο) έχει ανοικτό κατάστρωμα με ανοικτό πιλοτήριο και όργανα πλοήγησης, ανοξείδωτο σύστημα στήριξης τέντας, διαθέτει ραντάρ, κόρνα, προβολέα και δύο κόκκινους φανούς. Επίσης, διαθέτει ανοικτό χώρο εστίασης, στον οποίο βρίσκεται ενσωματωμένο ένα ψυγείο – μίνι μπαρ, καθώς και δερμάτινο σαλόνι, τραπέζι και καρέκλες, που έχουν υποστεί εκτεταμένες φθορές.



Στο μεσαίο επίπεδο (2ο επίπεδο) βρίσκεται η γέφυρα, η οποία, οπτικά, βρίσκεται σε καλή κατάσταση, και εκεί είναι εγκατεστημένος ο εξοπλισμός ελέγχου των μηχανών και όλος ο απαραίτητος εξοπλισμός πλοήγησης, επικοινωνίας και ελέγχου των συστημάτων του σκάφους, ενώ διαθέτει τιμόνι, δερμάτινο κάθισμα χειριστή και ένα δερμάτινο υπερυψωμένο κάθισμα με αποθηκευτικό χώρο.

Επίσης, το μεσαίο επίπεδο διαθέτει εσωτερικό σαλόνι σε καλή κατάσταση, με δερμάτινους καναπέδες, τραπεζαρία, βοηθητικά έπιπλα, διακοσμητικά και ένα ενσωματωμένο ψυγείο-μίνι μπαρ, χώρο κουζίνας, όπου είναι εγκατεστημένα ένα δίπορτο ψυγείο-ντουλάπα, κουζίνα και πλυντήριο πιάτων. Στον εξωτερικό στεγασμένο χώρο σαλονιού, υπάρχουν έπιπλα και ξύλινο δάπεδο, τα οποία έχουν επίσης υποστεί εκτεταμένες φθορές.



Το χαμηλότερο επίπεδο (3ο επίπεδο) αποτελείται από τρία τμήματα, όπου βρίσκονται οι καμπίνες επιβατών και πληρώματος, βοηθητικοί χώροι και το μηχανοστάσιο. Σημειώνεται ότι στο σκάφος δεν υπάρχει ηλεκτρική παροχή, επίσης δεν είναι γνωστή η λειτουργική κατάσταση των μηχανών και του λοιπού εξοπλισμού, ενώ η αυτοψία του μηχανοστασίου ήταν δυσχερής λόγω έλλειψης φωτισμού.

Επιπλέον, σε όλο το σώμα του σκάφους στις εξωτερικές επιφάνειες, υπάρχουν αλλοιώσεις και φθορές λόγω έκθεσης στις καιρικές συνθήκες και έλλειψης συντήρησης. Επίσης, εμφανής είναι εκτεταμένη φθορά στα ύφαλα του σκάφους. Τέλος, όλα τα έπιπλα και οι ξύλινες επιφάνειες που βρίσκονται στον εξωτερικό χώρο έχουν διαβρωθεί.



Η «Goldsword Limited»

Με βάση τα παραπάνω η τιμή πρώτης προσφοράς έχει οριστεί στο ποσό των 221.690,86 δολαρίων ΗΠΑ. Επισπεύδουσα είναι PQH Ενιαία Ειδική Εκκαθάριση, εκπροσωπώντας την Proton Bank, ενώ το σφυρί στρέφεται κατά της «Goldsword Limited», με έδρα στο Enterprise House, 113/115 George Lane, στο Λονδίνο, η οποία φέρεται να συνδέεται με επιχειρηματία από την Πάτρα, που στο παρελθόν διατηρούσε όμιλο στον χώρο των μεταφορών και των logistics.

Η κατάσχεση του σκάφους επιβλήθηκε για το ποσό των 759.641,26 δολαρίων ΗΠΑ, με το νόμιμο επιτόκιο υπερημερίας, ενώ σε βάρος της βρετανικής εταιρείας υπάρχουν σχετικές υποθήκες. Επιπλέον, στο «Giasemi London» έχει επιβληθεί το μέτρο της απαγόρευσης απόπλου από τον Οκτώβριο του 2013, δηλαδή προ 11 ετών. Έτσι, παραμένει δεσμευμένο στη μαρίνα Μεσολογγίου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου