Οι εταιρείες βρίσκονται μπροστά σε μία δύσκολη κατάσταση, καθώς η ζήτηση για ηλεκτρικά «ξεφουσκώνει». Ο διευθύνων σύμβουλος της Lamborghini, Stephan Winkelmann, εξέφρασε επιφυλακτικότητα σχετικά με τη μετάβαση της μάρκας στα ηλεκτρικά οχήματα, ιδιαίτερα καθώς η αγορά δείχνει σημάδια επιβράδυνσης.
Το πρώτο EV της Lamborghini, το δίθυρο crossover Lanzador, δεν προβλέπεται να κυκλοφορήσει μέχρι το 2028, υποδεικνύοντας μια μετρημένη προσέγγιση σε σύγκριση με ορισμένους ανταγωνιστές.
Ο Winkelmann αναγνωρίζει ότι ενώ η ηλεκτροκίνηση έχει πολλά άλογα, στερείται συναισθηματισμού, όπως ο χαρακτηριστικός ήχος του κινητήρα V-10 της Huracan, που είναι αναπόσπαστο μέρος της οδηγικής εμπειρίας της Lamborghini.
Τονίζει ότι τα πλήρως ηλεκτρικά σπορ supercars δεν έχουν ακόμη αποδείξει τη βιωσιμότητά τους στην αγορά. «Είναι πολύ νωρίς και πρέπει να δούμε στην πορεία αν και πότε θα συμβεί αυτό», δήλωσε ο Winkelmann σε συνέντευξή του.
Εν μέσω ρυθμιστικών πιέσεων για τη μείωση των εκπομπών ρύπων και των κυμαινόμενων κρατικών επιδοτήσεων για τα ηλεκτρικά, η Lamborghini διερευνά εναλλακτικές λύσεις όπως τα συνθετικά καύσιμα.
Αυτά τα συνθετικά καύσιμα θα μπορούσαν να γίνουν πιο σημαντικά εάν οι κανονισμοί εξελιχθούν, ιδιαίτερα με την Ευρωπαϊκή Ένωση να πρόκειται να επανεξετάσει την απαγόρευση των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης μέχρι το 2035.
Ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας στις ακριβές μάρκες κινείται σε ένα πολύπλοκο τοπίο. Η Mercedes-Benz, για παράδειγμα, έχει σταματήσει την ανάπτυξη ειδικών πλατφορμών για ηλεκτρικά πολυτελή σεντάν για να μειώσει το κόστος και να παρατείνει τη διάρκεια ζωής των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων.
Εν τω μεταξύ, η Ferrari προωθεί τις προσπάθειές της για ηλεκτροκίνηση, με σχέδια να ανοίξει ένα νέο εργοστάσιο για υβριδικά και ηλεκτρικά supercars και να λανσάρει το πρώτο της πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο το επόμενο έτος.
Η BYD έχει επίσης εισέλθει στην αγορά με το ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητό της, το Yangwang U9, το οποίο είναι αρχικά διαθέσιμο μόνο στην Κίνα.
Η Lamborghini έχει δει επιτυχία με plug-in υβριδικά, όπως το Revuelto, αλλά η πλήρης μετάβασή της στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παραμένει προσεκτική.
Η κυκλοφορία της Lanzador το 2028 αντικατοπτρίζει αυτή τη σύνεση. Εν τω μεταξύ, η Lamborghini αναμορφώνει την αλυσίδα εφοδιασμού και τις διαδικασίες παραγωγής της για να επιτύχει μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 40% έως το 2030.
Αυτή η επιφυλακτική στάση απέναντι στην ηλεκτροκίνηση υπογραμμίζεται από τις δυνατότητες των συνθετικών καυσίμων, με σημαντική έρευνα που διεξάγεται από την Porsche.
Καθώς το τοπίο της τεχνολογίας της αυτοκινητοβιομηχανίας συνεχίζει να εξελίσσεται, η Lamborghini παραμένει ανοιχτή σε πολλαπλές οδούς για την επίτευξη της βιωσιμότητας, εξισορροπώντας την καινοτομία με την κληρονομιά και τη συναισθηματική έλξη που χαρακτηρίζουν τη μάρκα της.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου